Gå til innhold

En som har tittet i min helsejournal

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor har en "HR sjef" tittet flere ganger i min journal på helsenorge?

Hva er en HR sjef?

Anonymkode: afed0...d82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette i forbindelse med psykiatri og mest sannsynlig DPS

Skrevet

HR-sjef er vel det samme som personalsjef. Står det navn på personen? 

Anonymkode: 471d7...f1d

Skrevet

Loggen over alle som har vært inne i min helsejournal er tjukkere enn selve journalen..mye tjukkere..Hadde ikke hatt tid til å gå gjennom alle, og det er i somatikken. Hvis noen gidder faktisk lese hele min journal så blir jeg imponert. Som oftest har ikke legene lest den. 

Anonymkode: ac359...605

Skrevet

Kan være mange forskjellige årsaker. Har det blitt skrevet avvik på hendelser som har skjedd rundt deg? Kan denne personen ha forskjellige arbeidsoppgaver, feks planlegging av innleggelser, administrering av henvisninger, administrering av innsynsforespørsler, eller jobbe noe i klinikken? Det enkleste er å spørre hvis du lurer :)

Anonymkode: 26cd9...7db

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan være mange forskjellige årsaker. Har det blitt skrevet avvik på hendelser som har skjedd rundt deg? Kan denne personen ha forskjellige arbeidsoppgaver, feks planlegging av innleggelser, administrering av henvisninger, administrering av innsynsforespørsler, eller jobbe noe i klinikken? Det enkleste er å spørre hvis du lurer :)

Jeg vet ikke og det verste er at jeg har ikke hatt noe kontakt med dps på over 4 måneder.  Personen som ifølge facebook profilen hens jobber som hr sjef har tittet flere ganger i min journal tidligere, men nå hadde hen vært i min journal for "etterarbeide" 2 ganger uten at jeg har kontakt med psykiatrien en gang.

Noen opplevd liknende?

Skrevet

Vi hadde en sak på jobb der enkelte skrev dårlige og ufullstendige journaler, i tillegg til at de hadde gått og snoket på personer de kjente til, og det ble klaget inn til øverste leder. Da var det en leder som fikk ansvar for å etterse dette. De måtte da gå inn på enkelte journaler og ta stikkprøver av de ansatte. Vet og at dette blir gjort i kommunen og legevakt for å sjekke at ingen uvedkomne har vært i journalene og at de som har vært inne faktisk har hatt en legitim grunn. 

Anonymkode: dbb48...897

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi hadde en sak på jobb der enkelte skrev dårlige og ufullstendige journaler, i tillegg til at de hadde gått og snoket på personer de kjente til, og det ble klaget inn til øverste leder. Da var det en leder som fikk ansvar for å etterse dette. De måtte da gå inn på enkelte journaler og ta stikkprøver av de ansatte. Vet og at dette blir gjort i kommunen og legevakt for å sjekke at ingen uvedkomne har vært i journalene og at de som har vært inne faktisk har hatt en legitim grunn. 

Anonymkode: dbb48...897

Er det hr sjefen som gjør dette?

Skrevet

Det kan være mange årsaker. Som nevnt over kan det være avviksmeldibger av eldre eller nyere dato, driftsoppsateringer hvor man må hente opp igjen journaler osv. Det kan se ut som at noen har «lest» journalen, men i praksis kan det bety at vedkomne kun har trykket på ditt navn v innleggelse og systemet har registrert journalen som lest.

Anonymkode: 07c31...f26

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke og det verste er at jeg har ikke hatt noe kontakt med dps på over 4 måneder.  Personen som ifølge facebook profilen hens jobber som hr sjef har tittet flere ganger i min journal tidligere, men nå hadde hen vært i min journal for "etterarbeide" 2 ganger uten at jeg har kontakt med psykiatrien en gang.

Noen opplevd liknende?

Det kan også være lukking av gamle henvisningsperioder (en administrativ greie), feiltrykk hvis du har likt navn som noen, osv osv. Hva man står på fb som sier jo egentlig lite om hvilke arbeidsoppgaver man faktisk har. Hvis personen har registrert etterarbeid som innsynsgrunn tipper jeg det er noe rent administrativt. 

Skrevet

Logget inn på meg selv. Ser ut som den som har vært innom er personen som har scannet inn / logget inn info om meg. 

Har bare 2 legebesøk, men får faste medisiner. 
Hvor lenge ligger medisin historikken inne? Det ligger medisin inne på meg som jeg ikke har tatt på over to år. 

Anonymkode: dc8d6...096

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...