Gå til innhold

Vision board/drømmetavle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I stedet for de litt vage nyttårsforsettene jeg ofte setter meg, så tenkte jeg i år å forsøke å lage et vision board. Det er ikke fordi jeg tror på den greia om at hvis man bare ønsker seg noe sterkt nok, så manifesterer "universet" det for meg. Det handler om at jeg trenger noe helt konkret å se på for å huske, rett og slett. Jeg mister fort fokus av ulike årsaker, men nå merker jeg at jeg ikke lenger kan la det skje. Livet durer i vei uten meg, og jeg er lei av det. Håpet er at et vision board kan være et visuelt hjelpemiddel, noe som hver dag kan minne meg på hva jeg faktisk jobber for.

Så, spørsmålet mitt er om noen har erfaring med dette? Jeg husker fra jeg var liten at vi lagde kollasjer ved å klippe ut bilder fra ukeblader og lignende, men jeg har null magasiner og ukeblader liggende. Ikke har jeg printer heller, så jeg kan ikke skrive ut det jeg trenger. Er derfor litt i villrede på hvordan jeg skal løse det reint praktisk. Noen som har tips? Noen som f.eks har brukt en app? Jeg tror ikke en app nødvendigvis er den optimale løsningen for meg, siden det faktisk krever at jeg titter på den støtt og stadig på mobilen, men jeg er åpen for innspill :)

Anonymkode: 2e392...383

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Driver å lager et selv. Har aldri gjort det før. Føler jeg kun har "eksistert" siste årene selv, så håper dette kan hjelpe en å nå flere drømmer. Har kun et blad. Har sett på YouTube tidligere,der er mye bra råd. :)

Anonymkode: 53e59...2c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn rent praktisk, kan du kanskje spørre via Facebook, om noen har gamle blader de vil bli kvitt? Du kan også bruke reklame som kommer i posten. I tillegg kan du skrive ord og setninger selv mht målene dine, bruk gjerne farger. Du kan også tegne symboler og ting selv, dersom du ikke finner bilder av alt du ønsker å ha med på tavlen. Noen påstår at ønsker og drømmer lettere manifesteres via slike boards. Det kan jeg ikke svare på, men det jeg vet, er at det er enklere å holde fokus på ønsket retning, og er dermed er godt hjelpemiddel for å nå sine mål. Takk for inspirerende idé, ts og anonym...2c2, for fikk nå svært lyst til å lage et board for år 2020!😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Driver å lager et selv. Har aldri gjort det før. Føler jeg kun har "eksistert" siste årene selv, så håper dette kan hjelpe en å nå flere drømmer. Har kun et blad. Har sett på YouTube tidligere,der er mye bra råd. :)

Anonymkode: 53e59...2c2

Jeg håper 2020 blir bedre for oss begge :)

17 timer siden, Lykkehjerte skrev:

Sånn rent praktisk, kan du kanskje spørre via Facebook, om noen har gamle blader de vil bli kvitt? Du kan også bruke reklame som kommer i posten. I tillegg kan du skrive ord og setninger selv mht målene dine, bruk gjerne farger. Du kan også tegne symboler og ting selv, dersom du ikke finner bilder av alt du ønsker å ha med på tavlen. Noen påstår at ønsker og drømmer lettere manifesteres via slike boards. Det kan jeg ikke svare på, men det jeg vet, er at det er enklere å holde fokus på ønsket retning, og er dermed er godt hjelpemiddel for å nå sine mål. Takk for inspirerende idé, ts og anonym...2c2, for fikk nå svært lyst til å lage et board for år 2020!😊 

For å gjøre meg vanskelig, så bruker jeg ikke facebook, og jeg får heller ikke reklame i posten 😛 Men skjønner at kanskje det beste alternativet for meg nå er å skrive og tegne sjøl. Men jeg er håpløs til å tegne, så jeg håper ikke et slikt vision board bokstavelig manifesterer det som er på det, da blir i så fall 2020 relativt abstrakt for min del 😂

Lykke til med vision board begge to :)

Anonymkode: 2e392...383

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper 2020 blir bedre for oss begge :)

For å gjøre meg vanskelig, så bruker jeg ikke facebook, og jeg får heller ikke reklame i posten 😛 Men skjønner at kanskje det beste alternativet for meg nå er å skrive og tegne sjøl. Men jeg er håpløs til å tegne, så jeg håper ikke et slikt vision board bokstavelig manifesterer det som er på det, da blir i så fall 2020 relativt abstrakt for min del 😂

Lykke til med vision board begge to :)

Anonymkode: 2e392...383

Syns ikke du gjorde deg vanskelig!😃Hadde nok ikke brukt Facebook til dette selv, men er bare så vant med at det meste skjer der for mange andre, derav mitt forslag. Du kan skaffe reklame til formålet på andre måter enn postkassen, de fleste butikker, være seg mat eller interiør osv, har gjerne reklameaviser/blader. Du trenger ikke tegne nøyaktig slik du ønsker tingene, du kan f.eks lage en boble der du skriver inni, den sorte kjolen fra Gucci, så holder det. For hver gang du ser/leser akkurat det, vet du selv hvilken du mener, og dermed ser du den for deg, visualiserer den, og dermed er ønsker sendt ut til "universet", som igjen skal sende ditt ønske tilbake til deg i en fysisk utgave. Gjelder det f.eks en jobb, så skriver du stillingen, og ser for deg i den jobben, og at du utfører arbeidsoppgavene som hører med. Tolket at det er slik det "skal fungere ", etter å ha lest litt om dette.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper 2020 blir bedre for oss begge :)

For å gjøre meg vanskelig, så bruker jeg ikke facebook, og jeg får heller ikke reklame i posten 😛 Men skjønner at kanskje det beste alternativet for meg nå er å skrive og tegne sjøl. Men jeg er håpløs til å tegne, så jeg håper ikke et slikt vision board bokstavelig manifesterer det som er på det, da blir i så fall 2020 relativt abstrakt for min del 😂

Lykke til med vision board begge to :)

Anonymkode: 2e392...383

Syns ikke du gjorde deg vanskelig!😃Hadde nok ikke brukt Facebook til dette selv, men er bare så vant med at det meste skjer der for mange andre, derav mitt forslag. Du kan skaffe reklame til formålet på andre måter enn postkassen, de fleste butikker, være seg mat eller interiør osv, har gjerne reklameaviser/blader. Du trenger ikke tegne nøyaktig slik du ønsker tingene, du kan f.eks lage en boble der du skriver inni, den sorte kjolen fra Gucci, så holder det. For hver gang du ser/leser akkurat det, vet du selv hvilken du mener, og dermed ser du den for deg, visualiserer den, og dermed er ønsker sendt ut til "universet", som igjen skal sende ditt ønske tilbake til deg i en fysisk utgave. Gjelder det f.eks en jobb, så skriver du stillingen, og ser for deg i den jobben, og at du utfører arbeidsoppgavene som hører med. Tolket at det er slik det "skal fungere ", etter å ha lest litt om dette.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2019 den 16.33, Lykkehjerte skrev:

Syns ikke du gjorde deg vanskelig!😃Hadde nok ikke brukt Facebook til dette selv, men er bare så vant med at det meste skjer der for mange andre, derav mitt forslag. Du kan skaffe reklame til formålet på andre måter enn postkassen, de fleste butikker, være seg mat eller interiør osv, har gjerne reklameaviser/blader. Du trenger ikke tegne nøyaktig slik du ønsker tingene, du kan f.eks lage en boble der du skriver inni, den sorte kjolen fra Gucci, så holder det. For hver gang du ser/leser akkurat det, vet du selv hvilken du mener, og dermed ser du den for deg, visualiserer den, og dermed er ønsker sendt ut til "universet", som igjen skal sende ditt ønske tilbake til deg i en fysisk utgave. Gjelder det f.eks en jobb, så skriver du stillingen, og ser for deg i den jobben, og at du utfører arbeidsoppgavene som hører med. Tolket at det er slik det "skal fungere ", etter å ha lest litt om dette.😊

Godt poeng det med at ting ikke trenger å være nøyaktig, jeg veit jo hva jeg ønsker eller vil, det viktigste er påminnelsen :) Jeg har ikke kommet i gang enda, men regner med jeg blir å tegne i alle fall, orker ikke fare rundt å plukke opp aviser og lignende. Selv om det var en god idé altså, så takk for tips, jeg er bare litt lat 😂

Anonymkode: 2e392...383

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tilgang til printer? For da er der jo bare å printe ut akkurat de bildene du vil ha. 

Anonymkode: f9d57...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2020 den 8.35, AnonymBruker skrev:

Har du tilgang til printer? For da er der jo bare å printe ut akkurat de bildene du vil ha. 

Anonymkode: f9d57...ba1

Har ikke printer sjøl, men jeg har funnet ut at de har på biblioteket for noen kroner pr ark. Usikker på hvor god den er da 😛 Har uansett bestemt meg for å tegne :)

Anonymkode: 2e392...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...