Gå til innhold

Vektnedgang og medisiner.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg er ei frøken på 178 cm. Og er vandt med å være enn 60/65 kg. Men pga medisiner (først suprexa, så seroquel), så har jeg gått opp til 91 kg. Og det trives jeg ikke med ☹️

Har vurdert sykling og løping, da jeg ikke er så glad i treningssenter, ikke har jeg råd til det heller. 

Er det mulig og gå ned i vekt på disse medisinene? Og hva trening gir besg effekt? Jeg spiser vanlig mat ellers. Og drikker sukkerfri saft og brus. Spiser 2 ganger til dagen. 

På forhånd takk. 😌

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Maestro skrev:

Hei! 

Jeg er ei frøken på 178 cm. Og er vandt med å være enn 60/65 kg. Men pga medisiner (først suprexa, så seroquel), så har jeg gått opp til 91 kg. Og det trives jeg ikke med ☹️

Har vurdert sykling og løping, da jeg ikke er så glad i treningssenter, ikke har jeg råd til det heller. 

Er det mulig og gå ned i vekt på disse medisinene? Og hva trening gir besg effekt? Jeg spiser vanlig mat ellers. Og drikker sukkerfri saft og brus. Spiser 2 ganger til dagen. 

På forhånd takk. 😌

2 måltid om dagen er for lite, da får du ikke igang forbrenningen. 

Spis frokost for å sette igang forbrenningen. Spis 4 måltider om dagen, få i deg nok næring og spis til faste tider. Gå turer, gjerne raske turer. Det er svært effektivt 

Anonymkode: 1bb44...d85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig med vektoppgang ved medisiner mot psykiske lidelser. 

Det er nok også mye vann i kroppen. 

Kanskje du skulle fått noe vanndrivende? Dette må du snakke med legen din om

Anonymkode: 1bb44...d85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forbrenningen din er igang hele døgnet. Stopper den, er du død.

Det er økt sult som har ført til vektoppgang. I tillegg til ett roligere liv kanskje?

Last ned en kaloriteller app, logg all mat, finn "feilen" i kosten, og gå tur!

Power walk er billig, og fungerer bra.

Men det er kalori inn og ut som teller

Anonymkode: 6763e...0c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Zyprexa og seroquel påvirker matlysten, ikke forbrenningen. Så i teorien er det mulig å gå ned i vekt på disse medikamentene. Så lenge energiforbruket er høyere enn energiinntaket så vil du gå ned i vekt. 

Anonymkode: e1406...a04

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...