Diamant20 Skrevet 14. mai #261 Skrevet 14. mai Selvom det bare var en kort tur skal man sikre ordentlig. Man kan ikke styre hva andre gjør i trafikken. Ei venninne opplevde feks å bli rygget inn i selvom hun sto stille, og det var ikke bare litt feilberegning som ga en liten bulk, hun ble virkelig rygget ordentlig inn i. Unødvendig å ta sjanser på så enkle ting, men likevel så viktige ting 8
Katinkalille Skrevet 15. mai #262 Skrevet 15. mai elskersommer skrev (På 13.5.2025 den 22.54): Jeg forsvarer ikke lovbrudd.. men alle kan gjøre en feil.. å feilen ble rettet opp i med en gang. Trenger ikke hugge hue av mor og far.. De kjørte ikke oslo-trondheim med sete feil vei Ser du har kommentert i en annen influenser sin tråd ang svimmelhet og bilkjøring. Hva om M og A hadde møtt på en person,i den 40 sona hvor de kjørte,med ungen helt feil sikret,og denne personen som var svimmel mistet kontrollen. Hadde du også da forsvart feil sikring?? 6 2
jabx Skrevet 15. mai #263 Skrevet 15. mai Stekespade skrev (På 14.5.2025 den 16.56): Politiet kommer nok ikke til å bruke tiden sin til dette. Har lite tiltro til politiet og trafikksikkerhet. Prøvde lenge og få kontroller der jeg bodde frø. Fikk ikke det etter det ble dødsulykke heller, men synes det er trist politiet ikke tar sånt på alvor. Spesielt her hvor de har en gylden mulighet å markere hvor viktig korrekt sikring i bil er. For det er så mye dårlig sikring av barn, og også som strider mot loven. De får antakelig uendelige mengder forespørsler om steder å holde kontroller. De har jo egne enheter som kun jobber med trafikksikkerhet, så å påstå at de ikke tar trafikksikkerhet på alvor er bare tåpelig. 1
Stekespade Skrevet 15. mai #264 Skrevet 15. mai jabx skrev (3 minutter siden): De får antakelig uendelige mengder forespørsler om steder å holde kontroller. De har jo egne enheter som kun jobber med trafikksikkerhet, så å påstå at de ikke tar trafikksikkerhet på alvor er bare tåpelig. Det er faktisk ikke alltid tilfelle i distriktet. Kommunen vi bodde (vi valgte og flytte grunnet dette)hadde to ulykker der ene endte med dødsfall grunnet ruspåvirket kjøring i underkant av en måned. Allikevel hadde de ikke kontroller i ettertid. Håper de har hatt det etter vi flyttet. Dette er en kjent sak at det er mye ruspåvirket kjøring og at det kjøres hardt i denne kommunen. Holdningen til mange som bor der er at ungdommen må få kjøre fra seg. For å ikke spore av ønsker jeg ikke kommentere mer rundt dette, men man sitter med den opplevelsen man sitter med. Veldig fint at du sitter med en annen opplevelse, da gjør de bedre jobb ift trafikksikkerhet andre plasser. Og ingenting er bedre enn det. Jeg håpet selvfølgelig de tar tak i denne saken, fordi det og sikre barn riktig er veldig viktig.
Paulinetta Skrevet 18. mai #265 Skrevet 18. mai På legevakten pga melkeutslett hos barnet: «på legevakten lar de to uker gamle babyer vente!». ja, og det er fordi de arbeider etter strenge prioriteringer, slik at en med hjerteinfarkt, brudd, slag, kutt med mer, kommer før baby med kviser 🤓 14 4
Mamma53 Skrevet 18. mai #266 Skrevet 18. mai Katinkalille skrev (På 13.5.2025 den 21.05): Hun kommenterte det jo selv,at hun visste at det ikke var greit men at det var en forglemmelse. Du glemmer ikke å sikre det kjæreste du har riktig,uansett om du har vært foreldre i en uke eller i 20 år. Hadde de blitt stoppet hadde det blitt bot og prikker. Den ungen var så langt ifra lovlig sikret som man kan få det! Barnet var sikret, men satt feil vei opp en bakke å det er bare anbefalt. Dette er for dem som ikke sikrer i det hele tatt.
Melus Skrevet 18. mai #267 Skrevet 18. mai Paulinetta skrev (50 minutter siden): På legevakten pga melkeutslett hos barnet: «på legevakten lar de to uker gamle babyer vente!». ja, og det er fordi de arbeider etter strenge prioriteringer, slik at en med hjerteinfarkt, brudd, slag, kutt med mer, kommer før baby med kviser 🤓 Synes de det er rart at et barn med utslett må vente? 3 1
Summerwinter Skrevet 18. mai #268 Skrevet 18. mai elskersommer skrev (På 13.5.2025 den 22.54): Jeg forsvarer ikke lovbrudd.. men alle kan gjøre en feil.. å feilen ble rettet opp i med en gang. Trenger ikke hugge hue av mor og far.. De kjørte ikke oslo-trondheim med sete feil vei Feil? det snudde barnet for å skape innhold på snap.. hvorfor skulle en ellers stoppe midt i en biltur, løse barnet sitt og sette det motsatt vei? 8
Paulinetta Skrevet 18. mai #269 Skrevet 18. mai Melus skrev (40 minutter siden): Synes de det er rart at et barn med utslett må vente? Ja, og de har hos legen med samme utslett dagen før. Det hadde blitt verre - slik slike utslett ofte blir. Det ser ut til at de tenker at det er ekstra gale at de må vente fordi barnet er så ungt, uavhengig av diagnose. 1
Melus Skrevet 19. mai #270 Skrevet 19. mai Paulinetta skrev (3 timer siden): Ja, og de har hos legen med samme utslett dagen før. Det hadde blitt verre - slik slike utslett ofte blir. Det ser ut til at de tenker at det er ekstra gale at de må vente fordi barnet er så ungt, uavhengig av diagnose. Jøsses. Det synes jeg er ganske rart, med mindre barnet i tillegg virker veldig plaget og har feks feber. 1
Lyckeliten Skrevet 19. mai #271 Skrevet 19. mai Mamma53 skrev (6 timer siden): Barnet var sikret, men satt feil vei opp en bakke å det er bare anbefalt. Dette er for dem som ikke sikrer i det hele tatt. Nei, etter de nye godkjenningene på bilstoler skal babyer sitte bakovervendt til de er 15 mnd (9 etter gamle godkjenninger). Det er ulovlig å ha en så liten baby fremovervendt. 9
Katinkalille Skrevet 19. mai #272 Skrevet 19. mai Mamma53 skrev (7 timer siden): Barnet var sikret, men satt feil vei opp en bakke å det er bare anbefalt. Dette er for dem som ikke sikrer i det hele tatt. Ungen var uansett feil sikret. Og uansett hva du sier så er det de gjorde ulovlig. Punktum. 7
HMK Skrevet 19. mai #273 Skrevet 19. mai Jeg er nok for gammel og bister, og har født for mange barn til å takle dette hysteriet som disse to opererer med når det gjelder noe så normalt som hormonutslett på et spedbarn. Og så attpåtil er det snakk om å ikke vise frem barnet fordi barnet har et utslett. Altså skal man skjule barnet fordi det ikke er pent med utslettet. La heller vær å eksponere barnet i det store og hele!! Unner dem barnegleden, men orker ikke følge lenger. 18 3
hvaduikkeser Skrevet 19. mai #274 Skrevet 19. mai HMK skrev (1 time siden): Jeg er nok for gammel og bister, og har født for mange barn til å takle dette hysteriet som disse to opererer med når det gjelder noe så normalt som hormonutslett på et spedbarn. Og så attpåtil er det snakk om å ikke vise frem barnet fordi barnet har et utslett. Altså skal man skjule barnet fordi det ikke er pent med utslettet. La heller vær å eksponere barnet i det store og hele!! Unner dem barnegleden, men orker ikke følge lenger. Reagerte jeg også på. «Babyen er for stygg akkurat nå, så kan ikke vise henne frem. Men snart kommer det masse bilder». Sånn tolket jeg det. 2
Mli123 Skrevet 19. mai #275 Skrevet 19. mai Nå deler hun via snap at utslettet trolig skyldes engangsduker. Er dette tilsvarende våtservietter eller sånne engangskluter? Ville uansett aldri brukt det ene eller det andre produktet i ansiktet på en så liten baby som kun drikker melk!? Til nøds en myk klut med vann på ved gulp e.l. 2
LilleLerke Skrevet 20. mai #276 Skrevet 20. mai Mli123 skrev (8 timer siden): Nå deler hun via snap at utslettet trolig skyldes engangsduker. Er dette tilsvarende våtservietter eller sånne engangskluter? Ville uansett aldri brukt det ene eller det andre produktet i ansiktet på en så liten baby som kun drikker melk!? Til nøds en myk klut med vann på ved gulp e.l. Tørre engangskluter mente hun.
Maskopi Skrevet 20. mai #277 Skrevet 20. mai Dette må være for å skape engasjement og få flere følgere, ingen er så dumme som dette?!? Har fått ørten tilbakemeldinger om at dette er normalt og et kjapt googlesøk på "hormonutslett" ville garantert vist bilder som ligner utslettet ungen har. 1
Tough cookie Skrevet 20. mai #278 Skrevet 20. mai hvaduikkeser skrev (15 timer siden): Reagerte jeg også på. «Babyen er for stygg akkurat nå, så kan ikke vise henne frem. Men snart kommer det masse bilder». Sånn tolket jeg det. De mente at de ikke ønsker å legge ut bilder av barnet når det er "sårbart", altså ikke har det bra eller ser friskt ut. 1
Gipetto Skrevet 20. mai #279 Skrevet 20. mai Merkelig at de synes hormonutslett ser så forferdelig fælt ut? Det er jo helt normalt. 2
Moongirl Skrevet 20. mai #280 Skrevet 20. mai Hormonutslett( og skurv som mange får )er ikke så flott nei, men heeelt vanlig og det forsvinner jo. Trodde de at det skulle komme ut ei plettfri dukke?? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå