Mli123 Skrevet 7. juli #341 Skrevet 7. juli FruRosa skrev (16 minutter siden): Jeg ser nå, når jeg zoomer på bildet, at det er monteringsanvisninger der som viser at setet skal stå bakovervendt med bilens setebelte som feste! Hvorfor gjorde de ikke det? Ja, helt enig! Å beltemontere et babysetet bakovervendt tar maks 5 min med et kjapt google søk (eller å følge anvisningen på setet i dette tilfellet?!). For meg ser det ut som om dette setet ikke er festet i noe som helst? Eller er det et gammelt setet som har en eller annen patent jeg ikke vet om? Ser verken noen base eller setebeltet som det setet kan være festet i. Helt sykt i så fall hvis de kjører med stolen løst i bilen🤯 6 1
anonym-sørlending Skrevet 7. juli #342 Skrevet 7. juli Mli123 skrev (4 timer siden): Ja, helt enig! Å beltemontere et babysetet bakovervendt tar maks 5 min med et kjapt google søk (eller å følge anvisningen på setet i dette tilfellet?!). For meg ser det ut som om dette setet ikke er festet i noe som helst? Eller er det et gammelt setet som har en eller annen patent jeg ikke vet om? Ser verken noen base eller setebeltet som det setet kan være festet i. Helt sykt i så fall hvis de kjører med stolen løst i bilen🤯 Ser ikke ut som det er noe belte som er festet i det hele tatt ser man på der beltet går ned i festet. Ser ikke ut som noe er festet der. Helt sykt å kjøre med en babystol den veien og den er ikke er korrekt festet med beltet siden belte skal gå i de blå. Kan ikke skjønne at hverken sjåføren eller de tar risikoen. Hun var liksom så redd for å komme hjem uten baby under fødsel men nå bryr de jo seg null om sikkerhet i bil 🤯🤯 må slutte å titte innom for jeg blir helt dårlig av alle de tilfellene av helt på trynet bilsikkerhet 🫠 tenker bare på alle de gangene de ikke filmer i bilen, er jo bingo om ungen er festet I bilen eller ei 5
silje1989 Skrevet 7. juli #343 Skrevet 7. juli Hva mener hun med at det ikke gikk an å snu sete? Det er vel bare å sette det bakovervendt?
Melus Skrevet 7. juli #344 Skrevet 7. juli silje1989 skrev (10 minutter siden): Hva mener hun med at det ikke gikk an å snu sete? Det er vel bare å sette det bakovervendt? Ja, det er bare å snu det, og ta setebeltet gjennom de blå festene på hver side og feste det og så over stolen bak ved hodet. 3
Pakketråd Skrevet 8. juli #345 Skrevet 8. juli silje1989 skrev (23 timer siden): Hva mener hun med at det ikke gikk an å snu sete? Det er vel bare å sette det bakovervendt? Alle med litt kompetanse på bilstoler, vet at ingen godkjente bilstoler for babyer under 9 kg er ment til å festes fremovervendt. Nå har jeg ikke kjennskap til dette setet, men om det er en base under, kan det være de ikke skjønte hvordan det skulle løses, siden basen garantert ikke er laget for at stolen skal være den veien og dermed har kilt seg. Dog burde Marta og Audun være sitt ansvar bevisst, nekte å bli med i den taxien, og sende bekymring til taxi eieren, slik at det kan rettes opp i.
Svartfugl Skrevet 8. juli #346 Skrevet 8. juli Det virker som hun er ute etter å provosere, eller så er hun ekstremt umoden og tror at hun vet bedre enn offisielle og kvalitetssikrede råd, regler og anbefalinger. 7 1
Mli123 Skrevet 8. juli #347 Skrevet 8. juli Svartfugl skrev (2 timer siden): Det virker som hun er ute etter å provosere, eller så er hun ekstremt umoden og tror at hun vet bedre enn offisielle og kvalitetssikrede råd, regler og anbefalinger. Hun vil provosere, ja. Og bruker dessverre babyen sin som «agn» for å få blest rundt profilen sin. Og det hun prater om i story nå i dag. Ja, hva skal man si… Summa summarum så mener hun at folk må slutte å bry seg og mene noe om hva folk gjør med sine barn. Men hva med å slutte å overeksponere og «selge» barnet sitt på nettet. Nei, for all del, sett snap-businessen i første rekke🤦♀️ 4
Søtpotet17 Skrevet 8. juli #348 Skrevet 8. juli Fikk du med deg at hun sa noe alla;"kontoen til fotballfrue er så full at de barna der kommer til å ha en fin oppvekst". Som om det kun er pengene det kommer an på.. Føler de har misforstått så til de grader om hva som skal til for å ha en fin oppvekst,barndom og god familie. Det er ikke fine kjoler og masse leker det kommer an på. Jeg tenker at kanskje det bør fokuseres litt mer på sikkerhet og trygghet enn "fine kjoler". 8
Umami Skrevet 8. juli #349 Skrevet 8. juli Hva jobber/jobbet hun med før svangerskap og baby? Hun virker veldig umoden. 6
Orly Skrevet 8. juli #350 Skrevet 8. juli Tenk å se på manglende sikring av barn , som underholdning 🤦🏻♀️Hvorfor ikke heller ta til Seg lærdom , hun er direkte usmakelig. 5 1 1
Eyr Skrevet 8. juli #351 Skrevet 8. juli Umami skrev (21 minutter siden): Hva jobber/jobbet hun med før svangerskap og baby? Hun virker veldig umoden. Har ikke sett at hun har jobbet så må være noen andre som finansierer livsstilen?! 3
Mei88 Skrevet 8. juli #352 Skrevet 8. juli Eyr skrev (9 minutter siden): Har ikke sett at hun har jobbet så må være noen andre som finansierer livsstilen?! Hun har samarbeid og jobber litt på hotellet.. Hatt kjempe lyst på billetter til true crime festivalen, men siden det er disse som står bak så mister jeg lyst for hver dag 5
Svartfugl Skrevet 9. juli #353 Skrevet 9. juli Søtpotet17 skrev (13 timer siden): Fikk du med deg at hun sa noe alla;"kontoen til fotballfrue er så full at de barna der kommer til å ha en fin oppvekst". Som om det kun er pengene det kommer an på.. Føler de har misforstått så til de grader om hva som skal til for å ha en fin oppvekst,barndom og god familie. Det er ikke fine kjoler og masse leker det kommer an på. Jeg tenker at kanskje det bør fokuseres litt mer på sikkerhet og trygghet enn "fine kjoler". Ja, det virker som hun er ganske materialistisk. Det kjøpes mange ting og mye klær +ræl fra Temu. 4
Dottie Skrevet 9. juli #354 Skrevet 9. juli Synes det er noe hun har gjort på denne korte stunden de har vært i Spania som er litt spesielt. Ang hull i ørene vet jeg hun sier er gjort for å minske infeksjonsfaren, og at det er mindre vondt når de er babyer - der har jeg for lite kunnskap, så skal ikke si for mye, annet enn at jeg selv aldri hadde valgt å gjøre det på mine barn. Bading i direkte sollys, uten uv-drakt er vel heller ikke helt heldig? Skal ikke babyer dekkes til/holdes i skyggen når det er sol? Eller er informasjonen jeg fikk som nybaktmamma utdatert? 2 4
Svartfugl Skrevet 9. juli #355 Skrevet 9. juli Dottie skrev (58 minutter siden): Synes det er noe hun har gjort på denne korte stunden de har vært i Spania som er litt spesielt. Ang hull i ørene vet jeg hun sier er gjort for å minske infeksjonsfaren, og at det er mindre vondt når de er babyer - der har jeg for lite kunnskap, så skal ikke si for mye, annet enn at jeg selv aldri hadde valgt å gjøre det på mine barn. Bading i direkte sollys, uten uv-drakt er vel heller ikke helt heldig? Skal ikke babyer dekkes til/holdes i skyggen når det er sol? Eller er informasjonen jeg fikk som nybaktmamma utdatert? Hun har tatt hull i ørene på baby fordi hun synes det er fint. Alt det andre er tullprat fra henne for å rettferdiggjøre sitt eget behov for å bruke babyen som en liten pyntedukke. Jeg skjønner ikke hvorfor det er lov å pierce ørene til så små barn. Og nei, informasjonen du fikk erikke utdatert, men den er av en eller annen grunn ikke relevant for Marta Alise. 15 1
Ikkekokkendin Skrevet 9. juli #356 Skrevet 9. juli Uff kanskje det var naturlig seleksjon at de ikke greide å bli gravide på egenhånd. De er rett og slett for dumme til at de burde formere seg og få barn. Hun fremstår svært uspiselig og ubehagelig, og Audun virker jo direkte aggressiv. Ser for meg disse to i sosiale sammenkomster med andre foreldre, stakkars barn. 20 6
Mli123 Skrevet 9. juli #357 Skrevet 9. juli Nå skriver hun på snap at bilstolen i taxien var STRIPSET fast!… Altså..😂😂 Aldri hørt om lignende!? Er som å bevitne et krasj i sakte film å følge de to menneskene der. Også så mye kritikkverdige ting på så kort tid? Er faktisk imponert at det er mulig. 8
Mli123 Skrevet 9. juli #358 Skrevet 9. juli Dottie skrev (1 time siden): Synes det er noe hun har gjort på denne korte stunden de har vært i Spania som er litt spesielt. Ang hull i ørene vet jeg hun sier er gjort for å minske infeksjonsfaren, og at det er mindre vondt når de er babyer - der har jeg for lite kunnskap, så skal ikke si for mye, annet enn at jeg selv aldri hadde valgt å gjøre det på mine barn. Bading i direkte sollys, uten uv-drakt er vel heller ikke helt heldig? Skal ikke babyer dekkes til/holdes i skyggen når det er sol? Eller er informasjonen jeg fikk som nybaktmamma utdatert? Synes det er ekstremt uvitende fra Marta sin side å påstå at det er «mindre vondt for babyer å ta hull i ørene». Hva slags forskning baserer hun det på? Hvor mye de gråter? Babyer kjenner selvfølgelig også smerte og at noe har skjedd med øret sitt. Det er kun for å rettferdiggjøre egen handling. Det er nok noe kulturelt i det også da det er mer utbredt å pierce babyer i enkelte land, men personlig synes jeg det ser helt feil ut når en bitteliten baby ligger der med piercing i ørene. 8 2
melgu Skrevet 9. juli #359 Skrevet 9. juli Ser jo ganske tydelig på snapen at babyen synes det er ubehagelig da den prøver å vri seg unna når Martas mor prøver å ta på øredobben. Stakkar baby! Har en som er litt gamlere selv og kunne aldri sett for meg å gjøre noe sånt på henne. Ille nok med vaksinene, men det er et nødvendig onde! synes det er rart at hun orker å drive å dele hverdagen sin på snap når hun går SÅ i forsvar med «hvorfor gidder dere å bry dere om hva jeg gjør med mitt barn!!!!!!» kan hun ikke bare drite i å dele hva hun gjør med sitt barn da? Om hun mener folk skal gidde å bruke tiden sin på å følge henne må hun vel også skjønne at folk gidder å bruke tiden sin på å kritisere henne når det hun gjør faktisk er helt hodeløst. Hun fremstår iallfall sikkelig usmakelig. 16
FruRosa Skrevet 9. juli #360 Skrevet 9. juli Denne turen bare gir og gir, i negativ forstand! Først usikret baby i taxi til flyplassen i Norge, så baby som bader i basseng uten klær til beskyttelse mot solen i Spania, så tar får baby hull i ørene (laget av mormor hjemme i leiligheten), og nå har de handlet babyparfyme. Barnet er 2 måneder! 10 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå