Gå til innhold

Deppe over singeltilværelsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sukk. Jeg er singel på tiende året. Vært uten sex i 4,5 + 5,5 år. Det skeiet litt ut i 2014 og hoppet på nærmest alt jeg fant i fylla. Ikke så stolt av det, men det er sånn det er da.

Jeg har prøvd å gå på stevnemøter, men treffer bare menn som 1) har lån med høye renter 2) har tre barn med tre damer og klager over hvor teit alle eks-kjæresten er 3) bor hos slektninger fordi at NAV ikke gidder å betale for leiligheten 4) har en fortid innen rusmisbruk og liker å skeie ut på fritiden. Gjerne et par av punktene kombinert. Jeg vet ikke hva som er galt med meg som klarer å tiltrekke meg disse mennene, men det er ikke det som jeg ønsker å dra inn i livet mitt (og livet til sønnen min). Jeg ønsker stabilitet. 

Har bare en sånn dag i dag der jeg er trist. :( 

Sorry! Måtte bare fortelle det til noen...

Anonymkode: 6b9d5...090

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ha sex selv om de har høye renter?

Anonymkode: 438c0...e80

• Liker 3
Skrevet

Utvalget blir bare mer og mer utvannet jo eldre man blir.

Anonymkode: d272d...25f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo ha sex selv om de har høye renter?

Anonymkode: 438c0...e80

Jeg klarer ikke. Jeg må ha en viss forbindelse til den personen jeg skal dele seng med, og jeg føler at de som har tatt på seg sånn lån ikke har samme verdier som meg (i tillegg så er det gjerne en kombinasjon med noe annet som har tatt på seg høye lån for å kjøpe rus eller kjøpe nye ting til leiligheten der man ikke betale husleien og derfor ble kastet ut). Jeg er veldig økonomisk av meg så det er noe som henger veldig høyt når jeg går på stevnemøter. Er litt over alderen der jeg klarer å hoppe på hva som helst. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Utvalget blir bare mer og mer utvannet jo eldre man blir.

Anonymkode: d272d...25f

Jeg er født i 1989, så vil ikke tro at jeg er så gammel ennå. Hehe. :) Det tenker kanskje alle om seg selv? ;) 

• Liker 1
Skrevet

syntes jeg hører deg i halmen: " ÅHH JA, FORTELL MEG OM DEN LAVE RENTA PÅ LÅNET DITT!!"

• Liker 14
Skrevet

Lag en profil på tinder eller noe der du sier at du vil ha noen "med ordnet økonomi og livet på stell". Det er ganske vanlig å gjøre. 

Så må du slutte å bli tiltrukket av typen du har blitt tiltrukket av før.

Anonymkode: aa388...add

• Liker 3
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sukk. Jeg er singel på tiende året. Vært uten sex i 4,5 + 5,5 år. Det skeiet litt ut i 2014 og hoppet på nærmest alt jeg fant i fylla. Ikke så stolt av det, men det er sånn det er da.

Jeg har prøvd å gå på stevnemøter, men treffer bare menn som 1) har lån med høye renter 2) har tre barn med tre damer og klager over hvor teit alle eks-kjæresten er 3) bor hos slektninger fordi at NAV ikke gidder å betale for leiligheten 4) har en fortid innen rusmisbruk og liker å skeie ut på fritiden. Gjerne et par av punktene kombinert. Jeg vet ikke hva som er galt med meg som klarer å tiltrekke meg disse mennene, men det er ikke det som jeg ønsker å dra inn i livet mitt (og livet til sønnen min). Jeg ønsker stabilitet. 

Har bare en sånn dag i dag der jeg er trist. :( 

Sorry! Måtte bare fortelle det til noen...

Hvor finner du disse mennene da? Et tips kan jo være å se helt andre steder om arenaen du pleier å benytte er preget av menn du ikke synes er "forholdsmateriell". 

Skrevet
13 timer siden, herzeleid skrev:

Hvor finner du disse mennene da? Et tips kan jo være å se helt andre steder om arenaen du pleier å benytte er preget av menn du ikke synes er "forholdsmateriell". 

Disse er jo overalt. Er ikke TS men det er faktisk få single menn som er normale..og man går jo selvfølgelig ikke for kjekkasene heller så det er ikke et argument  engang.

Man mister liksom sakte men sikkert håpet også må man bare innfinne seg med at man ikke finner noen. Man må velge å ha det bra og ikke bli sur og bitter.

Det er trist for jeg leser overalt at man må gå for han stille fyren som ikke er så kjekk og populær også gjør man det og finner ut at han er langtidssingel med god grunn. Man blir bedt om å senke kravene samtidig som menn bare vil ha unge og kjempepene jenter og er de som egentlig har de høye kravene.

Anonymkode: 7e8ad...c26

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Disse er jo overalt. Er ikke TS men det er faktisk få single menn som er normale..

Er også få single kvinner som er normale, men for all del la oss late som det bare er menn som er unormale.

Anonymkode: b4802...2f8

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse er jo overalt. Er ikke TS men det er faktisk få single menn som er normale..og man går jo selvfølgelig ikke for kjekkasene heller så det er ikke et argument  engang.

Man mister liksom sakte men sikkert håpet også må man bare innfinne seg med at man ikke finner noen. Man må velge å ha det bra og ikke bli sur og bitter.

Jeg vil tro det er ganske mange "normale" single menn, selv om det sikkert er færre i aldersgruppene der mange gjerne har slått seg til ro med andre normale. Det vil nok uansett være fornuftig å skifte "jaktmarker" om en ser at området en normalt treffer folk har en uvanlig høy andel menn en ikke finner attraktive. 

Sitat

Det er trist for jeg leser overalt at man må gå for han stille fyren som ikke er så kjekk og populær også gjør man det og finner ut at han er langtidssingel med god grunn. Man blir bedt om å senke kravene samtidig som menn bare vil ha unge og kjempepene jenter og er de som egentlig har de høye kravene.

Som jeg har forklart deg veldig mange ganger nå så vil selvfølgelig ikke menn kun ha "unge og kjempepene jenter". De fleste kvinner som ikke er unge og kjempepene er tross alt i forhold. 

Jeg skjønner at tilværelsen kan være vanskelig som ufrivillig enslig, og at det er frustrerende å ikke finne noen, men det blir antagelig bare enda mye verre om en graver seg ned i til dels dystopiske forestillinger om hvor vanskelig og ille alt er. Virkeligheten er faktisk ikke så mørk. 

• Liker 3
Skrevet

Løsningen blir nok, skilte menn i 40 åra. Kan være mye bra der. Mange er ferdig oppdratt av tidligere frue. 

Anonymkode: 59b31...3dd

• Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, herzeleid skrev:

Jeg vil tro det er ganske mange "normale" single menn, selv om det sikkert er færre i aldersgruppene der mange gjerne har slått seg til ro med andre normale. Det vil nok uansett være fornuftig å skifte "jaktmarker" om en ser at området en normalt treffer folk har en uvanlig høy andel menn en ikke finner attraktive. 

Som jeg har forklart deg veldig mange ganger nå så vil selvfølgelig ikke menn kun ha "unge og kjempepene jenter". De fleste kvinner som ikke er unge og kjempepene er tross alt i forhold. 

Jeg skjønner at tilværelsen kan være vanskelig som ufrivillig enslig, og at det er frustrerende å ikke finne noen, men det blir antagelig bare enda mye verre om en graver seg ned i til dels dystopiske forestillinger om hvor vanskelig og ille alt er. Virkeligheten er faktisk ikke så mørk. 

Nei den er mørkere. Jeg hadde seff lyst på en mann før, men så innså jeg at det er faktisk ikke så mye å hente. Vil ha en som er glad i meg og som jeg kan ha det bra med men føler at alle menn er altfor kresne og sitter der med nesa i sky. Hva er vitsen med å søke forhold når den jeg eventuelt finner er mer interessert i å prøve seg på yngre jenter?

Altså jeg er 31..jeg føler meg ikke gammel, men når det kommer til menn så kjenner jeg at løpet er kjørt. Orker ikke å måtte gå for 40+ bare for et forhold så helt ufrivillig er det ikke for er jo ung for 40 åringene (selv om endel av dem også mener at 30+ er for gammelt🙄)

Når man stadig leser at menn vil ha 18-24,single kvinner over 30 er desperate og bare søppel så gir det ikke sånn ENORM lyst til å prøve å innlede noe.

• Liker 5
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Signerer! Single på 12. året og har vel egentlig resignert

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei den er mørkere. Jeg hadde seff lyst på en mann før, men så innså jeg at det er faktisk ikke så mye å hente. Vil ha en som er glad i meg og som jeg kan ha det bra med men føler at alle menn er altfor kresne og sitter der med nesa i sky. Hva er vitsen med å søke forhold når den jeg eventuelt finner er mer interessert i å prøve seg på yngre jenter?

Altså jeg er 31..jeg føler meg ikke gammel, men når det kommer til menn så kjenner jeg at løpet er kjørt. Orker ikke å måtte gå for 40+ bare for et forhold så helt ufrivillig er det ikke for er jo ung for 40 åringene (selv om endel av dem også mener at 30+ er for gammelt🙄)

Når man stadig leser at menn vil ha 18-24,single kvinner over 30 er desperate og bare søppel så gir det ikke sånn ENORM lyst til å prøve å innlede noe.

De fleste kvinner i den alderen er jo i forhold. Det er med andre ord ikke umulig å finne noen og menn mener åpenbart ikke kvinner over 30 er søppel, da hadde tross alt ikke så mange vært i forhold. Men det er klart; jo mer du graver deg ned i disse dystopiene og forteller deg selv dette, jo vanskeligere blir det å faktisk finne noen og jo mørkere og dystrere vil verden fremstå. Det tror jeg ikke er sunt og i alle fall ikke noen god løsning for å finne noen. 

• Liker 3
Skrevet

Burde vel ikke være så vanskelig å sile bort mannfolk med de nevnte feilene ganske kjapt i løpet av en kort samtale/chat. Sats på menn med fast og stabil jobb. Barn fra før er litt vanskelig å komme unna i den alderen, men de finnes. Alternativt godta 1-2 barn med en mor med eit greit samarbeid. 

Så må du være åpen og gi av deg selv når du først finner en lovende kandidat. (Mener ikke sex!) 

Anonymkode: 3a23f...ce7

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med normal? Jeg har ikke noen høye krav iallefall. En vanlig jente med bra verdier er mer enn nok. Ei som vil ha et familieliv, inkludert et ønske om barn.

Endret av Fornuftig-mann
Skrevet
18 timer siden, Ardenus skrev:

syntes jeg hører deg i halmen: " ÅHH JA, FORTELL MEG OM DEN LAVE RENTA PÅ LÅNET DITT!!"

Hahahahaha. Nå smilte jeg skal jeg innrømme. Det er ikke helt sånn det går. Jeg snakker jo en del med de jeg går på stevnemøter med. ;) Det er ikke sånn at jeg hopper på noen på første stevnemøte og skriker til dem i senga. :fnise: Jeg må litt kontakt med dem og kunne føle at vi er litt på bølgelengde før jeg klarer å kjenne tenningen. Når de sitter og bretter ut om at de f.eks har tatt opp forbrukslån for å reise 3 uker til Las Vegas og sier at de syns alenemødre er så heldige som får alt (inkludert gratis leilighet av staten) så får jeg bare lyst til å dunke hodet i bordet. 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lag en profil på tinder eller noe der du sier at du vil ha noen "med ordnet økonomi og livet på stell". Det er ganske vanlig å gjøre. 

Så må du slutte å bli tiltrukket av typen du har blitt tiltrukket av før.

Anonymkode: aa388...add

Jeg føler det er så rart å skrive, på samme måte som jeg føler at det er rart med de som skriver type ting: "Gidder ikke snakke med noen som ikke har bachelor eller master." Sett mange av dem. 

18 timer siden, herzeleid skrev:

Litt her og der. Noen har jeg truffet helt tilfeldig som begynt å snakke med dem i køen på butikken, noen på bussen, noen på Tinder, noen på byen, noen gjennom bekjente, noen på fest osv. Jeg vet ikke helt hva slags andre arenaer jeg skulle ha brukt. Jeg syns jeg finner dem overalt. :fnise:

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det til vanlig veldig greit, men noen dager bare litt kjipe og da har jeg en tendens til å være litt oppgitt. :) Spesielt når det blir så lite sex fordi at det er jo et behov de fleste kjenner på og noe man savner til tider. Hva som er normalt er jo veldig individuelt. Det som er normalt for meg trenger ikke være normalt for andre, men jeg vil gjerne ha en mann som møter meg på verdier og der det ikke blir krasj. Vi må kunne kommunisere og dele et felles syn på verden. Jeg har et barn, så det må være litt felles tankegang på barneoppdragelse. Jeg gikk en gang ut med en som mente at jeg var for snill med barnet. En 3-åring trengte ikke barnevakt og kunne ta vare på seg selv når de hadde høy feber og var dehydrerte, tydeligvis. Det var helt klart at barnet blir bortskjemt fordi at jeg blir hjemme fra jobb for sånne ting. :fnise:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for selvmordstanker. Husk at selv om man kanskje ikke beskriver tanker som gjelder akkurat nå, kan dette virke triggende på andre som også sliter. 

Vi anbefaler dere som ønsker å diskutere dette å ta kontakt med Mental helse på 116 123 eller benytte nettsiden deres Sidetmedord.no, eller kontakte Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. Er du under 18 år kan du også kontakte Kors På Halsen.

Tråden er også ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og svar til dette.

Med vennlig hilsen,

Elaine Marley.

Endret av Elaine Marley
Skrevet
3 timer siden, Fornuftig-mann skrev:

Hva mener du med normal? Jeg har ikke noen høye krav iallefall. En vanlig jente med bra verdier er mer enn nok. Ei som vil ha et familieliv, inkludert et ønske om barn.

Nå spurte du ikke meg, men.... Jeg regner med at du kanskje vil ha noen som er normale for deg? Samsvar med verdier? En som du syns tenker fornuftig og kan være en god mor for dine barn? :) Det som AB tenker og det samme tenker jeg. Jeg har et barn som jeg skal dra inn i denne kabalen så jeg ønsker jo at dette barnet skal oppdras i hva jeg mener er rett. Hehe ;) Jeg føler heller ikke at jeg har høye krav, men jeg syns det er vanskelig å finne noen som tja, tenker som meg? Hvis du skjønner hva jeg mener ;) Jeg husker jeg dumpet en fordi at han syns det var HELT greit om vi flyttet sammen og barna hans sov på en madrass på gulvet når de var der på besøk. Vi begynte å snakke litt om sånne ting litt tilfeldig, så da kom det frem. For meg, som mor, som ser på mitt barn som en del av familien, så var jeg klar på at alle barn fortjener sin egen plass og fortjener et eget rom. De er en del av familien og skal alltid føle seg velkommen i sitt eget hjem. 

TS

Skrevet
3 timer siden, Fornuftig-mann skrev:

Godt noen av dere kan tenke lengre enn med penishodet.

Det skal du ha kudos for😊 Dessverre så er det vanskelig å ha troen når man stadig får høre at man har 0 verdi. Søk på Google "kvinner over 30" og du vil se rad på rad med nedsettende innlegg..det er trist egentlig. Men samtidig så forstår man lettere hvordan menn (generelt) tenker og mener og kan lettere gå singel nettopp fordi man VET at det er ikke et poeng i å kaste bort tid og energi når man uansett blir ansett som ubrukelig...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...