Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Ironikanframkomme
Skrevet

Tenkte det samme selv da jeg leste her om dagen om en bedrift hvor rasisme var utstrakt. Utlendingene trivdes mer etter at bedriften fikk bukt med denne rasismen.

Tullinger. Hvorfor sluttet de bare ikke den gang det var rasisme der?

Gjest Bodillen
Skrevet

De ansatte trives bedre i dag enn for et år siden - hvorfor sluttet de ikke da?

Gjest gjest1
Skrevet

:ler:

Ja, alle som ikke er 100% fornøyde med jobben sin burde si opp, og før de gjør det så kan de i hvert fall ikke klage! :roll:

Gjest Gjest
Skrevet

Det får jo være arbeidsgiver som bestemmer hvordan det skal være på en arbeidsplass - og finner man seg ikke i det får man finne seg noe annet å gjøre.

Fjern hele arbeidsmiljøloven, er bare byråkratisk tull

Gjest kanskjeironi
Skrevet
Det får jo være arbeidsgiver som bestemmer hvordan det skal være på en arbeidsplass - og finner man seg ikke i det får man finne seg noe annet å gjøre.

Hør hør!

Lei av å måtte behandle utlendinger med silkehansker. Jeg liker dem ikke. De er under meg. Hvorfor skal jeg risikere å få deres sykdommer i deres nærvær? Så jeg vil forbeholde meg retten å ikke ansette svarte!

(heldigvis kan jeg med dagens lovverk slippe å ansette idioter)

Gjest Gjest
Skrevet

Når har jeg sagt noe om utlendinger?

Når det er sagt; jeg mener man skal få ansette hvem man vil, og nekte å ansette på likt grunnlag. Vil jeg ikke ha blondiner med bortbarberte øyenbryn skal jeg få lov til å nekte å ansette henne, samt å fortelle henne hvorfor jeg ikke ville ha henne i jobb hos meg.

Likeså de av utenlandsk opprinnelse.

Alle.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har fortsatt vanskeligheter med å ta deg helt seriøst. Enten tuller du, eller så er du veldig ung.. Men tror uansett jeg skal trekke meg ut av denne diskusjonen, ble litt for..hm.

Jeg synes forresten vi burde få en diktator (helst meg selvsagt). Hvis man ikke liker det, så får man bare flytte til Sverige :P

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har fortsatt vanskeligheter med å ta deg helt seriøst. Enten tuller du, eller så er du veldig ung.. Men tror uansett jeg skal trekke meg ut av denne diskusjonen, ble litt for..hm.

Jeg synes forresten vi burde få en diktator (helst meg selvsagt). Hvis man ikke liker det, så får man bare flytte til Sverige :P

Jeg tuller ikke, er 24 år og i likhet med mange andre så mener jeg dette. Er en ideologi, men en langt bedre en enn de mer profilert røde versjonene.

Gjest Valhalla
Skrevet

Men de trives jo faktisk ikke bedre.

"Selv om helsen til de ansatte har bedret seg, viser undersøkelsen at jobbtrivselen ikke har økt. Faktisk har det vært en moderat nedgang i trivselen etter at røykeloven ble innført. Hetland mener det kan finnes en enkel forklaring på dette, siden det kun er røykerne som sier at de trives mindre.

- Dårligere trivsel blant røykerne kan være fordi det har blitt vanskeligere for dem å ta seg en røyk i arbeidstiden, sier Hetland.

Ja drit i røykerne, untermenchen. De fortjener ikke å bli tatt hensyn til.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Ja drit i røykerne, untermenchen. De fortjener ikke å bli tatt hensyn til.

Hvorfor skal man bry seg om de? De har valgt det selv, ikke bland andre inn i deres dårlige dømmekraft.

Gjest Valhalla
Skrevet

Hvorfor skal man bry seg om de? De har valgt det selv, ikke bland andre inn i deres dårlige dømmekraft.

Poenget var måten det ble lagt fram på. Som at jaja trivselen har kanskje minket, men det er jo bare røykerne så drit i det.

Gjest Bodillen
Skrevet

Sorry, nybegynner ser du vel...??

Var ikke til deg, men til Valhalla. Klikket OK, men fikk feilmelding...3 ganger ser jeg.. Trodde det ikke kom med, da vet du, men det gjorde det visst til gangs :ler: Jaja.

Gjest kenneth
Skrevet
(...)Ja drit i røykerne' date=' untermenchen. De fortjener ikke å bli tatt hensyn til.[/quote']

Ja, la oss ta en ny diskusjon på et så skjevt grunnlag som du her skisserer. Nå var ikke røykernes velbehag akkurat det røykeloven skulle fremme, var det vel?

Jeg foreslår at vi reverserer røykeloven. Det viste seg at røykerne var misfornøyd med den!

At folk sutrer er ikke noe nytt heller. Erfaringsmessig er det utrolig hva folk kan uffe seg over. (På den annen side; hvis jeg måtte gå ut i kulda hver gang jeg skulle gjøre mitt fornødne, hadde jeg blitt sutrete sjøl).

I går var det en 17-åring som skrev et innlegg i Dagsavisen, hvor han ikke forsto hvorfor røykerne ikke kunne sitte på egne avlukker. Jeg tenkte "Herregud, har vi - etter ett forpult år - ennå ikke fattet bakgrunnen for loven???". (Til hans forsvar var han bare 17 år, men det er ikke alle som kan gjemme seg bak det...)

Gjest Valhalla
Skrevet
Sorry, nybegynner ser du vel...??

Var ikke til deg, men til Valhalla. Klikket OK, men fikk feilmelding...3 ganger ser jeg.. Trodde det ikke kom med, da vet du, men det gjorde det visst til gangs :ler: Jaja.

Konkluderer med at du synes det er helt ok å diskriminere folk med usunn livstil. Jeg foreslår tvangslanking av feite mennesker. Disse er en byrde på sykehusutgifter og er direkte uapetittelig å måtte se på.

Min kommentar handlet om den arrogante nedlatende holdningen fyren viste. Ja det har blitt mindre trivsel, men det er jo bare for disse røykerne, disse fæle folka, det er vi de sunne helsefascister som er verdt noe ikke de!

Skrevet

Er det nedlatande å visa til ein grunn til at trivnad gjekk svakt ned, statistisk sett?

Dessutan, ut i frå den artikkelen kan me ikkje seia noko om ALLE røykarar trivest mindre no, berre at dei som gjer det er røykarar. Utan talmaterialet veit me ikkje ein gong om fleirtalet av røykarane trivest betre eller ikkje...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...