Gå til innhold

Brasiliansk voksing av underliv - erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei av å barbere underlivet, og det blir jo også tidvis stygt med røde nupper og av og til noen kutt.

Derfor har jeg vurdert å kanskje bestille time til såkalt brasiliansk voksing. Da lurer jeg på hva jeg kan forvente: Altså, kommer området til å være rødt eller hovent på noe vis etterpå? Og i så fall hvor lenge? Hvor lenge tar selve behandlingen? Hvor lenge går det før hårene vokser ut igjen? Og, hvor mye hår nedentil må du før du kan vokses?

Har funnet et sted hvor jeg bor som gjør dette til kr 500, er det mye eller passe for en slik behandling?

Anonymkode: 895c5...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått fast til brasiliansk i flere år - veldig fornøyd! Går til en dame som lager sin egen voks av sukker og sitronsaft, dette skal være mye bedre for huden da den kun setter seg i hårene. 

Blir som regel litt hoven om øm etterpå, men det går over til neste dag. Synes det er best å ha på løse klær samme dag, og ikke trene eller dusje før dagen etter. 

Det er viktig å skrubbe/eksfoliere i perioden frem til neste voksing, jeg bruker en hjemmelagd skrubb av sukker og olje. For min del tar det ca 4-5 uker før jeg kan gå igjen. Etter hvert blir hårene mykere og tynnere, slik at det er mindre plagsomt når det vokser ut enn ved barbering. 

500kr høres helt greit ut, jeg betaler 450 selv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg vokset regelmessig i to år, men det var ikke en så enkel løsning som jeg så for meg:) De to første gangene gjorde veldig vondt, hvis du ikke vokser regelmessig vil førstegangssmertene komme igjen. Jeg ble bokstavlig talt gjennomsvett av smerte den første gangen (ja, jeg har født barn). Barberte jeg i mellomtiden, eller lot det går mer enn fem uker begynte jeg å smøre med embla krem før voksing, samt tok Ibux og Paracet. Ble også veldig sår og nuprete de første gangene, og man får fort inngrodde hår. Må skrubbe og passe på. Også er det ny voks etter fire-fem uker. 
Det holdt seg heller ikke glatt i mer enn et par dager, og 24 timer etter voksing skal man ikke ha sex, trene eller ligge i badekar (fikk jeg beskjed om i allefall)😊 Etter å ha vokset en stund, så merket jeg at huden ikke ble sår, det gjorde ikke vondt å vokse, og jeg kunne trene samme dag. 
Greit med en pause fra høvelen, men nå synes jeg det er best. Har også prøvd laser.

Det jeg har merket i etterkant av voksing er at hårene er tynnere og mindre, noen steder er det ikke hår nesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vokset meg i flere år. Det gjør vondt de første gangene, og så ut som en ribbet høne det første døgnet. Etter noen ganger blir jeg ikke rød. 500,- er billigere enn hva det koster her, så det er en grei pris. Tar ca 10-15 minutter. 

Nå vokser jeg meg selv. Det tar lang tid, kanskje en time, men blir like bra og er så mye billigere. 

Jeg får lett inngrodde hår foran på venusberget så der barberer jeg meg (med hårene) og det gir ingen nupper. Så en kombinasjon av voks og barbering passer meg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, MakeItHappen skrev:

Har vokset meg i flere år. Det gjør vondt de første gangene, og så ut som en ribbet høne det første døgnet. Etter noen ganger blir jeg ikke rød. 500,- er billigere enn hva det koster her, så det er en grei pris. Tar ca 10-15 minutter. 

Nå vokser jeg meg selv. Det tar lang tid, kanskje en time, men blir like bra og er så mye billigere. 

Jeg får lett inngrodde hår foran på venusberget så der barberer jeg meg (med hårene) og det gir ingen nupper. Så en kombinasjon av voks og barbering passer meg best.

Hva slags voks bruker du når du gjør det selv? 

Anonymkode: 3e57b...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags voks bruker du når du gjør det selv? 

Anonymkode: 3e57b...85e

Veet oriental warm wax. Har flere venninner som bruker denne til brasiliansk når de gjør det selv. Koster ca 100,- og varer lenge. Skyller bare tøyremsene etter bruk, så kan de brukes flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...