Gå til innhold

En uke på lavkarbo = - 400 gram

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på min 7 dag med lavkarbo i dag og har bare gått ned 400 g! Trives godt med livsstilen, føler meg ikke sulten i det hele tatt og søtsuget er helt borte. 

Jeg har holdt meg mellom 30 og 50 g karbohydrater daglig og ca 1500 kcal daglig. Ca 100 g protein og fett. Hva jeg gjør feil? 😓

Screenshot_20200101_112812_com.sillens.shapeupclub.jpg

Screenshot_20200101_112822_com.sillens.shapeupclub.jpg

Anonymkode: c5cdf...72a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig forbrenner kroppen din rundt 1900-2000 kalorier i døgnet. For å gå ned ett kilo i uka må du ligge 7000 kalorier i underskudd i uka. I og med at du har ligget på rundt 400-500 under om dagen, tilsvarer dette 2800-3500 kalorier i uka. Dette tilsvarer igjen mellom 0,4 - 0,5 kg vektnedgang i uken.

Du gjør altså ingenting feil. Det er bare så lang tid det tar med vektnedgang. Vil IKKE anbefale deg å kutte kalorier ytterligere. Bare smør deg med tålmodighet. Du er på riktig vei.

Anonymkode: fc544...a30

• Liker 13
Skrevet

Hva du gjør feil? Du er altfor utålmodig. Det er individuelt når fettet slipper samt at mange holder vann mer enn bare ei uke.

Noen påvirkes også av visse type matvarer - jeg vet mange som må kutte f.eks meieriprodukter, samt pass på å ikke spise masse «fake» lavkarbo og erstatningsprodukter.

Men alt i alt vil dette ta tid. Og du kan ikke telle x antall gram i uken. Men progresjon over lang tid. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Takk for to gode svar! Man ser seg nok litt blind på disse "mange går ned 5 kg første uka" overskriftene om lavkarbo. Takk igjen! 

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Drikker du nok vann? 

Ingen som går ned 5kg fett uansett hvilken diett de starter på, men mange mister «vannvekt» i starten. Hvis man tidligere har spist mye usunt/ferdigmat så får man gjerne i seg mer salt enn man bør, og saltet «binder vann i kroppen». Kutter man denne typen mat og drikker nok vann så mister man gjerne «vannvekta».

Anonymkode: c09b2...d44

• Liker 4
Skrevet

Hvor mye vann drikker du pr døgn? Drikker du lettdrikker?  Pepsi Max?

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, duplexx skrev:

Hva du gjør feil? Du er altfor utålmodig. Det er individuelt når fettet slipper samt at mange holder vann mer enn bare ei uke.

Noen påvirkes også av visse type matvarer - jeg vet mange som må kutte f.eks meieriprodukter, samt pass på å ikke spise masse «fake» lavkarbo og erstatningsprodukter.

Men alt i alt vil dette ta tid. Og du kan ikke telle x antall gram i uken. Men progresjon over lang tid. 

Nja... En burde sett større utslag første uken pga at glukoselagrene tømmes noe. Disse veier en del.

Anonymkode: b0892...9c5

Skrevet

Dette kan også ha med menstruasjonssyklus å gjøre. Noen samler mer vann i kroppen rundt mensen eller eggløsning, og kan gå opp etpar kg bare på det. En uke er for kort tid. Bare stå på! 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, K1970 skrev:

Hvor mye vann drikker du pr døgn? Drikker du lettdrikker?  Pepsi Max?

Det har blitt litt nå i jula. Noen lite øl også, men karbohydratene fra disse er registrert og tatt med 😊

Nå er jula ferdig og det blir 0 øl. Bør Pepsi Max brus også utelukkes?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drikker du nok vann? 

Ingen som går ned 5kg fett uansett hvilken diett de starter på, men mange mister «vannvekt» i starten. Hvis man tidligere har spist mye usunt/ferdigmat så får man gjerne i seg mer salt enn man bør, og saltet «binder vann i kroppen». Kutter man denne typen mat og drikker nok vann så mister man gjerne «vannvekta».

Anonymkode: c09b2...d44

Uæ, her kan problemet ligge... Jeg har nok ikke vært flink nok til å drikke vann. Jeg har i mitt uvitende sinn tenkt at å drikke mindre vann = miste vannvekt raskere... 🙈

Ts

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nja... En burde sett større utslag første uken pga at glukoselagrene tømmes noe. Disse veier en del.

Det er individuelt. Noen perioder slipper set hos meg etter noen dager. Andre ganger tar det uker. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, duplexx skrev:

Det er individuelt. Noen perioder slipper set hos meg etter noen dager. Andre ganger tar det uker. 

Det er ikke individuelt. Vel for lite inntak av karbohydrater ihh til hva kroppen bruker, vil de uforlatelig tømmes.

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uæ, her kan problemet ligge... Jeg har nok ikke vært flink nok til å drikke vann. Jeg har i mitt uvitende sinn tenkt at å drikke mindre vann = miste vannvekt raskere... 🙈

Ts

Du bør lese deg opp på viktigheten av å drikke vann. Her ligger nok en del av problemet ja. Kroppen forbruker mye vann i løpet av et døgn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes egentlig det høres riktig ut, og at resultatet ditt er bra jeg. Det vil være en del variasjoner i vekt og at det kan være store feilmarginer når det bare er snakk om 0.4kg, så du vil få mer presise resultater når det har gått litt tid.

Anonymkode: 52083...4a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk å ta deg en saltshot visst du føler deg sliten. 
Drikk mye vann, ikke vær litt obs på protein ikke mer enn kroppsvekt. Veier du f.eks 72 kg, så hold deg til 72-80 gram protein. 
Visst du inntar veldig lite karbo så husk å øk fettinntaket. Altså avokado, nøtter, kokosolje, olivenolje etc.

Lykketil🙌, jeg begynner i dag på denne dietten

Anonymkode: d2646...346

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Drikker du alkohol vil fettforbrenningen nesten være lik null. Hvor mye veier du i utgangspunktet? Har du bare noen få kilo å gå ned vil det gå saktere enn om du veier mye.

Anonymkode: 02f3a...a9a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for råd, spesielt om protein og alkohol. 

Veier 70 kg og skal ned 5-6 kg, så det er ikke mye. Skal prøve å være mer tålmodig men gleder meg til å se tydelige resultater :) føler meg veldig mye bedre i meg selv uansett, ikke oppblåst og blæ. 

• Liker 1
Skrevet
På 1.1.2020 den 14.55, AnonymBruker skrev:

Det er ikke individuelt. Vel for lite inntak av karbohydrater ihh til hva kroppen bruker, vil de uforlatelig tømmes.

Ja. Men tiden det tar er individuell. 

Skrevet
På 1.1.2020 den 14.59, K1970 skrev:

Du bør lese deg opp på viktigheten av å drikke vann. Her ligger nok en del av problemet ja. Kroppen forbruker mye vann i løpet av et døgn.

Hvor mye mener du man må drikke, da? Og hva er kildene dine? 

Skrevet
17 minutter siden, Pierre Gynt skrev:

Hvor mye mener du man må drikke, da? Og hva er kildene dine? 

Det er individuelt ut fra bla vekt og aktivitetsnivå. Jeg har mine kilder fra bla urolog på sykehuset og har i etterkant googlet det han sa om hvilke prosesser i kroppen som trenger vann. Jeg drikker mellom 1.5 og 2.3 liter vann pr dag, avhengig av hvor mye og hvor hardt jeg trener og ut fra hva jeg spiser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...