Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid i 8.uke og sliter virkelig med maten. For tre-fire uker siden var jeg kjempeflink, spiste sunt til alle måltider og drakk mye vann. Nå er jeg kvalm og trøtt hele tiden, orker ikke spise, og om jeg spiser så er det bare littegran. Sklei litt ut i jula med mye fet mat, men heller ikke da klarte jeg å spise mye.

om jeg får i meg noe så kan det være granola, blåbær og vaniljekesam til frokost/lunsj, og så spiser jeg ikke noe før middag i 5 tia..
Jeg kaster ikke opp, bare konstant kvalm, og går rundt å brekker meg. Jordmor fortalte at det var viktig å bevege seg minst 30 minutt hver dag og få opp pulsen, men jeg er jo så kvalm at det å gå fra senga til kjøkkenet og åpne kjøleskapet for så å lukke det igjen pga alle luktene er en økt i seg selv akkurat nå. Jeg er så bekymret for at jeg ikke får i meg nok næring, og at jeg skal legge på meg veldig mye pga null mosjon. Jeg har vært gravid før og da hadde jeg masse energi og var ikke dårlig i det hele tatt. Men la på meg en del, som ikke har kommet av igjen, derfor ville jeg gjøre en innsats med god og sunn mat og mye turer i dette svangerskapet. Men det ser dårlig ut :( noen som har opplevd lignende og som kan trøste meg med at det blir bedre? 😂

Anonymkode: 0464a...849

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det helt likt mellom uke 5-10, etter det gikk matlysten opp men begynte å kaste opp i stedet for 😂 ikke så ofte da, så det føltes mye bedre. Nå spiser jeg helt som vanlig, men har omtrent ikke lagt på meg til tross for laber aktivitet pga bekken smerter. Nå er det 10 uker igjen til termin og håper egentlig jeg begynner å legge på meg litt mer nå, babyen skal jo tross alt bli større. Men altså bare ta det med ro, det går over og babyen tar til seg det den trenger og lar det heller gå utover deg 🥴

Anonymkode: d0df4...dc7

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det helt likt mellom uke 5-10, etter det gikk matlysten opp men begynte å kaste opp i stedet for 😂 ikke så ofte da, så det føltes mye bedre. Nå spiser jeg helt som vanlig, men har omtrent ikke lagt på meg til tross for laber aktivitet pga bekken smerter. Nå er det 10 uker igjen til termin og håper egentlig jeg begynner å legge på meg litt mer nå, babyen skal jo tross alt bli større. Men altså bare ta det med ro, det går over og babyen tar til seg det den trenger og lar det heller gå utover deg 🥴

Anonymkode: d0df4...dc7

Ahh jeg håper jeg slipper oppkast 🥴 selv om det å gå rundt å brekke seg er ikke så digg det heller. 
grunnen til at jeg helst ikke vil legge på meg så mye er at jeg allerede er overvektig, så vil passe litt på. Men med null matlyst og null mosjon så er det en dårlig deal 😅 får håpe det snart går over, så jeg kommer meg ut i skogen og får matlysten tilbake. 
ts. 

Skrevet

Er svangerskap på så tidlig stadie krever så og si ingen ekstra kalorier av deg så ingenting å bekymre seg for 😊 mener å huske at når man er høygravid så krever kroppen ekstra kalorier som tilsvarer ei brødskive med ost og ett eple, så det er med andre ord ikke sånn at man skal spise så mye mer enn normalt. Det er helt normalt å være slapp, sliten og kvalm første trimester og for de fleste går dette over i 2.trimester og man får så matlysten og overskuddet tilbake 😊👍 Lykke til med svangerskapet!

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 
jeg får også dårlig samvittighet ovenfor samboer og barn nr 1. Fordi jeg ikke orker å delta eller leke med barnet. Det har blitt mye TV og film disse ukene hvor jeg er dårlig og mannen er på jobb. Og det er mannen som må lage mat og gjøre det meste av husarbeidet 😬😣 føler meg så lat, men beveger jeg meg så tar magen salto og jeg brekker meg. Har fått i meg noe granola med kesam og blåbær i dag og et knekkebrød med makrell i tomat. Så får vi se om jeg får i meg noe mer i dag.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...