Gå til innhold

Marta Alise og Audun Garthe

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mli123 skrev (11 timer siden):

Dette med slanksprøyte må vel være nok et stunt for å skape engasjement blant følgerne? 
Er det virkelig så lett å få tak i slike sprøyter hos legen?😳 I mitt hode bør det være absolutt siste utvei. Man bør vel gi god gammeldags slanking et forsøk først, dvs spise sunnere og trene/bevege seg mer. Men det blir vel for kjedelig🥱 

Det var enklere før når fastlegen kunne ta seg av søknad/resept skriving. Men nå må man faktisk henvises til lege på poliklinikk på sykehus for å få dette.. og har en følelse av at hun kommer til å bli avvist der for å si det sånn.. helt tåpelig at hun som nettopp har født har dette fokuset. Og så på toppen av alt presterer å si hun ikke ønsker å være ett forbilde.. da bør hun kutte all offentlig deling 

• Liker 4
Skrevet
«H» skrev (4 timer siden):

Det er dessverre mye enklere enn du skulle tro, har flere venninner som har fått og de har ikke vært spesielt store. Kanskje 10-12 kilo for mye som lett kunne vært fikset med mindre snop og kveldstur et par ganger i uken. 

Synes det er forferdelig tragisk at Marta fokuserer på kropp og bli tynn fort som f… bare uker etter fødsel, og samtidig åpenlyst ikke bryr seg om at hun er et dårlig forbilde. For henne er det viktigere å være «ærlig».. Trist for lille M som får barndommen solgt for klikk, og som skal leve i et så kroppsfiksert samfunn og hjem. Her tapes babyører, det barberes for å få finere hår og baby skal få hull i ørene… Ganske skremmende å vite så mye om et barn man ikke kjenner. 

Man må ha en viss bmi for å få de altså 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor taper de ørene til babyen, og har de sagt selv at de gjør det, eller er det rykter? 

Skrevet
Melus skrev (15 minutter siden):

Hvorfor taper de ørene til babyen, og har de sagt selv at de gjør det, eller er det rykter? 

Fordi hun hadde en brett på øret- og de vil gjøre henne pen. Av samme grunn har de barbert henne på hodet. Fordi de tror hun får tykt og flott hår da. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Blålilla skrev (6 minutter siden):

Fordi hun hadde en brett på øret- og de vil gjøre henne pen. Av samme grunn har de barbert henne på hodet. Fordi de tror hun får tykt og flott hår da. 

Jøss. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Martha sa også at øreflippen ramlet inn i øret... noe hun prøvde å vise på snap.Kan ikke si at jeg så at den hverken var bøyd eller ramlet oppi øret🤦‍♀️

Endret av Søtpotet17
  • Liker 3
Skrevet
Blålilla skrev (5 timer siden):

Ja, sånn er det når man tror på "bro science. "

• Liker 1
Skrevet (endret)

Selvom man får slankesprøyte så er ikke den nok i seg selv, man må faktisk gjøre endringer i livet generelt - mat og mosjon. Det følger også en del bivirkninger med, som man også må ha løsninger for.

Om hun pumper/ammer, så vil hun ikke være kandidat.
Så fort hun finner ut at hun skal prøve på barn nr2 så må hun slutte i god tid, da vil effekten uansett avta - selvom man har lagt om livsstilen.

Endret av mereo
  • Liker 1
Skrevet

Huff. Jeg likte egentlig Marta før. Var spennende å følge. Men nå synes jeg hun er litt for ekstrem. Bryr seg ikke om å være forbilde, og skal vise seg frem, og virker som hun legger ut for å provosere mest mulig (hvorfor legge ut om at selen er alt for slakk, om hun vet det? Eller kjøre med bilstolen feil og legge det ut om hun vet? Osv osv). Det synes jeg er så feil. Pluss mye eksponering av baby da.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
hopeful skrev (På 25.6.2025 den 9.54):

Huff. Jeg likte egentlig Marta før. Var spennende å følge. Men nå synes jeg hun er litt for ekstrem. Bryr seg ikke om å være forbilde, og skal vise seg frem, og virker som hun legger ut for å provosere mest mulig (hvorfor legge ut om at selen er alt for slakk, om hun vet det? Eller kjøre med bilstolen feil og legge det ut om hun vet? Osv osv). Det synes jeg er så feil. Pluss mye eksponering av baby da.

Det har tatt helt av. Hun er virkelig lite opplyst på en del ting også så utrolig skummelt hvordan hun skal ufarliggjøre ting som er direkte helsefarlig. Som melken nå, helt ok å lage et døgnbehov med melk hvis man følger retningslinjene. Men når hun presterer å skrive at ungen sier ifra hvis melka er dårlig, at man kan lage morsmelk på ukokt vann.. I tillegg oppbevarer melka på det minst kalde stedet i kjøleskapet (døra).. Det har faktisk vært spedbarnsdødsfall i Norge pga smitte i vann, ikke altfor lenge siden heller.

https://www.nrk.no/vestland/ettaring-dode-av-infeksjon-pa-askoy-_-undersoker-sammenheng-med-vannsmitte-1.14579919

Og igjen.. Taper øret til baby, men triller samme unge i bilstolen på understell med liggestilling uten seler i det hele tatt. Det er liksom ikke like farlig å falle ut av bilstol som å ha en litt bøyd øreflipp si. 

• Liker 4
Skrevet

Er det vanlig å tape øret? Ser man noe avvik etter fødsel som gjør at man taper, eller er det for å avverge?

Skrevet
hvaduikkeser skrev (1 time siden):

Er det vanlig å tape øret? Ser man noe avvik etter fødsel som gjør at man taper, eller er det for å avverge?

Det går seg til når de vokser og strekker seg 😉

Skrevet
Miss.Wildfox skrev (4 timer siden):

Det har tatt helt av. Hun er virkelig lite opplyst på en del ting også så utrolig skummelt hvordan hun skal ufarliggjøre ting som er direkte helsefarlig. Som melken nå, helt ok å lage et døgnbehov med melk hvis man følger retningslinjene. Men når hun presterer å skrive at ungen sier ifra hvis melka er dårlig, at man kan lage morsmelk på ukokt vann.. I tillegg oppbevarer melka på det minst kalde stedet i kjøleskapet (døra).. Det har faktisk vært spedbarnsdødsfall i Norge pga smitte i vann, ikke altfor lenge siden heller.

https://www.nrk.no/vestland/ettaring-dode-av-infeksjon-pa-askoy-_-undersoker-sammenheng-med-vannsmitte-1.14579919

Og igjen.. Taper øret til baby, men triller samme unge i bilstolen på understell med liggestilling uten seler i det hele tatt. Det er liksom ikke like farlig å falle ut av bilstol som å ha en litt bøyd øreflipp si. 

Og iforhold til å bruke tampong fordi på 6 ukerskontrollen hos fastlegen hennes, sa legen at hun var "helt fin nedentil" er IHVERTFALL feil om folk skal følge. Overrasker ikke om tampongbruken forlenger renselsesperioden og gir henne betennelse.

Jeg håper faktisk nesten at det gjør det,bare en liten en! For det virker ikke som det finnes konsekvenser for de folkene,noen gang... og jeg er så drittlei av å se alt det gale de gjør,men alltid slipper unna.

• Liker 5
  • Nyttig 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Da kjører de med baby fremovervendt igjen!

Denne gangen i taxi i Norge, på vei til flyplassen.

IMG_1394.jpeg

• Liker 3
Skrevet
FruRosa skrev (13 minutter siden):

Da kjører de med baby fremovervendt igjen!

Denne gangen i taxi i Norge, på vei til flyplassen.

IMG_1394.jpeg

De er så forbanna blåst at heg oppriktig synes synd på den ungen. Alvorlig talt!

• Liker 9
Skrevet

Og nå skal hun slette storien med fremovervendt sete så ikke TAXIEN får hate!

Hva med babyens sikkerhet???

IMG_1396.jpeg

• Liker 6
Skrevet

Hvor i alle dager er det babysetet festet? Kan verken se tegn til noe base eller setebeltet?
Jeg har selv beltemontert babysetet bakovervendt hundrevis av ganger og setebelten skal jo inn der hvor de blå festene er… 

Skjønner ingenting av hva de folka driver med🫠 

• Liker 9
Skrevet

Og hvorfor brukte de ikke egen bilstol i taxien? så mange spørsmål... helt hårreisende å se hvordan de holder på. 

• Liker 6
Skrevet
Gipetto skrev (19 minutter siden):

Og hvorfor brukte de ikke egen bilstol i taxien? så mange spørsmål... helt hårreisende å se hvordan de holder på. 

Grøsser av tanken på hva slags «sikring» denne babyen møter når de faktisk kommer fram i Spania. Blir vel plassert på fanget til mor og far, eller i babynestet i midten mellom de to mens taxien kjører i 100.

• Liker 7
Skrevet

Jeg ser nå, når jeg zoomer på bildet, at det er monteringsanvisninger der som viser at setet skal stå bakovervendt med bilens setebelte som feste! 
Hvorfor gjorde de ikke det?

IMG_1394.jpeg

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...