Kalex Skrevet 28. desember 2019 #1 Skrevet 28. desember 2019 Så fort jeg lukker øynene og faller i søvn, kommer marerittene. Jeg våkner gjentatte ganger, gjennomsvett og urolig. Husker mye av drømmene. Jeg er rett og slett utslått. Er det noe som helst jeg kan gjøre med dette?😔 Hjelp.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #2 Skrevet 28. desember 2019 Sliter du med angst også? Angst kan gi marerittfylte drømmer. Hamrer hjertet når du våkner? Pustebesvær/søvnapne kan gi mareritt og hjertebank. Anonymkode: 20fca...c4c
Kalex Skrevet 28. desember 2019 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sliter du med angst også? Angst kan gi marerittfylte drømmer. Hamrer hjertet når du våkner? Pustebesvær/søvnapne kan gi mareritt og hjertebank. Anonymkode: 20fca...c4c Ja, sliter med angst også. Veldig pustebesvær og gråtkvalt når jeg våkner.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #4 Skrevet 28. desember 2019 Få deg psykolog? Begynn å sovne til meditasjon, f.eks Audun Mykja (du finner han i iTunes), eller bare hør på vanlig rolig musikk😊 Vær streng på de søvnhygieniske reglene - ikke TV eller noen form for skjerm rett før sengen, ikke tren for sent, ikke spis for tunge måltider for sent osv, osv. Anonymkode: 57485...291
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #5 Skrevet 28. desember 2019 Jeg hadde det sånn da jeg var barn etter noe dramatisk som skjedde. Jeg gikk til psykolog flere ganger i uken i mange år etterpå, men marerittene ga seg ganske fort etter at jeg begynte hos psykolog. Jeg husker ennå hvor forferdelige marerittene var og hvor redd jeg var for å sove. Anonymkode: 85d07...48c 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #6 Skrevet 28. desember 2019 finnes medisiner som kan hjelpe å blokkere mareritt, for ptsd og slikt, men vet ikke hva du sliter med. er det angst? Anonymkode: 87437...949 1
Jytte Skrevet 28. desember 2019 #7 Skrevet 28. desember 2019 1 time siden, Kalex skrev: Så fort jeg lukker øynene og faller i søvn, kommer marerittene. Jeg våkner gjentatte ganger, gjennomsvett og urolig. Husker mye av drømmene. Jeg er rett og slett utslått. Er det noe som helst jeg kan gjøre med dette?😔 Hjelp. Vet ikke om det er til hjelp, men et godt råd er å bestemme seg for å ta kontroll i drømmene, den siste tanken man tenker over etter man slår av lyset. Det stopper ikke marerittene fra å komme, men de er ikke like skremmende og kommer sjeldnere. Og de opphører ofte. Bestem deg for at du selv velger. Senere kan drømmene komme i en annen form, men ikke som marerittaktige grøssere. Husker alltid hva jeg har drømt, og er avhengig av stillhet før jeg lukker opp øynene.
Kalex Skrevet 28. desember 2019 Forfatter #8 Skrevet 28. desember 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde det sånn da jeg var barn etter noe dramatisk som skjedde. Jeg gikk til psykolog flere ganger i uken i mange år etterpå, men marerittene ga seg ganske fort etter at jeg begynte hos psykolog. Jeg husker ennå hvor forferdelige marerittene var og hvor redd jeg var for å sove. Anonymkode: 85d07...48c Sliter Med mye angst ja. Mistet et nært familiemedlem for snart 2år siden, drømmer mye om henne at jeg treffer hun igjen og den "siste klemmen" hvor jeg ikke klarer å slippe taket.
Kalex Skrevet 28. desember 2019 Forfatter #9 Skrevet 28. desember 2019 22 minutter siden, Jytte skrev: Vet ikke om det er til hjelp, men et godt råd er å bestemme seg for å ta kontroll i drømmene, den siste tanken man tenker over etter man slår av lyset. Det stopper ikke marerittene fra å komme, men de er ikke like skremmende og kommer sjeldnere. Og de opphører ofte. Bestem deg for at du selv velger. Senere kan drømmene komme i en annen form, men ikke som marerittaktige grøssere. Husker alltid hva jeg har drømt, og er avhengig av stillhet før jeg lukker opp øynene. Tusen takk! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå