AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #1 Skrevet 1. januar 2020 Kan man legge seg inn på åpen psykiatri når man er 15? For å hjelp for spiseforstyrrelse når du føler at poliklinisk behandling ikke gir full effekt? Anonymkode: ed315...22a
Cerasus Skrevet 1. januar 2020 #2 Skrevet 1. januar 2020 (endret) Ja, det vil jeg tro. Men ettersom du er under 18 år, er det mulig foreldrene dine må støtte valget ditt, jeg er litt usikker. Tror det hadde vært lurt om du kunne nevnt ønsket ditt til den polikliniske behandleren din. Den polikliniske behandleren din kan hjelpe deg med å skaffe en innleggelse. Det er ikke uvanlig å være innlagt i en periode, og fortsette poliklinisk behandling etter utskriving fra døgnpost, om du skulle ønske det. Noen ganger både trenger og ønsker man mer intensiv behandling og støtte i en periode. Endret 1. januar 2020 av Cerasus La til en setning.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #3 Skrevet 1. januar 2020 1 hour ago, Cerasus said: Ja, det vil jeg tro. Men ettersom du er under 18 år, er det mulig foreldrene dine må støtte valget ditt, jeg er litt usikker. Tror det hadde vært lurt om du kunne nevnt ønsket ditt til den polikliniske behandleren din. Den polikliniske behandleren din kan hjelpe deg med å skaffe en innleggelse. Det er ikke uvanlig å være innlagt i en periode, og fortsette poliklinisk behandling etter utskriving fra døgnpost, om du skulle ønske det. Noen ganger både trenger og ønsker man mer intensiv behandling og støtte i en periode. Den grensen går ved 16 år. Før fylte 16 har ikke behandlere taushetsplikt overfor pasientens foreldre. Man kan selvsagt vise diskresjon og få til avtaler dersom pasienten ikke ønsker at foreldre skal involveres hvis det er grunner som tilsier det og det er forsvarlig, men det er jo vanskelig å ivareta ved en innleggelse, og er situasjonen alvorlig nok, må man kontakte foreldre. Utover det - ja, selvfølgelig kan du få innleggelse hvis det er behov for det. Snakk med fastlege eller din polikliniske behandler. At du faktisk ønsker det selv, betyr jo at du har sykdomsinnsikt, og det er god prognostisk faktor. Anonymkode: 6e7a8...e5c
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #4 Skrevet 1. januar 2020 Ingen kan kan bare legge seg inn selv. Det du må gjøre er å fortelle behandler at du ønsker en innleggelse, så vil behandleren din søke om en innleggelse hvis han føler det er hensiktsmessig. Anonymkode: d93dd...2ff
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #5 Skrevet 1. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ingen kan kan bare legge seg inn selv. Det du må gjøre er å fortelle behandler at du ønsker en innleggelse, så vil behandleren din søke om en innleggelse hvis han føler det er hensiktsmessig. Anonymkode: d93dd...2ff Det vet jeg men føler at innleggelse er det som kunne ha hjulpet meg siden jeg får ingen effekt av poliklinisk behandling. Anonymkode: ed315...22a
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #6 Skrevet 1. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg men føler at innleggelse er det som kunne ha hjulpet meg siden jeg får ingen effekt av poliklinisk behandling. Anonymkode: ed315...22a Hva nøyaktig er det du tror en innleggelse kan gjøre som det ikke går Ann å gjøre poliklinisk? jeg spør ikke for å være vanskelig, men hvis du greier å være tydelig på hva du ønsker å få ut av en innleggelse og hvordan du konkret skal bruke innleggelsen så er det lettere å faktisk få det. Anonymkode: d93dd...2ff
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #7 Skrevet 1. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva nøyaktig er det du tror en innleggelse kan gjøre som det ikke går Ann å gjøre poliklinisk? jeg spør ikke for å være vanskelig, men hvis du greier å være tydelig på hva du ønsker å få ut av en innleggelse og hvordan du konkret skal bruke innleggelsen så er det lettere å faktisk få det. Anonymkode: d93dd...2ff Få støtte og veiledning iforhold til mat og trening og å få et mer normalt forhold til mat. Som jeg ikke får poliklinisk Anonymkode: ed315...22a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå