Sleepy Skrevet 1. juni 2005 #1 Skrevet 1. juni 2005 Jeg har hatt min nåværende jobb siden 1. august i fjor, og har kontrakt som går ut 1. juli. Har akkurat fått vite at jeg kan regne med å få denne forlenget ut august. "Problemet" er at jeg hadde håpet å ha jobb ut året, og har derfor planlagt en ukes ferie i juli og to uker i august. Siden arbeidsgiveren min ser ut til å trenge meg disse to månedene burde jeg kanskje kutte ut disse ferieukene? Men samtidig har jeg så absolutt behov for ferie, og jeg kan jo ikke begynne i en ny stilling i september og plutselig ta ut masse ferie da heller... Hva sier loven her? Og hvis jeg har lov til å ta de planlagte ukene, bør jeg gjøre det eller ta hensyn til arbeidsgiver? Jeg hadde ikke ferie i fjor heller på grunn av skifte av arbeidsplass, så jeg tror blir sprø om jeg ikke får det i år heller.
Gjest gjest 0 Skrevet 1. juni 2005 #2 Skrevet 1. juni 2005 Jeg er ganske sikker på at du kan ta ut ferie ja! Du har ikke jobbet deg opp til 5 ukers ferie, men hvis jeg ikke bommer helt kan alle ta 3 uker ferie uten betaling. Men som sagt jeg er litt usikker på dette...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå