AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #1 Skrevet 28. desember 2019 Hei! Jeg skrev for en stund siden om hunden min som stresser noe voldsomt i bil. På mandag skal vi kjøre fra Oslo til Bergen, og vil jo gjerne ha med hunden. Men han roer seg ikke i bil, og jeg føler vi har prøvd alt. Beroligende i forskjellige former, bur, bilsele... You name it. Føler ingenting fungerer. Hunden peser, sikler, gjesper, klynker, tisser, spyr, og noen fanger bæsjer han i bilen, selv på korte turer. Hunden er 1/2 år gammel, og syns det er veldig trist om vi ikke kan ta ham med på tur noen steder fordi han blir så dårlig og stresser så mye. Noen som har tips? - Hilsen frustrert hundeeier Anonymkode: 5e75b...f06
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #2 Skrevet 28. desember 2019 Har selv en sånn hund. Han er 10 år nå. Dessverre ingenting som har hjulpet. Men siden dere må dra så langt kan du få beroliggende hos veterinær Anonymkode: 2c4a8...861
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #3 Skrevet 28. desember 2019 Få noen til å passe hunden? Anonymkode: f66b1...9d8 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #4 Skrevet 28. desember 2019 Våres hund peser hele veien, står eller sitter. Stresser. Prøvd reisesyke tbl,ingen effekt. Men merker etter 1 år med mange turer til fjellet at han stresser litt mindre.Før kunne han pipe,og noen ganger bjeffe,det gjør den ikke lenger. Dyrlegen sa vi måtte kjøre ofte,og gjøre det hyggelig. Vår har kastet opp et par ganger,men er et par år siden. Har hatt den i bur,på fanget og nå i hundesele (har liten hund).Kan ikke drive å gi den beroligende da vi er ofte på hytteturer. Så anbefaler ofte langkjøring,ikke bare 2 ganger i året. Anonymkode: b143a...fb0
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #5 Skrevet 28. desember 2019 Samme her. Hunden vår er 10 år gammel, og har aldri blitt vant til bil, enda så mye vi har kjørt i behagelige former for å vennes. Det hjelper litt når jeg sitter sammen med henne da, så jeg pleier å sitte meg i baksetet. Hun er festet i en sånn reisebag som festes til sikkerhetsbeltet i baksetet. Har du prøvd å sitte sammen med hunden? Anonymkode: 67e7d...b2b
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #6 Skrevet 28. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Hunden vår er 10 år gammel, og har aldri blitt vant til bil, enda så mye vi har kjørt i behagelige former for å vennes. Det hjelper litt når jeg sitter sammen med henne da, så jeg pleier å sitte meg i baksetet. Hun er festet i en sånn reisebag som festes til sikkerhetsbeltet i baksetet. Har du prøvd å sitte sammen med hunden? Anonymkode: 67e7d...b2b Satt sammen med ham i dag. Kjørte til familieselskap 1 time unna. Hunden kastet opp to ganger på vei til selskapet, og siklet, peste, og klynket omtrent konstant både til og fra. Vi endte opp med å bestille togbilletter, og håper han takler det bedre. Vil ikke utsette ham for denne typen stress i 8-10 timer i strekk, for jeg tror ikke det er bra for ham. Vi tar nattoget, og gir han litt beroligende før vi reiser, så kanskje han sover mesteparten av turen. Ts. Anonymkode: 5e75b...f06
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #7 Skrevet 28. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Satt sammen med ham i dag. Kjørte til familieselskap 1 time unna. Hunden kastet opp to ganger på vei til selskapet, og siklet, peste, og klynket omtrent konstant både til og fra. Vi endte opp med å bestille togbilletter, og håper han takler det bedre. Vil ikke utsette ham for denne typen stress i 8-10 timer i strekk, for jeg tror ikke det er bra for ham. Vi tar nattoget, og gir han litt beroligende før vi reiser, så kanskje han sover mesteparten av turen. Ts. Anonymkode: 5e75b...f06 Hørtes ut som en mye bedre ide enn bil ja Anonymkode: f66b1...9d8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #8 Skrevet 29. desember 2019 Pass på å lufte hunden ofte i løpet av en lengre tur, og ta den med på en god luftetur før den skal ut på bilturen slik at den får løpt og tatt seg ut en del (og gjort skikkelig fra seg). La den få drikke hver gang dere stopper for å lufte. Anonymkode: 95b74...3e6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå