AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #1 Skrevet 27. desember 2019 Jeg lurer på hvordan dere med ekte allergier lever. (Altså ikke bare intoleranser, men at man har påvist allergien i blod) Tar dere spesielle forhåndsregler? Vasker dere hender etter å ha vært offentlige steder f.eks ? Jeg bare skjønner ikke hvordan folk lever normalt liv med allergier. Anonymkode: 45085...27c
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #2 Skrevet 27. desember 2019 Du tenker mat? Om ikke - Jeg har ganske alvorlig allergi mot støvmidd. Garderobe er i eget rom, og vi skifter alltid klær der. Sengetøy vaskes to ganger i uka. Dyner og puter annenhver uke. Vaskehjelp som fikser dette - samt går grundig over alle andre tekstiler i huset en gang i uka. Yttertøy luftes og henges ut i kuldegrader jevnlig. Ingen tekstiler på badet utover handklær. Tar nasonex og zyrtec ved plager. Robotstøvsuger går hver dag. Allergivennlige hotellrom. Familie tar grundig over gjesterom når jeg kommer, men da kjenner jeg plagene temmelig godt, og medisinerer ekstra. Tenker egentlig aldri over det, da dette går av seg selv. Anonymkode: 83730...5a9 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #3 Skrevet 27. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du tenker mat? Om ikke - Jeg har ganske alvorlig allergi mot støvmidd. Garderobe er i eget rom, og vi skifter alltid klær der. Sengetøy vaskes to ganger i uka. Dyner og puter annenhver uke. Vaskehjelp som fikser dette - samt går grundig over alle andre tekstiler i huset en gang i uka. Yttertøy luftes og henges ut i kuldegrader jevnlig. Ingen tekstiler på badet utover handklær. Tar nasonex og zyrtec ved plager. Robotstøvsuger går hver dag. Allergivennlige hotellrom. Familie tar grundig over gjesterom når jeg kommer, men da kjenner jeg plagene temmelig godt, og medisinerer ekstra. Tenker egentlig aldri over det, da dette går av seg selv. Anonymkode: 83730...5a9 Ops, jeg tenkte egentlig mat ja. Men støvallergier er jo også en allergi, men kanskje ikke sånn at folk kan dø av det. Hva mener du med allergivennlige hotellrom ? Hvilke inneholder allergener? Likevel gode tips der Anonymkode: 45085...27c
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #4 Skrevet 27. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men støvallergier er jo også en allergi, men kanskje ikke sånn at folk kan dø av det. Anonymkode: 45085...27c De fleste som har allergier dør ikke ved eksponering. Men vi får derimot store plager. Det er jo ikke mer hokus pokus enn å holde seg unna allergenet, lese alle innholdsfortegnelser nøye, si i fra på spisesteder, tilby å ta med egen mat til selskap osv. Anonymkode: 5f322...7aa 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #5 Skrevet 27. desember 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ops, jeg tenkte egentlig mat ja. Men støvallergier er jo også en allergi, men kanskje ikke sånn at folk kan dø av det. Hva mener du med allergivennlige hotellrom ? Hvilke inneholder allergener? Likevel gode tips der Anonymkode: 45085...27c Parkett. Få tekstiler. Ekstra renhold. Har sjelden plager på hotellrom i Norden - verre i en del andre land. Heldigvis fungerer medisinering ganske godt på meg, men jeg føler meg også temmelig sløv om jeg tar medisiner (utover nasonex-nesespray), så det er noe jeg helst unngår. Det er veldig få som dør av en allergi. Selv om det er snakk om mat. Det er jevnt over snakk om stort ubehag. Forstår innlegget ditt der at du er nysgjerrig på de som kan dø av en peanøtt? Da bør du mulig presisere Anonymkode: 83730...5a9
Sola de Skrevet 27. desember 2019 #6 Skrevet 27. desember 2019 Prøver å holde meg unna det jeg er allergisk mot, men merker fort om jeg har fått i meg noe jeg ikke tåler. å spise ute har blitt problematisk da de ikke opplyser i menyen absolutt all pynt på retten osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå