Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et lite spørsmål til dere som er i samme situasjon...

Vi skal snart feire mannen min sin bursdag, og har derfor invitert en gjeng med venner hjem til oss. Vi fant ut at vi kunne invitere et vennepar til og samtidig holde oss under 20 stk grensa. De sa de kom, og jeg spurte om de fikk tak i barnevakt. De sa de kom til å ta med babyen siden hun var så liten. Babyen er 8 måneder. Hva tenker dere... Må jeg bare si at det går greit? Frister fryktelig lite å en baby tilstede. De vet at vi holder på med prøverør. Og jeg har flere babygale venner, så vet at det blir mye fokus på den babyen. 

Fullt klar over at jeg er teit, men håper på litt forståelse blant dere i samme situasjon. 

Anonymkode: c1fbb...64c

Synes det er spesielt å ta med en 8 mnd. baby når andre skal feires, det er neesten så jeg vil si det er litt respektløst. Ikke «bare» fordi du/dere er i den situasjonen, men fordi hensynet hele kvelden automatisk vil bli tatt til babyen, dere må være forsiktig med høy musikk, og lydnivået generelt. Ta det rolig osv... husker en gang en kollega uanmeldt kom på en sommerfest med en liten baby, partystemningen sank med det samme. Det passer liksom bare ikke helt sammen med baby og fest. 

Vanskelig situasjon, når de bare har tatt initiativet til å ta med den lille selv. 

Anonymkode: b3b2c...9c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Et lite spørsmål til dere som er i samme situasjon...

Vi skal snart feire mannen min sin bursdag, og har derfor invitert en gjeng med venner hjem til oss. Vi fant ut at vi kunne invitere et vennepar til og samtidig holde oss under 20 stk grensa. De sa de kom, og jeg spurte om de fikk tak i barnevakt. De sa de kom til å ta med babyen siden hun var så liten. Babyen er 8 måneder. Hva tenker dere... Må jeg bare si at det går greit? Frister fryktelig lite å en baby tilstede. De vet at vi holder på med prøverør. Og jeg har flere babygale venner, så vet at det blir mye fokus på den babyen. 

Fullt klar over at jeg er teit, men håper på litt forståelse blant dere i samme situasjon. 

Anonymkode: c1fbb...64c

Det er IKKE greit. En ting er at de kan ta hensyn til situasjonen dere er i, en annen ting er at det rett og slett ikke passer seg! Sikkert andre i samme selskap som har gledet seg til barnefri. Jeg vil sendt en melding om at dette er en kveld hvor dere har lyst til å hygge dere og ikke tenke på barneønsket. 

Anonymkode: 5ffb6...f79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært noe hvis babyen var nyfødt , typ under 2 mnd. Men den er 8 mnd. Da tenker jeg at dem burde på pass eller droppe å komme. 

Anonymkode: 4e108...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en god venninne? Når du får barn, ville du gjort det samme? Og hadde du satt pris på at hun stilte opp for deg? 
Det er også fint å skrive melding å si, så hyggelig at dere kommer,  det blir litt høyt musikk og antageligvis mye alkohol, håper det ikke blir vanskelig i forhold til babyen. Da har du sagt i fra og kan kjøre festen som du ønsker. 
Babyen vil få oppmerksomhet de første minuttene, så vil han/hun sove antageligvis.

Anonymkode: 8820e...b6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært noe hvis babyen var nyfødt , typ under 2 mnd. Men den er 8 mnd. Da tenker jeg at dem burde på pass eller droppe å komme. 

Anonymkode: 4e108...925

Ja, det var det jeg tenkte også.. Men føler meg likevel skikkelig kjip som vurderer å be dem la barnet være igjen hjemme. De bor litt under en time unna oss, så er jo ikke naboer.. Det hadde kanskje gjort det lettere. 

Anonymkode: c1fbb...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det en god venninne? Når du får barn, ville du gjort det samme? Og hadde du satt pris på at hun stilte opp for deg? 
Det er også fint å skrive melding å si, så hyggelig at dere kommer,  det blir litt høyt musikk og antageligvis mye alkohol, håper det ikke blir vanskelig i forhold til babyen. Da har du sagt i fra og kan kjøre festen som du ønsker. 
Babyen vil få oppmerksomhet de første minuttene, så vil han/hun sove antageligvis.

Anonymkode: 8820e...b6b

Det er en god venninne. Og det blir nok lite/ingen alkohol på festen, så akkurat det er ikke problemet. 

Anonymkode: c1fbb...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er spesielt å ta med en 8 mnd. baby når andre skal feires, det er neesten så jeg vil si det er litt respektløst. Ikke «bare» fordi du/dere er i den situasjonen, men fordi hensynet hele kvelden automatisk vil bli tatt til babyen, dere må være forsiktig med høy musikk, og lydnivået generelt. Ta det rolig osv... husker en gang en kollega uanmeldt kom på en sommerfest med en liten baby, partystemningen sank med det samme. Det passer liksom bare ikke helt sammen med baby og fest. 

Vanskelig situasjon, når de bare har tatt initiativet til å ta med den lille selv. 

Anonymkode: b3b2c...9c0

Takk for støtte! Vi er ikke noen utpregede "festpersoner". Så blir nok en ganske rolig kveld.

Og jeg synes s det er sykt vanskelig å eventuelt be dem om skaffe barnevakt 😔 Er redd de oppfatter det hensynsløst. 

Anonymkode: c1fbb...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en god venninne. Og det blir nok lite/ingen alkohol på festen, så akkurat det er ikke problemet. 

Anonymkode: c1fbb...64c

Jeg ville ha sagt at det er Ok om hun kom med baby. Tenk at hun har heller ikke vært veldig sosial på en stund. Og vil sikkert antageligvis trenge den tiden sammen med deg. Jeg føler man stiller opp både for venninner som har barn og venninner som sliter med å få barn. 

Anonymkode: 8820e...b6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha sagt at det er Ok om hun kom med baby. Tenk at hun har heller ikke vært veldig sosial på en stund. Og vil sikkert antageligvis trenge den tiden sammen med deg. Jeg føler man stiller opp både for venninner som har barn og venninner som sliter med å få barn. 

Anonymkode: 8820e...b6b

Men klarer ikke en 8 mnd gammel baby seg noen timer sammen med barnevakt? Selvom de er klar over prøverørssituasjonen vår, har jeg en følelse av at de har lite forståelse for hvordan det er. Forrige gang vi var sammen med dem ble det mye babysnakk... Er redd det skal ødelegge mye av kvelden for min del. 

Anonymkode: c1fbb...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som skulle lure så endte jeg opp med å sende en melding hvor jeg skrev at de kunne ta med babyen, men at vi hadde nettopp gått gjennom enda et negativt prøverørsforsøk. Og at det derfor var litt vanskelig å forholde seg til babyer, men at jeg håpet og trodde at det ble bedre til bursdagfeiringen. 

Anonymkode: c1fbb...64c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syntes jeg var en veldig fair melding. Jeg orket ikke høre om babyer en gang etter at jeg mistet for andre gang i ivf prosessen. Håper dere får en fin feiring😊

Anonymkode: 5ffb6...f79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men klarer ikke en 8 mnd gammel baby seg noen timer sammen med barnevakt? Selvom de er klar over prøverørssituasjonen vår, har jeg en følelse av at de har lite forståelse for hvordan det er. Forrige gang vi var sammen med dem ble det mye babysnakk... Er redd det skal ødelegge mye av kvelden for min del. 

Anonymkode: c1fbb...64c

Jeg var en hel kveld borte fra babyen for første gang da den var 7,5 mnd, da var pappaen hjemme med ham 😂 For meg var det helt uaktuelt at vi skulle reise flere timer fra en på 8 mnd, når det er en times kjøring å komme seg hjem.. men så er det kanskje annerledes om babyen får mme og ikke ammer. Og om babyen sover flere timer i strekk. Hos oss hadde baby vært med eller en av os hjemme. Og babysnakk hadde det blitt enten babyen var med eller ikke, tenker jeg. Hilsen mor til prøverørsbarn som er i prøverørskarusellen for 2. gang. 

Anonymkode: 1ecab...27d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 😂 babysnakk hadde det blitt enten babyen var med eller ikke, tenker jeg. Hilsen mor til prøverørsbarn som er i prøverørskarusellen for 2. gang. 

Anonymkode: 1ecab...27d

Jeg håper virkelig du klarer å la være å prate om baby hvis du vet at du er sammen med noen som ikke klarer å få barn. 

Anonymkode: c1fbb...64c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg håper virkelig du klarer å la være å prate om baby hvis du vet at du er sammen med noen som ikke klarer å få barn. 

Anonymkode: c1fbb...64c

Den personen i sosiale sammenhenger som ikke klarer å få barn, er stort sett meg.
 

Men jeg siktet altså til venninnen som hadde hatt med babyen forrige gang, og da ble det babysnakk. Det er naturlig at det blir litt babysnakk når en i vennegjengen er nybakt mor.

Anonymkode: 1ecab...27d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et lite spørsmål til dere som er i samme situasjon...

Vi skal snart feire mannen min sin bursdag, og har derfor invitert en gjeng med venner hjem til oss. Vi fant ut at vi kunne invitere et vennepar til og samtidig holde oss under 20 stk grensa. De sa de kom, og jeg spurte om de fikk tak i barnevakt. De sa de kom til å ta med babyen siden hun var så liten. Babyen er 8 måneder. Hva tenker dere... Må jeg bare si at det går greit? Frister fryktelig lite å en baby tilstede. De vet at vi holder på med prøverør. Og jeg har flere babygale venner, så vet at det blir mye fokus på den babyen. 

Fullt klar over at jeg er teit, men håper på litt forståelse blant dere i samme situasjon. 

Anonymkode: c1fbb...64c

Er ikke det lov med samlinger på maks 10 personer? Eller gjelder det kanskje bare Oslo?  

Jeg hadde da bare sendt meld om at det er mange som kommer på fest, og at dere er redde for babyen pga smittefare? 

Du har full rett til å føle det du føler.

Anonymkode: f9346...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at de som går gjennom prøverør, opplever SA oftere enn de som blir gravide på en naturlig måte. Noen som kan forklare på hvorfor det er slikt? Hvordan oppleves SA, og hvilke uker er mest kritiske? 

Anonymkode: f9346...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det lov med samlinger på maks 10 personer? Eller gjelder det kanskje bare Oslo?  

Jeg hadde da bare sendt meld om at det er mange som kommer på fest, og at dere er redde for babyen pga smittefare? 

Du har full rett til å føle det du føler.

Anonymkode: f9346...9c2

Det gjelder vel bare Oslo eller Bergen? Så vidt jeg vet. Men vi følger med for å se om et kommer nye retningslinjer for vårt fylke. 

Anonymkode: c1fbb...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men klarer ikke en 8 mnd gammel baby seg noen timer sammen med barnevakt? Selvom de er klar over prøverørssituasjonen vår, har jeg en følelse av at de har lite forståelse for hvordan det er. Forrige gang vi var sammen med dem ble det mye babysnakk... Er redd det skal ødelegge mye av kvelden for min del. 

Anonymkode: c1fbb...64c

Du virker veldig selvsentrert. 

Anonymkode: 33f70...031

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du virker veldig selvsentrert. 

Anonymkode: 33f70...031

Oi, det var en sårende og frekk kommentar. 

Anonymkode: c1fbb...64c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, det var en sårende og frekk kommentar. 

Anonymkode: c1fbb...64c

Beklager, men du gjør det. Les igjennom innleggene dine, det er kun meg, meg, meg og mine følelser. Og ja, jeg har vært prøver i mange år og vært igjennom ivf. 

Anonymkode: 33f70...031

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...