AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #21 Skrevet 29. desember 2019 Du har større sjanse for å få jobbe med markedsføring i stor skala om du tar en utdannelse i retning digital forretningsutvikling eller lignende. Anonymkode: 3fd06...e88
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #22 Skrevet 29. desember 2019 Hvis du liker markedsføring, den beste or smartere måte på er å ta en bachelor i økonomi og administrasjon + 6 måneders i eksterne sertifisering og kurs i digital markedsføring. En helt bachelor i markedsføring er litt bortkastet penger, fordi markedsføring er i konstant utvikling og det er mange programmer de ikke lærer på universitet. Anonymkode: 75ad4...143 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #23 Skrevet 29. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du liker markedsføring, den beste or smartere måte på er å ta en bachelor i økonomi og administrasjon + 6 måneders i eksterne sertifisering og kurs i digital markedsføring. En helt bachelor i markedsføring er litt bortkastet penger, fordi markedsføring er i konstant utvikling og det er mange programmer de ikke lærer på universitet. Anonymkode: 75ad4...143 dette høres veldig fornuftig ut! hva synes ts om forslaget? nesten så jeg får lyst til det selv Anonymkode: 15e9d...cf5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #24 Skrevet 29. desember 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det der stemmer jo absolutt ikke, man må jo ikke ha realfag for å klare finans. Jeg hadde P-matte og er elendig i matte, men finans og aksjer har jeg interesse for, driver og leker med det på fritiden. Anonymkode: 2e2a3...2b5 Jeg vet ikke om det du sier er riktig at du er "angivelig elendig i matte". For alt jeg vet, kan du være en matte-maskin. Fakta er at man bør ha matte over P-nivå for å studere finans og enhver seriøs institusjon kommer til å kreve at man har minst R1 eller S1 + S2. Bare se på alle andre seriøse instituasjoner som krever det samme. Selv om ikke BI krever det, så bør man i utgangspunktet ha peiling på R1 elle S1 + S2 nivå. Både du og jeg vet hvorfor BI slipper til P-matte studenter inn på disse studiene, og det er for å tjene penger. Mange feiler etter et semester eller det første året, så har BI tjent penger. Så det er ingenting feil i det jeg har sagt, nemlig at en del folk som ikke kan matematikk, har egentlig ikke valget mellom å velge "alt de måtte ønske". Så kommer du med ditt svar og mener at du kan "mye" med kun P-matte. Men det er ikke normalt. Og jeg har ikke snakket om realfag (biologi / fysikk / kjemi), men har snakket spesifikt om matematikk. Se på UiO - la oss bruke bachelor i samfunnsøkonomi som et eksempel. UiO sier rett ut at R1 eller S1 + S2 er absolutt en fordel å ha. https://www.uio.no/studier/program/samfunnsokonomi/opptak/ Så å kaste seg over bachelor i finans med P-matte. Javel, gjør gjerne det, men de fleste kan ikke forvente å skjønne det de skal skjønne hvis de gjør det. Jeg har påpekt ovenfor TS at han / hun vet best hvor gode de er på tall, men nå snakker jeg generelt sett, om det store flertallet og de fleste som stoppet ved P-matte har som regel utfordringer med tall, ellers så hadde de fortsatt med matten på høyere nivå om de ikke hadde hatt utfordringer. Det samme kravet angående R1 eller S1 + S2 har du ved UiO når det gjelder bachelor i digital økonomi og ledelse: https://www.uio.no/studier/program/informatikk-ledelse/opptak/ Så BI er ikke seriøse når de ikke setter disse kravene selv, for de vet at folk kommer til å slite om de har bare P-matte i flere av finansfagene. Anonymkode: 017f3...163 3
MortenMinstelønn Skrevet 29. desember 2019 #25 Skrevet 29. desember 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Bortkastet som i at man bruker 3 år på en utdanning, hvor jobbmuligheten er ørsmå, sammenlignet med andre bachelor-utdanninger. Er man heldig så får man jobb som selger. Les div tråder på kvinneguiden om markedsføring, tonnevis av folk som angrer/ikke fått jobb. Jeg kan litt om dette her. Ja, det er en generell utdannelse. Men har man litt offensivitet og en del gode egenskaper, så er dette en utdannelse som passer for del fleste ledende stillinger i privat sektor noen er lenger nedover veien. Ingeting kommer gratis uansett hvilken utdannelse man velger.
Gjest hastaluego Skrevet 11. februar 2020 #26 Skrevet 11. februar 2020 Veldig fornuftig at du tenker dette allerede etter 6 mnd. Selv tok det meg 2 år pluss et år i permisjon, før jeg turte å angre på valget. Man betaler sykt mye, og lærer sykt lite. Veldig mye pratefag og jåleri uten reell verdi på arbeidsmarkedet. Bytt til noe mer konkret, selv syns jeg at BI er hypa, men om det absolutt må bli BI, så ville jeg heller gått for økad eller sivøk.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #27 Skrevet 12. februar 2020 14 timer siden, hastaluego skrev: Veldig fornuftig at du tenker dette allerede etter 6 mnd. Selv tok det meg 2 år pluss et år i permisjon, før jeg turte å angre på valget. Man betaler sykt mye, og lærer sykt lite. Veldig mye pratefag og jåleri uten reell verdi på arbeidsmarkedet. Bytt til noe mer konkret, selv syns jeg at BI er hypa, men om det absolutt må bli BI, så ville jeg heller gått for økad eller sivøk. Hva bytta du til? Anonymkode: 5af15...b2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå