hopeful Skrevet 5. mai 2025 #161 Skrevet 5. mai 2025 skruf skrev (5 timer siden): Nå har jeg ikke vært på snap på noen dager, ikke aner jeg om babyen har blitt født enda heller, men hvis hun graderer smertene til en 10` er allerede ved innkomst og det ikke er en styrtfødsel som består av en konstant storm av rier, men er i starten av åpningsfasen så vil hun få noen tøffe timer foran seg….særlig siste innspurt Mulig hun ikke har hørt eller satt seg inn i begrepet som kalles «Rimg of fire» heller; når man har full åpning på 10cm og man går over i siste fase av fødselen som er pressrier. Mange blir bedt om å holde igjen trangen til å presse akkurat i denne overgangen for å unngå å revne…..de som har født vaginalt forstår hva jeg litt klønete prøver å beskrive Ring of fire som når det gjelder grad av smerte. Det er heller ikke uvanlig at man kaster opp pga smerter når man ligger på rundt 7-8cm åpning. Smertene man går igjennom fra aktiv fødsel ved 4cm åpning og til babyen er ute er ikke sammenlignbart med en SA… har selv hatt flere SA. Vet at man har ulik smerteterskel, men som sagt; med mindre hun har en styrtfødsel med stormrier, men en normal fødsel med normal fremgang i åpningsfase og pressrier så vil det bli tøft hvis hun kategoriserer smertene på en tier allerede ved innkomst. Uansett; masse lykke til; håper alt går bra❤️ Regner med at hun synes det var vondt ved innkomst, og opplevde det der og da som noe av det vondeste hun hadde kjent. Men hun vet jo ikke hva Hu går til. Jeg kunne også si at jeg var 10 på smerteskala ved 5 cm åpning. Men lite viste jeg hva smerte virkelig var. Ring of fire er jo når babyens hode står i åpningen. Ikke når 10 cm og pressriene starter. Når babyen står i åpningen. Jordmor ber deg puste istedet for å presse, mens hun hjelper og holde igjen babyen. For at huden og alt skal strekke seg litt, for æ unngå rift/skade. Det er smerter det. Men det i mitt hode sprenger alt på smerteskala. Og jeg kunne sagt at smertene var en 10er mange ganger før jeg hadde kommet dit. Synes det er spennende å følge fødselen deres jeg ❤️ 4 1 1
Guest90 Skrevet 5. mai 2025 #162 Skrevet 5. mai 2025 Jeg har vært igjennom en fødsel og en spontanabort i uke 10. jeg går mye heller igjennom en fødsel enn en spontanabort igjen..! Og ikke kjente jeg noe til «the ring of fire» og jeg synes fødselen gjorde like vondt hele veien…. Så værsåsnill, snakk for dere selv når det gjelder smerter, vi opplever smertene helt forskjellig 3 2
Palmemor Skrevet 5. mai 2025 #163 Skrevet 5. mai 2025 Guest90 skrev (54 minutter siden): Jeg har vært igjennom en fødsel og en spontanabort i uke 10. jeg går mye heller igjennom en fødsel enn en spontanabort igjen..! Og ikke kjente jeg noe til «the ring of fire» og jeg synes fødselen gjorde like vondt hele veien…. Så værsåsnill, snakk for dere selv når det gjelder smerter, vi opplever smertene helt forskjellig Enig. Det er ikke noe fasit, ei heller en konkurranse. 5 1
Trillylilly Skrevet 5. mai 2025 #164 Skrevet 5. mai 2025 Syns det er herlig å følge de to😍 Naturlige og fine mennesker❤️❤️ Venter spent på babyen😍 1 2
firetoen Skrevet 6. mai 2025 #165 Skrevet 6. mai 2025 Trillylilly skrev (10 timer siden): Syns det er herlig å følge de to😍 Naturlige og fine mennesker❤️❤️ Venter spent på babyen😍 Rart hvor ulikt vi oppfatter folk. Jeg synes de er fullstendig uspiselig og kan ikke forstå at noen ønsker å følge dem. Far virker fullstendig blåst, at de fikk godkjent ivf er for meg uforståelig mtp hans bakgrunn. Mor sine uttalelser vedrørande kjønn på baby synes jeg var usmakelig og direkte ubehagelig å høre på. 25 3
FruRosa Skrevet 6. mai 2025 #166 Skrevet 6. mai 2025 Trillylilly skrev (12 timer siden): Syns det er herlig å følge de to😍 Naturlige og fine mennesker❤️❤️ Venter spent på babyen😍 En dame som (etter å ha blitt gravid via IVF) uttaler at hun ønsker seg en jente og må «tvinge seg til å elske babyen om det er en gutt» er alt annet enn naturlig og fin i mine øyne! 24
Tough cookie Skrevet 6. mai 2025 #167 Skrevet 6. mai 2025 Nå kom jenta de har ønsket seg i går kveld, og håper at de tar til seg litt kunnskap i tiden fremover, for man kan jo ikke alt som nybakte foreldre.
Melus Skrevet 6. mai 2025 #168 Skrevet 6. mai 2025 firetoen skrev (3 timer siden): Rart hvor ulikt vi oppfatter folk. Jeg synes de er fullstendig uspiselig og kan ikke forstå at noen ønsker å følge dem. Far virker fullstendig blåst, at de fikk godkjent ivf er for meg uforståelig mtp hans bakgrunn. Mor sine uttalelser vedrørande kjønn på baby synes jeg var usmakelig og direkte ubehagelig å høre på. FruRosa skrev (2 timer siden): En dame som (etter å ha blitt gravid via IVF) uttaler at hun ønsker seg en jente og må «tvinge seg til å elske babyen om det er en gutt» er alt annet enn naturlig og fin i mine øyne! Henger meg på disse. Hun har kommet med flere usmakelige uttalelser. 4
pwy90 Skrevet 6. mai 2025 #169 Skrevet 6. mai 2025 Synes det er så leit med alle disse influenserne som ikke engang kan legge fra seg telefonene under fødsel! Tragisk😢 Gidd å være litt mer tilstede i livets største hendelse. Logg av telefonen, logg på livet! Dropp LIVEOPPDATERINGER fra fødsel og barsel, vær i nuet med de nærmeste. Så går det an å eventuelt heller dele noen glimt i etterkant... Privatliv og barns beskyttelse mot foreldrenes offentlighet har virkelig ingen grenser lenger! 8
Solheim58 Skrevet 7. mai 2025 #170 Skrevet 7. mai 2025 Er jeg den eneste som synes det var sykt ekkelt at ho la ut video av slimproppen sin i do? 🤮 helt fint at noen vil være åpne om alt som skjer med en gravid kropp men akkurat den synes jeg er på grensa altså.. 4
mereo Skrevet 7. mai 2025 #171 Skrevet 7. mai 2025 Solheim58 skrev (4 timer siden): Er jeg den eneste som synes det var sykt ekkelt at ho la ut video av slimproppen sin i do? 🤮 helt fint at noen vil være åpne om alt som skjer med en gravid kropp men akkurat den synes jeg er på grensa altså.. Det vanker generelt alt for mye usmakelige oppdateringer derfra. 4
J_1990 Skrevet 8. mai 2025 #172 Skrevet 8. mai 2025 Prøver de seg på verdens mest eksponerte baby eller hva faen skjer? Herregud som de viser frem den ungen. Blir skremt. Der er det virkelig lyset på men ingen hjemme. 14
Svartfugl Skrevet 9. mai 2025 #173 Skrevet 9. mai 2025 pwy90 skrev (På 6.5.2025 den 12.42): Synes det er så leit med alle disse influenserne som ikke engang kan legge fra seg telefonene under fødsel! Tragisk😢 Gidd å være litt mer tilstede i livets største hendelse. Logg av telefonen, logg på livet! Dropp LIVEOPPDATERINGER fra fødsel og barsel, vær i nuet med de nærmeste. Så går det an å eventuelt heller dele noen glimt i etterkant... Privatliv og barns beskyttelse mot foreldrenes offentlighet har virkelig ingen grenser lenger! Jeg forstår at de lever av dette og ønsker å dele en del. Men jeg synes også det er synd at flere nå nærmest driver livesending fra fødsel og barsel. De står i fare for å frarøve seg selv og barnet tid og ro til tilknytning og til å nyte (ev. overleve) den nye situasjonen. 1
Eyr Skrevet 9. mai 2025 #174 Skrevet 9. mai 2025 Svartfugl skrev (3 timer siden): Jeg forstår at de lever av dette og ønsker å dele en del. Men jeg synes også det er synd at flere nå nærmest driver livesending fra fødsel og barsel. De står i fare for å frarøve seg selv og barnet tid og ro til tilknytning og til å nyte (ev. overleve) den nye situasjonen. Lever de av Some?
Svartfugl Skrevet 9. mai 2025 #175 Skrevet 9. mai 2025 Eyr skrev (1 time siden): Lever de av Some? Jeg vet ikke, mente influensere generelt. Men tipper det er ønskelig for dem, ja.
Søtpotet17 Skrevet 11. mai 2025 #176 Skrevet 11. mai 2025 Jeg syns det er veldig synd at hun som offentlig person, skal "gå imot" så mange anbefalinger. Feks,ikke bad barnet hver dag i starten,det skal helst kun bades en gang i uken og da bare med olje. Ikke la barnet ligge på siden med fare for at det velter/ruller over på magen og ikke får puste,det skal heller ikke sove i babynest. Man skal ikke drive og stryke på kinnet da det kan forvirre barnet slik at det tror det skal få mat,man skal ikke kile det i nakken og ryggen da det får barnet til å spenne seg -dersom man må holde det våken under amming feks skal man berøre hender eller føtter,ikke kile. Og,jeg vil jo også si at hvis barnet på mindre enn en uke gammelt ligger og beveger seg så holdes det faktisk våkent... om det er av snorking til far eller kosing av mor er ett fett. Det er våkent. Jeg fødte i Arendal selv i november i fjor og fikk tydelige anbefalinger,blant annet de jeg har skrevet ovenfor. Igjen, det er voldsomt synd at hun skal gå imot så mange anbefalinger når hun er en offentlig person og det nytter heller ikke å skrive dette til henne da hun tar alt negativt og føler seg anklaget for å være dum ,dog jeg vil heller beskrevet henne som uviten. 6
Svartfugl Skrevet 11. mai 2025 #177 Skrevet 11. mai 2025 Søtpotet17 skrev (16 minutter siden): Jeg syns det er veldig synd at hun som offentlig person, skal "gå imot" så mange anbefalinger. Feks,ikke bad barnet hver dag i starten,det skal helst kun bades en gang i uken og da bare med olje. Ikke la barnet ligge på siden med fare for at det velter/ruller over på magen og ikke får puste,det skal heller ikke sove i babynest. Man skal ikke drive og stryke på kinnet da det kan forvirre barnet slik at det tror det skal få mat,man skal ikke kile det i nakken og ryggen da det får barnet til å spenne seg -dersom man må holde det våken under amming feks skal man berøre hender eller føtter,ikke kile. Og,jeg vil jo også si at hvis barnet på mindre enn en uke gammelt ligger og beveger seg så holdes det faktisk våkent... om det er av snorking til far eller kosing av mor er ett fett. Det er våkent. Jeg fødte i Arendal selv i november i fjor og fikk tydelige anbefalinger,blant annet de jeg har skrevet ovenfor. Igjen, det er voldsomt synd at hun skal gå imot så mange anbefalinger når hun er en offentlig person og det nytter heller ikke å skrive dette til henne da hun tar alt negativt og føler seg anklaget for å være dum ,dog jeg vil heller beskrevet henne som uviten. Vel, jeg har ikke fått alle disse anbefalingene, så du skal vite at hva man får av råd på barsel, virker å avhenge av tilfeldigheter og den enkeltes kompetanse. Noen ganger har de ikke tid til å gi skikkelig veiledning. Opplevde for eksempel å få feil informasjon om behandling av brystbetennelse fordi hjelpepleieren ikke hadde fått med seg at rådene hadde blitt endret. Men en god del av det du sier her, er jo kjent for meg også, F.eks. ikke bade daglig, forsiktig med å ligge på siden etc. Og kanskje er det vanskelig å gi veiledning til noen som er mer opptatt av å dele på some... 1
Guest90 Skrevet 11. mai 2025 #178 Skrevet 11. mai 2025 Søtpotet17 skrev (9 timer siden): Jeg syns det er veldig synd at hun som offentlig person, skal "gå imot" så mange anbefalinger. Feks,ikke bad barnet hver dag i starten,det skal helst kun bades en gang i uken og da bare med olje. Ikke la barnet ligge på siden med fare for at det velter/ruller over på magen og ikke får puste,det skal heller ikke sove i babynest. Man skal ikke drive og stryke på kinnet da det kan forvirre barnet slik at det tror det skal få mat,man skal ikke kile det i nakken og ryggen da det får barnet til å spenne seg -dersom man må holde det våken under amming feks skal man berøre hender eller føtter,ikke kile. Og,jeg vil jo også si at hvis barnet på mindre enn en uke gammelt ligger og beveger seg så holdes det faktisk våkent... om det er av snorking til far eller kosing av mor er ett fett. Det er våkent. Jeg fødte i Arendal selv i november i fjor og fikk tydelige anbefalinger,blant annet de jeg har skrevet ovenfor. Igjen, det er voldsomt synd at hun skal gå imot så mange anbefalinger når hun er en offentlig person og det nytter heller ikke å skrive dette til henne da hun tar alt negativt og føler seg anklaget for å være dum ,dog jeg vil heller beskrevet henne som uviten. Jeg fødte å i Arendal november i fjor og det du skriver der sa de ikke til meg🤭
Tigerfrue Skrevet 11. mai 2025 #179 Skrevet 11. mai 2025 Har aldri tenkt på det før, her inne på snap, men han typen der gir meg noen " vibber" jeg ikke helt vet hva er, og de er ikke positive.......noe med at han virker så ekstremt påtatt og falskt..... egentlig litt skummel type 🙄 3 4
Eyr Skrevet 11. mai 2025 #180 Skrevet 11. mai 2025 Kommer Marta Alise fra en bemidlet familie? Vært innom sporadisk og det virker ikke som hun har noen jobb? Ikke kjører hun samarbeid heller. Men shopper det gjør hun! Hvor får hun penger fra? Han Audun typen tjener vell ikke så godt at hun kan være hjemmeværende og ha det forbruket?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå