GÃ¥ til innhold

Hva slags hobby har du?😊


OCDme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Interiør og baking. Skikkelig husmor😅

Anonymkode: b6e41...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vever og syr.

Lite nå, pga små barn, gleder meg til å få mere tid etterhvert som de blir større! 

Anonymkode: b5e33...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller fotball 

Generelt trening 

Natur og friluft, skiturer, fjellet og lignende 

Anonymkode: eabf3...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foto, interiør, søm, piano og friluftsaktiviteter.

Anonymkode: d1dda...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løping, strikking, matlaging, lesing. Variert hvor mye tid jeg får brukt siden jeg har små barn, men særlig løpingen gjør at jeg holder meg sinnsfrisk så den prioriterer jeg.

Anonymkode: e883f...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reising, kultur og språk(snakker 4 språk, mer eller mindre flytende, lærer et femte:)), tegning/animasjon(god gammeldags animasjon, ikke 3D), kampsport, svømming, sykling, å sy(alt fra klær til opplegg av gardiner), maler litt smått. Har også lyst på kajakk og ski men har jo ikke tid til alt :fnise:

Anonymkode: 3bb5d...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Reising, kultur og språk(snakker 4 språk, mer eller mindre flytende, lærer et femte:)), tegning/animasjon(god gammeldags animasjon, ikke 3D), kampsport, svømming, sykling, å sy(alt fra klær til opplegg av gardiner), maler litt smått. Har også lyst på kajakk og ski men har jo ikke tid til alt :fnise:

Anonymkode: 3bb5d...fd2

Hvordan lærer du språk så bra?   Hva er hemmeligheten din?!😂 Vær så snill å del den med meg haha

Til tråden: Sjøl vever, syr og  strikker jeg.  Spiller trekkspill og fiolin og liker å prøve meg frem på nye instrumenter så jeg akkurat lærer meg å spille litt brukbart før jeg ikke gidder mer haha.  Også liker jeg å være i skogen over flere dager og få slappa ordentlig av med fiske og telting. Så mekker jeg litt veteranbil. Blir dessverre lite tid til det, men tar noen skippertak i blant, prøver jo å få den ferdig før EU godkjennelsen går ut haha

Anonymkode: 29aef...dcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan lærer du språk så bra?   Hva er hemmeligheten din?!😂 Vær så snill å del den med meg haha

Til tråden: Sjøl vever, syr og  strikker jeg.  Spiller trekkspill og fiolin og liker å prøve meg frem på nye instrumenter så jeg akkurat lærer meg å spille litt brukbart før jeg ikke gidder mer haha.  Også liker jeg å være i skogen over flere dager og få slappa ordentlig av med fiske og telting. Så mekker jeg litt veteranbil. Blir dessverre lite tid til det, men tar noen skippertak i blant, prøver jo å få den ferdig før EU godkjennelsen går ut haha

Anonymkode: 29aef...dcf

For å være helt ærlig tror jeg bare at jeg er heldig med genetikken, så føler nesten jeg jukser:D Mutter'n og fatter'n lærte aldri språk på skolen, men begge snakker engelsk, og fatter'n snakker tysk. Min mors foreldre likedan, særlig hennes mor, engelsk og tysk enda hun kun hadde barneskole som utdanning. Men tror også at mange mister tålmodigheten fordi det ikke går like raskt som når man lærer språk på skolen og har en lærer. Dog har jo jeg lært meg en studieteknikk som funker for meg fordi jeg har lært meg så mange. Lærte to på skolen, resten er selvlært. Jeg benytter mye duolingo for å komme i gang, men bruker også bøker fra biblioteket. Anbefaler ikke å bruke to lærekilder samtidig, for de går ofte ulikt frem. Jeg liker i alle fall å være mer systematisk. Skolebøker er ofte fine om noen selger fra f.eks. vgs om det er fransk og tysk du vil lære:) Finner meg også noen med språket som morsmål for å spørre om hjelp eller øve på uttale(så lærer jeg dem norsk i utbytte). Benytter også mye bøker, filmer og serier for barn for så å finne mer avanserte tekster osv. etterhvert:) Jeg lærte meg fransk utelukkende for å forstå en TVserie som jeg så som barn og aldri fikk vite hvordan endte, og som jeg kun fant på fransk i ettertid :fnise:  Og etter det ballet det på seg med språk:P 

Anonymkode: 3bb5d...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

*snipp*

Anonymkode: 3bb5d...fd2

Jeg må tilføye en ting! Det er mest skolebøker som er flinke på å lære bort både språket og kulturen, det gjør ikke duolingo like godt eksempelvis. Kultur er viktig når det kommer til språk. Derfor det er kjekt å lære fra noen som har det som morsmål. Kall det erfaring...:P Men nå skal jeg ikke avspore mer :ninja:

Anonymkode: 3bb5d...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hobby og hobby fru Blom .. jeg har en hel rekke ting jeg driver på med fra tid til annen, alt etter tid og mulighet, de er følgende:

Hekling, hage, dataspill, hest, strikking, søm og annet håndarbeid,fotografering, spille gitar og synge, lese, kvinneguiden, zombies run! og annen løping i intervaller, lett friluftsliv, lage mat av ting jeg finner ute, såpekoking + lage enkel kosmetikk, intens musikklytting, lage ting til hus, hage og uteområder, fisking, slektsforskning, innimellom slår jeg meg løs med å sette meg inn i nye sider av matlaging og baking. 
 

( Burde nok også sagt at jeg har som hobby å «forske» på «fantastiske» verktøy da jeg har en arvelig hang fra morssiden for å prøve ut tekniske hjelpemidler og fantasere om hva jeg f.eks kunne gjort med egen dreiemaskin, multiverktøy, redskapsbærer, kompakttraktor, osv... Jeg kan nikose meg med å se på filmer om bygging av skigarder, jordkjellere, utendørs bakerovner, smarte metoder for dyrking, treskjæring, lafting osv.. i timesvis. 

- det er jeg som kjøper verktøy her i huset. :fnise: )  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker det meste av min fritid på gaming. Minst noen timer hver dag.

Anonymkode: 182d9...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hester og ridning

Klatring - ute/inne/is/fjell 

Friluftsliv - gjerne så høyt som mulig

Ski - bortover/oppover/nedover

Kajakk - hav. Prøvde elv men det ble for skummelt  etterhvert  

Dyr og spesielt hunder

Sykler og trener for å holde meg frisk og sterk for alt det andre  

Musikk og litteratur 

Strikking, fordi jeg må gjøre noe når jeg sitter stille og hviler. Da kan jeg produsere noe uten å gjøre noe. Da er det bringing med Netflix som er greia. 

 

 

Anonymkode: 0c7ae...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hund, hundeutstilling, hundeoppdrett og fotografering :)

Anonymkode: a0f2a...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reising, scrapping og annen hobby innenfor det feltet, gravering, hekling, svipenn, film og serier. 

Anonymkode: d5b26...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...