Gå til innhold

Virker han som en jeg burde bli hos?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trenger tips her nå. 

Har hatt så mange dårlige erfaringer med menn at jeg mister litt hodet. Frykten for at han skal være lik!

Møtte han på en dating app rundt mai / juni. I starten bare meldinger, så tlf. Jeg skulle reise på noe i utlandet, og det tok lang tid å kjøre. Vi snakket på tlf så og si hele veien. Der jeg var ville jeg egentlig ikke ha noen forstyrrelser, så vi tekstet bare og snakket litt. Så fant han på at han skulle besøke meg der. Ville egentlig ikke,  men det jeg var på var en stor greie så jeg tenkte ok. Han kom jeg tenkte ok, måtte drasse rundt på han i 4 dager. Følte at jeg måtte underholde han, og han møtte mange venner... 

Vi holdt kontakten og siden den tiden har vi møttes hver uke. Han er kjempe snill på alle måter, men ekstremt vanskelig og forstå. Han er fra Litauen så kulturen gjør nok en del. Han hadde kommet ut av et langt forhold som hadde vært helt forferdelig de siste årene. 

Jeg har møtt sønnen hans, og han min. For ca 1,5 mnd siden endret endel seg. Tror eksen klikka en del på han, og lagde mye styr. Han ville plutselig møte vennene sine en helg( helt ok for da hadde vi jo møttes i 6 mnd, og man må jo også være m venner) så ble sønnen syk, men vi klarte å få møttes i uke dagene. Han har vært til stor støtte under eksamen, men han har virket så deppa. Helga før jul var vi bare oss to, vi feiret og hadde en kjempe fin helg. Mandag var jeg med han på jobb før han kjørte meg på toget. 

Han har reist hjem i ferien, uten å ha billett tilbake fordi han skulle ta den billigste dagen hjem. Han har alltid sendt melding om morgenen, og alltid svart, men lørdag var det helt stille. Er vant til å snakke times vis med han, nå har vi ikke snakket siden 25.  Det er ok at han vil få maks tid med familie(mammaen og søsken vet om meg, men jeg har ikke fått reist dit å hilst på). Sist vi snakket sa han  «at når du blir med hit bla bla» 

I går skrev han at han kom enten i dag eller tirsdag. Han skrev også at jeg var så snill og at han stolte 100% på meg (som svar på noe jeg skrev at jeg hadde gjort). Jeg fikk også spørsmål om jeg ville hjelpe og gi navn til valpen hans. 

I dag skrev jeg noe tull om at jeg skulle ønske han var hjemme. Fikk da svar han kom snart og kysse smilyer. Så ikke et eneste svar resten av dagen. Jeg trengte han virkelig i dag, pga noe som skjedde. Han har ikke lest meldingen engang (som dessverre ble sendt 3 ganger fordi tlf min klikka) skulle ønske det gikk å slette sms🙄

Det har skjedd før også at han på kveldene ikke svarer, men da er det 99% pga at han sovna på sofaen. 

Er det teit av meg å syntes det er irriterende at han ikke svarer? Før stolte jeg på han at han svarte, selv om han er treig. Forventer ikke svar på 5 min, men i løpet av dagen. I går fikk jeg mer sjokk over at jeg fikk svar. For jeg trengte bil nr hans for en tur jeg skal booke. 

Problemet er at jeg aldri får noe konkret svar på noe. Han er vingle petter, men det er han selv som har sagt at det er bare meg. Han kaller meg min og litauisk kallenavn for «dear». Så ene dagen virker det som han skulle ønske han var under huden min, mens andre dager er alt vanskelig. 

Vi skulle egentlig i et møte 2 januar,og en person skulle bruke bilen hans den 3 for å hente noe for meg, men her sitter jeg og ikke aner hva skjer. Jeg er en plalegger som må ha struktur på livet mitt, vanligvis er ikke dette noe problem da vi snakkes daglig, men nå 😳 Noen ganger vil jeg tro på han, mens andre ganger føler jeg han bruker kultur kortet.. Uten at jeg vet det! 

Jeg skrev til han at han måtte huske det den 3 og så god natt i sta, for jeg gikk og la meg. Har spydd i hele dag🙈lot tlf ligge på kjøkkenet for å ikke irritere meg over ikke noe svar. Jeg vil virkelig ikke være hun masete slitsomme! Noen ganger har jeg lyst til å skrive til fetteren hans og lure på hvor han er. Dette er bare en tanke ikke noe jeg skal gjøre

Er redd for å kaste bort tid fordi jeg er 35. Han her er treiiiig! Men lover noe av det jeg har skrevet godt? Jeg vet ting raskt og bestemmer meg fort. Han her somler med alt, bortsett fra jobb. Da går han på flybensin😂

Anonymkode: 2b8ae...9f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du overtolke noe veldig her.....

Anonymkode: 8594a...700

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror du overtolke noe veldig her.....

Anonymkode: 8594a...700

Overtolker hva da? At jeg aldri får konkret svar på noe? Ja mulig, men måtte bare få det ut. Savner virkelig han nå!! Har aldri brukt å savne noen før.. Så dette er ganske nytt for meg

Ts

Skrevet

Om han ikke gir noe konkret svar ang 2 januar, så hadde jeg rett og slett ikke gidda. Jeg har hatt noen vinglete menn i mitt liv og jeg kjenner at det gidder jeg rett og slett ikke. Jeg mener ikke de må vite med en gang at de vil i et forhold eller hva en ønsker. Får du ikke noe konkret svar fra han så lag nye avtaler, om det så er bare med sofaen.

Anonymkode: bdeaf...e77

• Liker 2
Skrevet

Du har ikke skrevet noe galt. Det kan være flere grunner til at han ikke kan sette deg foran akuratt nå. Helt uskyldige ting som dårlig dekning eller høy mobilregning i Litauen, eller at han er med familien og har fokus der, rett og slett ikke mentalt plass til å være en støtte for deg nå disse dagene siden han er med familien, eller andre ting som at han er med moren til sønnen, at de to er som kjærester siden de først er rundt hverandre igjen, eller kanskje til og med vært kjærester hele veien.

Prøv å stol på han og ikke ta ting personlig. Du får se hvordan han er når han kommer tilbake, men hadde jeg vært deg hadde jeg fulgt godt med på telefonen hans og på ting han sier, om han plutselig endrer historie om hva han har gjort (indikerer løgn) eller lignende. 

Har dere definert dere som kjærester? Hvis ikke er det vel på tide. Har dere snakket om fremtiden om han vil bli i norge eller tilbake til litauen? Er desverre mange fra alle land som jobber i norge, sender penger hjem, bor gratis hos dame her de later som de er kjæreste med, drar hjem til ekte dame og barn i ferier og flytter tilbake til dem når sparekassa er full. 

Anonymkode: f4a17...c02

• Liker 1
Skrevet

Minner meg litt om en jeg kjenner som sliter med depresjon etter brudd,  og manglende samvær med barn. Julen er skikkelig ikke, går i en dyp dyp depresjon, snur natt og dag, blir irrasjonel, glemmer meg, glemmer hvilken dag det er...

Anonymkode: 9f8f0...335

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke skrevet noe galt. Det kan være flere grunner til at han ikke kan sette deg foran akuratt nå. Helt uskyldige ting som dårlig dekning eller høy mobilregning i Litauen, eller at han er med familien og har fokus der, rett og slett ikke mentalt plass til å være en støtte for deg nå disse dagene siden han er med familien, eller andre ting som at han er med moren til sønnen, at de to er som kjærester siden de først er rundt hverandre igjen, eller kanskje til og med vært kjærester hele veien.

Prøv å stol på han og ikke ta ting personlig. Du får se hvordan han er når han kommer tilbake, men hadde jeg vært deg hadde jeg fulgt godt med på telefonen hans og på ting han sier, om han plutselig endrer historie om hva han har gjort (indikerer løgn) eller lignende. 

Har dere definert dere som kjærester? Hvis ikke er det vel på tide. Har dere snakket om fremtiden om han vil bli i norge eller tilbake til litauen? Er desverre mange fra alle land som jobber i norge, sender penger hjem, bor gratis hos dame her de later som de er kjæreste med, drar hjem til ekte dame og barn i ferier og flytter tilbake til dem når sparekassa er full. 

Eksen hans vet om meg. Jeg har møtt sønnen og han har snakket om meg til eksen. 

Det er ganske vanskelig og følge med på tlf da jeg ikke forstår litauisk. Han har definert oss som det på en måte. Som sagt eksen bor i norge og jobber her, han sender kanskje noen penger hjem til mammaen sin, men det er vel ok. Han har snakket om å flytte til utlandet, ikke litauen men da har han snakket om at jeg skal være med.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Minner meg litt om en jeg kjenner som sliter med depresjon etter brudd,  og manglende samvær med barn. Julen er skikkelig ikke, går i en dyp dyp depresjon, snur natt og dag, blir irrasjonel, glemmer meg, glemmer hvilken dag det er...

Anonymkode: 9f8f0...335

Det er akkurat dette! Han har masse samvær med sønnen fordi sønnen bor i norge, snakker bedre norsk enn far og skal gå på norsk skole. Han har masse problemer.

Akkurat nå i natt fikk jeg mange meldinger av han, føler at jeg bare gråter og gråter nå. Han skriver at han har vært hos lege der og de har sagt at han har depresjon. Han har fått noen medisiner som gjorde at han blacket helt ut. Han virker som han har mistet litt begrep på tid og sted, for han skrev ikke noe slemt mot meg men bare masse rare ting. Ingen ting negativt om forholdet, men jeg blir skikkelig bekymret nå. Så bekymret  at jeg vil reise dit og ta han med hjem! Disse meldingene fikk jeg mellom 01-02 i natt, også har han lagt ut noe på storyen sin for 6 timer siden. 

Jeg sendte han svar på dette, men ikke fått noe svar ennå. Ser han har vært aktiv på facebook, men dette var før jeg sendte meldingene. Han skrev han hadde mistet tlf sin og fikk bilde av dette, og tlf bare virket med pennen, så det er grunn for at han kanskje ikke svarer så ofte fordi det er knotete og skrive med den pennen.

Vurderer og kontakte fetteren hans og høre om han fortsatt er i litauen og om han kan sjekke opp med han og få han på første fly hjem! De er mer som brødre og jeg har møtt fetteren hans og "min" har snakket veldig mye om meg til han. Jeg vet også hvor fetteren bor i Norge.

Sitter og sjekker flybiletter, men føler at det er litt galskap og reise, men etter de meldingene føler jeg at jeg virkelig burde være der for han. Jeg sitter her helt på gråten og får virkelig ikke ro nå

TS

Skrevet

Er det dumt og kontakte fetteren hand? Jeg har aldri fått slike deppa meldinger før og er drit bekymra. Sitter her og tårene bare triller. Har lyst til å sette meg på første fly, men har ikke adr hans. Uansett har jeg navnet på mammaen også så er bare å spørre rundt i det lille tettstedet😭

Ts

Skrevet

Umulig å si hva du bør og skal gjøre. Men jeg tenker du må holde hodet og hjertet litt kaldt her. Du har vanskelig å forstå han, han er antagelig deprimert, du har truffet han i 6 mnd. Han er ikke ditt ansvar, disse problemene hadde han nok også før du traff han.

Anonymkode: bdeaf...e77

Skrevet

Nei jeg syns ikke du skal gjøre dette til en mer stresset situasjon enn det er. Å få han på første fly hjem osv. Han er med folk som elsker han og tar vare på han, hans egentlige hjem der. Han har nettopp startet på medisiner og må bli vant til dem i fred og ro. Skjønner at du har vondt av han, men det er jo ikke som at depresjon utvikler seg fra en dag til en annen så brått. Diagnosen er ingen endring i tilstanden å få, kun en positiv skriftlig bekreftelse for å kunne få rett behandling fremover. 

Ikke overreager, og ikke få han til å føle seg som sykere enn han er eller at du syns fryktelig synd på han for da vil han bare føle seg dårligere og mer til bry. 

La han gjøre det han føler er best for han, ikke bestem hvor han skal være nå. Hele livet er det alltid mamma det er best å være hos når man er syk! 

Ikke lag noe stor greie ut av det, si du er der for han og håper han får det bedre, at du elsker han og tenker på han. Ellers oppfør deg normalt, snakk om normale ting og ikke som en overbeskyttende dame som bare skal snakke om han han han og sykdom. 

• Liker 2
Skrevet

Slapp helt av. Det siste han trenger nå er å vite at han opprører og belaster deg! Eller å måtte ta ansvar for å være rundt deg om du flyr dit eller han til deg. Så lenge han er med familien og ikke har rusproblemer som kan gjøre at han plutselig stikker av og forsvinner i flere dager, så er han trygg der. 

Skrevet

Om du bør holde på ham eller ikke er ikke så lett å svare på, alt jeg kan si er at jeg ikke hadde orket å være i en relasjon som skaper så mye usikkerhet i meg. Det virker nesten som du er mer avhengig av kontakten med ham enn at du faktisk liker ham, men det er bare min tolkning, og kan være helt feil. Det trenger du ikke å forklare for meg eller andre, men du må i alle fall klargjøre det for meg selv. 

Det jeg egentlig ville si er at det høres ut som en veldig dårlig ide å dra til ham for å finne han fordi du er bekymret. Da må du tenke nøye og grundig over hva slags konsekvenser og reaksjoner det kan skape, og om du er klar for dem. Det blir veldig dramatisk og mye oppstyr hvis du reiser ned og må aktivere halve landsbyen bare for å finne ut hvor han er. Mitt soleklare råd er å holde deg hjemme, og la dagene fremover si deg noe om hvordan du bør forholde deg til ham i fremtiden. Det du KAN gjøre er å sende en melding til fetteren hans og si at du ikke får kontakt og derfor er litt bekymret, og be ham holde et øye med mannen. Det forutsetter også at du klarer å ta et steg tilbake og la fetteren håndtere situasjonen, og la dem være i fred med mindre de kontakter deg. En avklarende prat om dette er det uansett vanskelig å få tatt før han er tilbake her. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg syns ikke du skal gjøre dette til en mer stresset situasjon enn det er. Å få han på første fly hjem osv. Han er med folk som elsker han og tar vare på han, hans egentlige hjem der. Han har nettopp startet på medisiner og må bli vant til dem i fred og ro. Skjønner at du har vondt av han, men det er jo ikke som at depresjon utvikler seg fra en dag til en annen så brått. Diagnosen er ingen endring i tilstanden å få, kun en positiv skriftlig bekreftelse for å kunne få rett behandling fremover. 

Ikke overreager, og ikke få han til å føle seg som sykere enn han er eller at du syns fryktelig synd på han for da vil han bare føle seg dårligere og mer til bry. 

La han gjøre det han føler er best for han, ikke bestem hvor han skal være nå. Hele livet er det alltid mamma det er best å være hos når man er syk! 

Ikke lag noe stor greie ut av det, si du er der for han og håper han får det bedre, at du elsker han og tenker på han. Ellers oppfør deg normalt, snakk om normale ting og ikke som en overbeskyttende dame som bare skal snakke om han han han og sykdom. 

Han tar ikke disse medisinene for han blacket ut av de. Han har to ansatte i norge som jeg må ta meg av hvis han ikke kommer tilbake. Han har masse ansvar i firmaet sitt som han nå har dumpet på meg.

Kommer til å sende meld til fetteren i hvertfall.

Ts

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han tar ikke disse medisinene for han blacket ut av de. Han har to ansatte i norge som jeg må ta meg av hvis han ikke kommer tilbake. Han har masse ansvar i firmaet sitt som han nå har dumpet på meg.

Ts

Skjønner ditt ståsted veldig godt, men som en som selv har vært deprimert så er ikke det å forvente han kan komme raskt tilbake og ta ansvar for sine ansatte nå noe du kan forvente eller blame han for. Mistet selv kjæresten min i selvmord og en av de tingene jeg reflekterer over i etterkant er at jeg ikke forstod dybden av hvorfor han ikke samtidig i sine egne problemer var "nok kjæreste" for meg. Det er et egoistisk synspunkt å ha i det store og hele, og han må få lov til å være litt fraværende , så lenge han er trygg der han er. 

Det kan sikkert være lurt for deg å selv få noe profesjonell veiledning fremover til hvordan å forholde deg til hans smerte og problemer, og hva du kan forvente og ikke. Klem jeg håper dere kommer dere gjennom dette 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Hvordan/hvorfor har du ansvaret for disse to ansatte? 

• Liker 3
Skrevet

Du skriver at du er 35 og ikke vil kaste bort tid. Jeg tolker det sånn at du vil ha barn. Da er det første du bør tenke på å finne en mann med en ryddig livssituasjon, det skylder du det fremtidige barnet.

Anonymkode: a40a9...f7f

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at du er 35 og ikke vil kaste bort tid. Jeg tolker det sånn at du vil ha barn. Da er det første du bør tenke på å finne en mann med en ryddig livssituasjon, det skylder du det fremtidige barnet.

Anonymkode: a40a9...f7f

Det er forøvrig et godt poeng. I mine kommentarer om å gi han tid og ro tok jeg ikke høyde for dette. 

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ditt ståsted veldig godt, men som en som selv har vært deprimert så er ikke det å forvente han kan komme raskt tilbake og ta ansvar for sine ansatte nå noe du kan forvente eller blame han for. Mistet selv kjæresten min i selvmord og en av de tingene jeg reflekterer over i etterkant er at jeg ikke forstod dybden av hvorfor han ikke samtidig i sine egne problemer var "nok kjæreste" for meg. Det er et egoistisk synspunkt å ha i det store og hele, og han må få lov til å være litt fraværende , så lenge han er trygg der han er. 

Det kan sikkert være lurt for deg å selv få noe profesjonell veiledning fremover til hvordan å forholde deg til hans smerte og problemer, og hva du kan forvente og ikke. Klem jeg håper dere kommer dere gjennom dette 

Så da skal han bare la firmaet sitt gå dukken?

Det er ikke meg det handler om, og at han er fraværende for meg er ok! Men firmaet kan ikke bare stå der!  Det er ansvar for lønninger og slik. Jeg sa jeg skulle hjelpe han med firmaet for å lette litt på tingene for han. Så jeg kjører lønn for de.

Jeg har selv vært deprimert og gått til psykolog! Der fikk jeg stikk motsatt råd! Om å ikke sitte hjemme og syntes synd på meg selv. Prøve og gjøre  litt og litt om dagene.

Sånn som han holder på nå er ikke hjelp men å grave seg enda mer ned( jeg vet selv hva han skrev i meldingene). 

18 minutter siden, Ananas. skrev:

Hvordan/hvorfor har du ansvaret for disse to ansatte? 

Fordi jeg sa jeg skulle hjelpe han med firmet og har daglig leder status akkurat nå. For å hjelpe han, men jeg føler at nå står jeg 100% alene med ansvaret for at de får lønn

Ts

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forøvrig et godt poeng. I mine kommentarer om å gi han tid og ro tok jeg ikke høyde for dette. 

Nei, altså alt var helt ok helt til de meldingene i natt og nå får jeg ikke tak i han. De var helt utenom den vanlige personen jeg kjenner. 

Fettern hans svarte nå, så skal se hva han skriver

Ts

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, altså alt var helt ok helt til de meldingene i natt og nå får jeg ikke tak i han. De var helt utenom den vanlige personen jeg kjenner. 

Fettern hans svarte nå, så skal se hva han skriver

Ts

Fetteren svarte at han ikke hadde snakket med han siden min kjæreste kjørte fetteren til flyplassen. Han skulle si i fra hvis han snakket med han. Han skrev også at mente han skulle komme hjem i går eller i dag.

Sendte melding til ene ansatte tidligere i dag for å spørre om han kunne sende timelisten sin for desember. Han svarte at han hadde glemt den i lastebilen, så han skulle få min kjæreste til å ta bilde av den og sende til meg.(siden den er parkert hjemme hos min kjæreste akkurat nå i jula). Passer jo bra, for jeg aner ikke hvor kjæresten har nøklene til lastebilene, og de ansatte begynner og kjøre 2 desember🙄

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...