Melus Skrevet 20. mai #281 Skrevet 20. mai De kan jo bare fortsette å skjerme henne, det er det beste. 3 1
Moongirl Skrevet 20. mai #282 Skrevet 20. mai Melus skrev (15 minutter siden): De kan jo bare fortsette å skjerme henne, det er det beste. Ja!!!!! 1
Lunabelle Skrevet 23. mai #283 Skrevet 23. mai Tough cookie skrev (På 20.5.2025 den 11.13): De mente at de ikke ønsker å legge ut bilder av barnet når det er "sårbart", altså ikke har det bra eller ser friskt ut. Da får vi "håpe" det utslettet vedvarer en stund, så barnet blir skjermet fra SoMe. 2
kubein Skrevet 1. juni #284 Skrevet 1. juni Nå har de tydeligvis fått brev fra barnevernet… forstår at de er frustrerte, men lite ydmyke… «det er værre med refs fra dere på snap enn en kommuneansatt».. Fremstår som svært lite modent. Man bør vel ha mer respekt for en offentlig ansatt med fagkunnskaper på området enn følgere på snap? 1
Janmar Skrevet 1. juni #285 Skrevet 1. juni kubein skrev (3 minutter siden): Nå har de tydeligvis fått brev fra barnevernet… forstår at de er frustrerte, men lite ydmyke… «det er værre med refs fra dere på snap enn en kommuneansatt».. Fremstår som svært lite modent. Man bør vel ha mer respekt for en offentlig ansatt med fagkunnskaper på området enn følgere på snap? Den som meldte må jo være helt fjern i huet. Melde til bv for dette her?? Ikke ok!! Og det Marta sa var nok en liten spøk med ironi 2
firetoen Skrevet 1. juni #286 Skrevet 1. juni Janmar skrev (2 minutter siden): Den som meldte må jo være helt fjern i huet. Melde til bv for dette her?? Ikke ok!! Og det Marta sa var nok en liten spøk med ironi Synes de fremstår som i behov for veiledning jeg da... 11 9
kubein Skrevet 1. juni #287 Skrevet 1. juni firetoen skrev (Akkurat nå): Synes de fremstår som i behov for veiledning jeg da... Enig med du… sier de ikke kan alt, men ingen skal gi de råd/tips uten at de blir møtt med klørne ute😅 2
Janmar Skrevet 1. juni #288 Skrevet 1. juni firetoen skrev (1 minutt siden): Synes de fremstår som i behov for veiledning jeg da... Ingen er ekspert første gang de får barn. Og veiledning kan de få på hs. Trenger ikke melde til bv som bekymring. Barnet får omsorg. Er Ingen omsorgssvikt der i gården!! 2
kubein Skrevet 1. juni #289 Skrevet 1. juni Janmar skrev (4 minutter siden): Den som meldte må jo være helt fjern i huet. Melde til bv for dette her?? Ikke ok!! Og det Marta sa var nok en liten spøk med ironi For så vidt enig i at en enkelthendelse som dette ikke er graverende. Men måten ting ble snakket om i ettertid og at de ikke tok noen selvkritikk gjør meg mer bekymret. Samtidig som Audun nå sa at det var jo lov for noen år siden. Men verden har gått fremover og i dag vet vi bedre. Er ikke så fryktelig mange år siden det var aksept for å slå /fysisk straffe barn her i Norge heller. 1
Eyr Skrevet 1. juni #290 Skrevet 1. juni Kanskje de kan bli veiledet til å IKKE eksponere barnet sitt?! 6 3
Melus Skrevet 2. juni #291 Skrevet 2. juni Er det dette med bilsikringen bekymringsmeldingen går ut på? Barnevernet mener jo åpenbart at det er verdt å undersøke, ellers ville de bare fått brev om henleggelse. 1
Søtpotet17 Skrevet 2. juni #292 Skrevet 2. juni Melus skrev (4 timer siden): Er det dette med bilsikringen bekymringsmeldingen går ut på? Barnevernet mener jo åpenbart at det er verdt å undersøke, ellers ville de bare fått brev om henleggelse. Det er det de har fått, brev om henleggelse. 1 1
Melus Skrevet 2. juni #293 Skrevet 2. juni Søtpotet17 skrev (2 timer siden): Det er det de har fått, brev om henleggelse. Okei! Det er jo forståelig, barnevernet har jo ikke kapasitet til alt og i barnevernets øyne og formål er nok det er fillesak. 1
Miss.Wildfox Skrevet 2. juni #294 Skrevet 2. juni kubein skrev (På 1.6.2025 den 23.22): Enig med du… sier de ikke kan alt, men ingen skal gi de råd/tips uten at de blir møtt med klørne ute😅 Enig her også. De virker ganske overhysteriske på endel ting, typisk førstegangs så det skal de få lov til for all del, mens de litt mer alvorlige tingene avfeier de selv uten ydmykhet og skylder på at de må få være ferske 😅 Eksempelvis taping av øreflippen, der gikk de rett i forsvar med at man må kunne hjelpe babyen med noe som er potensielt ubehagelig. Tipper tapen er mer ubehagelig jeg da, og at de er mer på det kosmetiske med å forebygge utstående ører. Men nå har de lagt ut snap om at de vasker smokken med egen munn. Jada, jeg har vært der jeg også helt til jeg ble opplyst om faren for å overføre kariesbakterier til barnet på denne måten. De har tydeligvis blitt opplyst om dette nå også, men presterer da å si hun aldri har hatt hull så det går fint. Som om hun har sjekket egen bakterieflora i munnen, jeg gir opp 🤣 Noe så enkelt som å la være for å unngå å potensielt gi barnet store problemer med tannhelse senere i livet. 9 1
elskersommer Skrevet 2. juni #295 Skrevet 2. juni Janmar skrev (På 1.6.2025 den 23.18): Den som meldte må jo være helt fjern i huet. Melde til bv for dette her?? Ikke ok!! Og det Marta sa var nok en liten spøk med ironi Å bruke BV sine ressurser på dette er helt bak mål. Det får være grenser 2 1
elskersommer Skrevet 2. juni #296 Skrevet 2. juni Melus skrev (21 timer siden): Er det dette med bilsikringen bekymringsmeldingen går ut på? Barnevernet mener jo åpenbart at det er verdt å undersøke, ellers ville de bare fått brev om henleggelse. Det var jo henleggelse av saken. De så ingen grunn til og sjekke noe
Melus Skrevet 3. juni #297 Skrevet 3. juni elskersommer skrev (2 timer siden): Det var jo henleggelse av saken. De så ingen grunn til og sjekke noe Svarte på det lenger opp.
Gipetto Skrevet 3. juni #298 Skrevet 3. juni Miss.Wildfox skrev (8 timer siden): Enig her også. De virker ganske overhysteriske på endel ting, typisk førstegangs så det skal de få lov til for all del, mens de litt mer alvorlige tingene avfeier de selv uten ydmykhet og skylder på at de må få være ferske 😅 Eksempelvis taping av øreflippen, der gikk de rett i forsvar med at man må kunne hjelpe babyen med noe som er potensielt ubehagelig. Tipper tapen er mer ubehagelig jeg da, og at de er mer på det kosmetiske med å forebygge utstående ører. Men nå har de lagt ut snap om at de vasker smokken med egen munn. Jada, jeg har vært der jeg også helt til jeg ble opplyst om faren for å overføre kariesbakterier til barnet på denne måten. De har tydeligvis blitt opplyst om dette nå også, men presterer da å si hun aldri har hatt hull så det går fint. Som om hun har sjekket egen bakterieflora i munnen, jeg gir opp 🤣 Noe så enkelt som å la være for å unngå å potensielt gi barnet store problemer med tannhelse senere i livet. Hæ, har de tapet øreflippen til babyen??
Søtpotet17 Skrevet 7. juni #299 Skrevet 7. juni Når tid skal de lære å sikre barnet sitt korrekt?!? Det klikker for meg!At noen i det heletatt kan ha barn og være så slappe når det kommer til sikkerheten deres? Hvordan laster jeg opp bilde? Så skal jeg vise dere hva jeg mener..Sett bort fra når de valgte å filme at de kjørte med henne feil vei,nå fester de knapt selen på bilstolen hennes engang.Den må strammes og armene skal være på rett plass. 6
Paulinetta Skrevet 7. juni #300 Skrevet 7. juni De tar bleieskift på kjøkkenbenken latterliggjør alle som påpeker at det er dårlig hygiene. jeg syns det er helt naturlig å påpeke at matlaging og bæsjebleier ikke skal gjøres samme sted. Man vasker hendene i vasken - antar jeg! og tar på kraner. Kraner sol man deretter benytter ved matlaging. Det er noe som heter ren og skitten sone, og en grunn til at man ikke blander disse sonene. Martha mener at babybæsj inneholder færre bakterier enn annen bæsj, det finner jeg ingen kilder på. 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå