TiiBii Skrevet 13. januar 2020 Forfatter #241 Skrevet 13. januar 2020 Fryse-forsøk: Var på kontroll i dag, livmorshinne på 5 mm. Legen stusset over at den ikke var blitt større. Lurte om på jeg hadde vært syk🤔 Det har jeg ikke. Øker dosen progynova (jippi🤐) frem til fredag. 1
Neutral90 Skrevet 13. januar 2020 #242 Skrevet 13. januar 2020 43 minutter siden, TiiBii skrev: Fryse-forsøk: Var på kontroll i dag, livmorshinne på 5 mm. Legen stusset over at den ikke var blitt større. Lurte om på jeg hadde vært syk🤔 Det har jeg ikke. Øker dosen progynova (jippi🤐) frem til fredag. Hvis det er en trøst - jeg gikk fra 4mm til 9mm på 4 dager når de økte progynova med 2mg 1
Neutral90 Skrevet 13. januar 2020 #243 Skrevet 13. januar 2020 1 time siden, Fiiol skrev: Seriøst? Av så lite? Nå ble jeg litt nervøs... fikk ikke det sist runde heldigvis, merket egentlig ingenting. Jeg fikk ikke det første gangen på 15 mg, men andre gangen og fortsatt 15 mg kom det etter bare en uke kanskje 🤔 aner ikke hvorfor så forskjellig. Forsvant raskt ved nedtrapping da.
Molly_ Skrevet 13. januar 2020 #244 Skrevet 13. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det hadde jeg ikke stolt på før en laparskopi. Litt kjipt å få feilbehandling fordi en lege antar du har endometriose når symptomene kan være ganske så likt andre ting også. Stå på ditt og ikke gi deg før det er bekreftet på den ordentlige måten😊👏🏼 Anonymkode: decce...e5d Det er jeg som valgte å gå rett på ivf, og så tar jeg heller operasjon på et senere tidspunkt om det er nødvendig. Håper å slippe det ved å bli gravid på første forsøk, så krysser fingrene for det!
Gjest Geirfuglen Skrevet 13. januar 2020 #245 Skrevet 13. januar 2020 3 timer siden, Fiiol skrev: Seriøst? Av så lite? Nå ble jeg litt nervøs... fikk ikke det sist runde heldigvis, merket egentlig ingenting. Jeg står på 20 mg og har fått mer rundt fjes, men har også lagt på meg. Er liksom litt hoven under øynene også, sånn blubbete 😄 Kan være noe annet også altså, har bare tilskrevet det Prednisolon.
Gjest Geirfuglen Skrevet 13. januar 2020 #246 Skrevet 13. januar 2020 4 timer siden, Molly_ skrev: 31 år. Forsøkt i 1 1/2 år før det var en gynokolog som gir meg diagnosen endrometriose(dog ikke bekreftet med operasjon, men alt stemmer overens med symptomer). Første time til ivf i morgen, og gruer meg latterlig mye til alt som skal og kan skje. Krysser fingrene for oss alle sammen 🌸🌸 Masse lykke til ❤️ Jeg har adenomyose og har ett barn. Følte ikke de fikk gjort så mye med det uansett. Den beste tiden hadde jeg som gravid - null smerter!
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #247 Skrevet 13. januar 2020 5 timer siden, Geirfuglen skrev: Huff, ikke moro med Prednisolon. Har stått på det noen uker selv og synes fjeset har endret seg. Jeg hadde egguttak på fredag og nå er det bare ett egg som ser ok ut. Andre som har opplevd tilsvarende og at det kan holde til onsdag? 😕 Har vært gjennom 6 runder med IVF hvor jeg har fått ut 1 egg hver gang og det har gått bra 😊 Anonymkode: 1c383...3c6
Pillowtalk Skrevet 13. januar 2020 #248 Skrevet 13. januar 2020 5 timer siden, Molly_ skrev: 31 år. Forsøkt i 1 1/2 år før det var en gynokolog som gir meg diagnosen endrometriose(dog ikke bekreftet med operasjon, men alt stemmer overens med symptomer). Første time til ivf i morgen, og gruer meg latterlig mye til alt som skal og kan skje. Krysser fingrene for oss alle sammen 🌸🌸 Lykke til i morgen🤞🏼 Jeg hadde første samtale i dag (har også endo). Jeg skal starte på lang protokoll allerede i februar😀 1
Fiiol Skrevet 13. januar 2020 #249 Skrevet 13. januar 2020 5 timer siden, Neutral90 skrev: Jeg fikk ikke det første gangen på 15 mg, men andre gangen og fortsatt 15 mg kom det etter bare en uke kanskje 🤔 aner ikke hvorfor så forskjellig. Forsvant raskt ved nedtrapping da. 3 timer siden, Geirfuglen skrev: Jeg står på 20 mg og har fått mer rundt fjes, men har også lagt på meg. Er liksom litt hoven under øynene også, sånn blubbete 😄 Kan være noe annet også altså, har bare tilskrevet det Prednisolon. 20 og 15 mg er en del mer enn jeg tar. Kan jo ha en forklaring. Får jeg spørre om det er knyttet til en diagnose? Her prøver vi det litt på «måfå», etter 6. innsett og 3 mislykkede graviditeter. Nå kommer jeg til å se granske ansiktet i speilet konstant... 🤭 Hehe, greit å tilskrive alt kaoset som skjer med kroppen til noe. Kan jo også være en salig blanding av alle hormoner/medisiner.
Neutral90 Skrevet 14. januar 2020 #250 Skrevet 14. januar 2020 8 timer siden, Fiiol skrev: 20 og 15 mg er en del mer enn jeg tar. Kan jo ha en forklaring. Får jeg spørre om det er knyttet til en diagnose? Her prøver vi det litt på «måfå», etter 6. innsett og 3 mislykkede graviditeter. Nå kommer jeg til å se granske ansiktet i speilet konstant... 🤭 Hehe, greit å tilskrive alt kaoset som skjer med kroppen til noe. Kan jo også være en salig blanding av alle hormoner/medisiner. Her er det også prøvd på måfå. Ba om det til andre forsøk men fikk avslag. Så tilbød de meg det uoppfordret til tredje forsøk. Jeg er under utredning for en autoimmun revmatisk sykdom da, ender nok opp med en diagnose, så sånn sett tror jeg prednisolon er lurt for meg. 20 mg dette forsøket, håper det gjør susen Veldig greit å kunne rydde opp i alle følelser og tanker og tilskrive det til alt vi putter i oss 🥴 1
Gjest Geirfuglen Skrevet 14. januar 2020 #251 Skrevet 14. januar 2020 Dårlige nyheter fra embryologen i dag. Av de 9 eggene som ble tatt ut og fertilisert er det nå bare ett igjen. De andre er helt fragmenterte. Mens dette er litt fragmentert, så de vet ikke om de setter det inn i morgen.
Dovendyr1 Skrevet 14. januar 2020 #252 Skrevet 14. januar 2020 9 minutter siden, Geirfuglen skrev: Dårlige nyheter fra embryologen i dag. Av de 9 eggene som ble tatt ut og fertilisert er det nå bare ett igjen. De andre er helt fragmenterte. Mens dette er litt fragmentert, så de vet ikke om de setter det inn i morgen. Det var synd! 💕Jeg vet ikke hva som er det beste å håpe på her, jeg. Kanskje like greit med avbrutt forsøk, enn med ett eneste egg i dårlig kvalitet inn?
Gjest Geirfuglen Skrevet 14. januar 2020 #253 Skrevet 14. januar 2020 Akkurat nå, Dovendyr1 skrev: Det var synd! 💕Jeg vet ikke hva som er det beste å håpe på her, jeg. Kanskje like greit med avbrutt forsøk, enn med ett eneste egg i dårlig kvalitet inn? Aner ikke selv 😄, det er første forsøket vårt. Og jeg trodde det ville bli innsett som ble problem pga arrvev i livmoren, ikke å få til et embryo. Har ett barn med alvorlig funksjonsnedsettelse fra før, så jeg er livredd for at noe skal gå galt. Vil at det skal ha best mulig kvalitet i alle fall. Og er jo bare dumt med et litt falskt håp i et par uker egentlig, hvis sjansen uansett er veldig liten.
Dovendyr1 Skrevet 14. januar 2020 #254 Skrevet 14. januar 2020 (endret) 18 minutter siden, Geirfuglen skrev: Aner ikke selv 😄, det er første forsøket vårt. Og jeg trodde det ville bli innsett som ble problem pga arrvev i livmoren, ikke å få til et embryo. Har ett barn med alvorlig funksjonsnedsettelse fra før, så jeg er livredd for at noe skal gå galt. Vil at det skal ha best mulig kvalitet i alle fall. Og er jo bare dumt med et litt falskt håp i et par uker egentlig, hvis sjansen uansett er veldig liten. Jeg tror ikke egg med dårlig kvalitet har høyere sannsynlighet for at det blir barn med funksjonsnedsettelser, misdannelser osv, bare at de lettere ikke utvikler seg til noe som helst og fører til negativt forsøk. Forstår likevel at du er redd for at noe skal gå galt. Første forsøk er vel ofte et "prøveforsøk", du får prøve og "trøste" deg med dette. Det er vel vanlig å måtte gjennom flere forsøk før det klaffer, men så klart man blir skuffet likevel! Endret 14. januar 2020 av Dovendyr1 og/å feil 1
Gjest Geirfuglen Skrevet 14. januar 2020 #255 Skrevet 14. januar 2020 5 minutter siden, Dovendyr1 skrev: Jeg tror ikke egg med dårlig kvalitet har høyere sannsynlighet for at det blir barn med funksjonsnedsettelser, misdannelser osv, bare at de lettere ikke utvikler seg til noe som helst og fører til negativt forsøk. Forstår likevel at du er redd for at noe skal gå galt. Første forsøk er vel ofte et "prøveforsøk", du får prøve å "trøste" deg med dette. Det er vel vanlig å måtte gjennom flere forsøk før det klaffer, men så klart man blir skuffet likevel! Tusen takk for info Vet så altfor lite, har ikke rukket å lese noe om dette enda. Tusen takk for oppmuntring også ❤️
Neutral90 Skrevet 14. januar 2020 #256 Skrevet 14. januar 2020 3 minutter siden, Geirfuglen skrev: Tusen takk for info Vet så altfor lite, har ikke rukket å lese noe om dette enda. Tusen takk for oppmuntring også ❤️ Jeg tenker likt som Dovendyr1, økonomisk er det kanskje best om det ikke blir innsett, men leit er det uansett Vet du hvorfor du hadde lang protokoll?
Gjest Geirfuglen Skrevet 14. januar 2020 #257 Skrevet 14. januar 2020 3 minutter siden, Neutral90 skrev: Jeg tenker likt som Dovendyr1, økonomisk er det kanskje best om det ikke blir innsett, men leit er det uansett Vet du hvorfor du hadde lang protokoll? Ja, ikke sant, man har jo alltid et håp selv om man prøver å ikke tenke så mye på det. Jeg hadde lang protokoll pga adenomyose og arrvev i livmor. Så kanskje det også kan ha påvirket stimuleringen? 🤔
Neutral90 Skrevet 14. januar 2020 #258 Skrevet 14. januar 2020 52 minutter siden, Geirfuglen skrev: Ja, ikke sant, man har jo alltid et håp selv om man prøver å ikke tenke så mye på det. Jeg hadde lang protokoll pga adenomyose og arrvev i livmor. Så kanskje det også kan ha påvirket stimuleringen? 🤔 Jeg har bare hatt kort så aner ikke hvordan det påvirker stimuleringen. det er flere (på forumer) som har hatt lang protokoll først så kort protokoll senere, med større hell... Uten at det nødvendigvis gjelder for deg, jeg kan ikke nok om det til å påstå noe sånt blir uansett intr å høre hva de evnt vil gjøre annerledes til neste forsøk 🌼
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #259 Skrevet 14. januar 2020 5 timer siden, Geirfuglen skrev: Dårlige nyheter fra embryologen i dag. Av de 9 eggene som ble tatt ut og fertilisert er det nå bare ett igjen. De andre er helt fragmenterte. Mens dette er litt fragmentert, så de vet ikke om de setter det inn i morgen. Huff så trist 😕 vet du hva som kan ha gjort at di andre ikkee klarte seg? Anonymkode: 4e108...925
Fiiol Skrevet 14. januar 2020 #260 Skrevet 14. januar 2020 5 timer siden, Geirfuglen skrev: Ja, ikke sant, man har jo alltid et håp selv om man prøver å ikke tenke så mye på det. Jeg hadde lang protokoll pga adenomyose og arrvev i livmor. Så kanskje det også kan ha påvirket stimuleringen? 🤔 Så trist å lese. Sender deg en klem, håper at det blir positivt utfall. ❤️ Du får vite mer i morgen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå