Fjaselina Skrevet 31. desember 2019 #1 Skrevet 31. desember 2019 (endret) Vi er uerfarne, men no vil eg snekre ein ferie sjøl, og så lurer eg på kva rekkefølge som er smart. Eit viktig poeng er pris, og derfor leitar eg etter rimelige flybillettar. Samtidig vil eg gjerne bu rimeleg, så parallelt leiter eg etter fantastiske overnattingsmuligheter, med rimelig pris. Lett, nei? 😉 Og det er veldig ope kvar vi reiser, og eg ser for meg å besøke minst eit par land/byar på turen. Kva gjer folk? Bestiller fly og leitar etter overnatting etterpå? Endret 31. desember 2019 av Fjaselina
Pillarguri Skrevet 31. desember 2019 #2 Skrevet 31. desember 2019 Jeg tenker at det er flybilletter som det kan være knapphet på. Bestiller derfor alltid fly først og så bestiller jeg hotell når jeg vet nøyaktig ankomst og avreise. Noen ganger kan du få gode hotelltilbud gjennom flyselskapet, så det er verd å sjekke ut. 2
Gjest ti10 Skrevet 31. desember 2019 #3 Skrevet 31. desember 2019 Bestill fly først, overnatting etterpå. Når det gjelder overnatting, er det som oftest flere muligheter, hotell, pensjonat, airbnb, couchsurfing osv. Mange steder går det også etter "plakat i vinduet-metoden".
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #4 Skrevet 31. desember 2019 Bestiller fly via søkemotorer, feks finn og hotel via booking. com. Hoteller underveus tar vi ofte natten før dersom vi reiser rundt, da har vi mer frihet. Anonymkode: bd5dc...c52 1
Gjest Lilli My Skrevet 31. desember 2019 #5 Skrevet 31. desember 2019 Bestemmer oss for avreisedato og hjemreisedato og booker de flybillettene først, deretter legger vi opp ruta med overnattinger og transport på mellomdistansene.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #6 Skrevet 4. januar 2020 Først bestemmer jeg hva slags ferie det skal være, f eks en del natur og en del byferie. Finner aktuelle land/steder jeg har lyst til å reise til. Deretter ser jeg etter flybilletter. Da kan det hende noen steder avskrives fordi fly er for dyrt, går for sjelden, passer dårlig med annen kollektivtransport e.l. Deretter ser jeg på hva jeg trenger av buss/tog om vi skal reise rundt, og planlegger hvor det passer å overnatte ift reiseruta. Bestille hotell er siste punkt. Anonymkode: 59f4d...bc0
reiseglad Skrevet 4. januar 2020 #7 Skrevet 4. januar 2020 Akkurat nå er det tilbud på fly både hos SAS og Norwegian, så om du klarer å bestemme deg allerede nå så er du i gang.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #8 Skrevet 4. januar 2020 Hvilke land er det snakk om? Anonymkode: 54d8f...c3b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #9 Skrevet 6. januar 2020 Flybilletter først. Hvis dere er usikre på hvor dere vil, er google flights kjempebra, da trenger du ikke skrive destinasjon når du søker, men finner priser på ulike flyruter på et kart som dere kan zoome dere inn og ut av. Legge inn ønsket flylengde, maks antall stopp, pris osv. Flotte overnattingssteder finnes stort sett overalt, det kan man ta etterpå. Jeg bruker booking.com til det, for det er så lett å ombestemme seg, bestille, avbestille osv helt til dere har landet på den optimale ferien. Til slutt tar vi leiebil, togbilletter/båtskyss eller andre ting vi trenger. Anonymkode: 0684a...7b9
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #10 Skrevet 6. januar 2020 52 minutter siden, AnonymBruker said: Flybilletter først. Hvis dere er usikre på hvor dere vil, er google flights kjempebra, da trenger du ikke skrive destinasjon når du søker, men finner priser på ulike flyruter på et kart som dere kan zoome dere inn og ut av. Legge inn ønsket flylengde, maks antall stopp, pris osv. Flotte overnattingssteder finnes stort sett overalt, det kan man ta etterpå. Jeg bruker booking.com til det, for det er så lett å ombestemme seg, bestille, avbestille osv helt til dere har landet på den optimale ferien. Til slutt tar vi leiebil, togbilletter/båtskyss eller andre ting vi trenger. Anonymkode: 0684a...7b9 Gode tips, jeg vil bare legge til at det kartet til Google Flights kun funker fra datamaskin, ikke på telefonen ☺️ Anonymkode: 54d8f...c3b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #11 Skrevet 6. januar 2020 Det kommer an på, noen ganger vil jeg bare ha så billig ferie som mulig. Og da finner jeg de billigste flyreisene, så sjekker jeg hvor jeg får best og billigst hotell. Andre ganger vil jeg et spesifikk sted, og da følger jeg med på flyprisene og bestiller da det er billig. Anonymkode: 7e6d9...e0c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå