Gå til innhold

Marta Alise og Audun Garthe

Anbefalte innlegg

Skrevet
Katinkalille skrev (19 minutter siden):

Har jeg melde og/eller opplysningsplikt til deg? Og hvis du kan loven,hvorfor forsvare lovbrudd? 

Jeg forsvarer ikke lovbrudd.. men alle kan gjøre en feil.. å feilen ble rettet opp i med en gang. Trenger ikke hugge hue av mor og far.. De kjørte ikke oslo-trondheim med sete feil vei

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
elskersommer skrev (1 time siden):

Har du anmeldt de spurte jeg? Jeg kan loven

De er allerede anmeldt

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Melus skrev (3 timer siden):

Prøvde de virkelig å bli gravide mens han satt i fengsel!? Det er virkelig hårreisende hvis det stemmer. 

Ja, det gjorde de….  Og ofte frustrasjon pga de misset eggløsningsvinduet, Dokumentert av Martha selv da hun hadde skrev blogg 

Prosjekt å bli gravide har de holdt på med i flere år.

• Liker 3
Skrevet
Sushiii skrev (30 minutter siden):

De er allerede anmeldt

Men da gjør helt sikkert politiet noe med dette. Gir de bot.. For da har de alt på film fra snapchat.. 

Skrevet
elskersommer skrev (11 timer siden):

Jeg forsvarer ikke lovbrudd.. men alle kan gjøre en feil.. å feilen ble rettet opp i med en gang. Trenger ikke hugge hue av mor og far.. De kjørte ikke oslo-trondheim med sete feil vei

Hjelper ikke at det ikke var en langtur de kjørte sånn, man vet aldri når man kræsjer. Vi kræsjet på vei hjem fra barnehagen, kort vei. Heldigvis godt sikret barn. 

Setet står på base, så de setter ikke inn babystolen sånn så det er en forglemmelse. Vi hadde roterbar base, og når vi tok av stolen roterte vi mot døren ikke forrover er null logikk at stolen skal stå sånn. Så de har snudd den sånn for at den skal stå sånn.

På babystol er det veldig viktig hvordan helling stolen har, denne hellingen kan bli anerledes når de stiller stolen sånn. Rett helling er viktig for at barnet skal ha frie luftveier. 

Det handler ikke om at man ikke gjør feil som mor. Jeg har gjort mange. Men man skal gjøre sitt beste for å sikre barna sine, gi de en trygg oppvekst. Og å sikre barnet feil viser manglene evne til å lære seg regler. Hun opplyser også at det gjorde er lovlig, noe det ikke er. Så hun snur heller ikke når hun blir gjort oppmerksom på dette.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Stekespade skrev (15 minutter siden):

Hjelper ikke at det ikke var en langtur de kjørte sånn, man vet aldri når man kræsjer. Vi kræsjet på vei hjem fra barnehagen, kort vei. Heldigvis godt sikret barn. 

Setet står på base, så de setter ikke inn babystolen sånn så det er en forglemmelse. Vi hadde roterbar base, og når vi tok av stolen roterte vi mot døren ikke forrover er null logikk at stolen skal stå sånn. Så de har snudd den sånn for at den skal stå sånn.

På babystol er det veldig viktig hvordan helling stolen har, denne hellingen kan bli anerledes når de stiller stolen sånn. Rett helling er viktig for at barnet skal ha frie luftveier. 

Det handler ikke om at man ikke gjør feil som mor. Jeg har gjort mange. Men man skal gjøre sitt beste for å sikre barna sine, gi de en trygg oppvekst. Og å sikre barnet feil viser manglene evne til å lære seg regler. Hun opplyser også at det gjorde er lovlig, noe det ikke er. Så hun snur heller ikke når hun blir gjort oppmerksom på dette.

Jeg skjønner att man skal gjøre alt rett når en sikrer barna i bilen. Men kjære vakre vene. Hva skal folk gjøre med denne saken? Skal BV ta fra de barnet? Skal politiet sette foreldrene i fengsel?

Om politiet velger og etterforske denne saken så får de nok en klekkelig bot. Men jeg synes jammen folk har gått litt for langt

• Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (9 minutter siden):

Jeg skjønner att man skal gjøre alt rett når en sikrer barna i bilen. Men kjære vakre vene. Hva skal folk gjøre med denne saken? Skal BV ta fra de barnet? Skal politiet sette foreldrene i fengsel?

Om politiet velger og etterforske denne saken så får de nok en klekkelig bot. Men jeg synes jammen folk har gått litt for langt

Har ikke sagt noe om BV eller politiet. Og synes å melde til BV er drøyt. Nå er de anmeldt til politiet og det synes jeg er rett og håper de får en bot for uforsvaligkjøring. Og at de kanskje tar en prat med de så de lærer seg reglene rundt dette og hvorfor det er så viktig.

Det er spesielt viktig at de som influensere sikrer rett, da de påvirker andre. Når de velger og dele så mye fra hverdagen har de et ekstra stort ansvar hva de deler. Og her dummet de seg ut, men de velger fortsatt å dele at det de gjorde var lovlig, men teit og fraskriver seg ansvar. Dette formidlere de til andre som kanskje tror på de. At dette er lovlig. Det er for dårlig. 

• Liker 8
Skrevet
Stekespade skrev (4 minutter siden):

Har ikke sagt noe om BV eller politiet. Og synes å melde til BV er drøyt. Nå er de anmeldt til politiet og det synes jeg er rett og håper de får en bot for uforsvaligkjøring. Og at de kanskje tar en prat med de så de lærer seg reglene rundt dette og hvorfor det er så viktig.

Det er spesielt viktig at de som influensere sikrer rett, da de påvirker andre. Når de velger og dele så mye fra hverdagen har de et ekstra stort ansvar hva de deler. Og her dummet de seg ut, men de velger fortsatt å dele at det de gjorde var lovlig, men teit og fraskriver seg ansvar. Dette formidlere de til andre som kanskje tror på de. At dette er lovlig. Det er for dårlig. 

Folk har skreket BV høyt så de er nok garantert meldt dit. Så får vi se om politiet nå bruker tiden sin på å underøke dette med full styrke🙂 å det vil de nok gjøre

Skrevet
skruf skrev (12 timer siden):

Ja, det gjorde de….  Og ofte frustrasjon pga de misset eggløsningsvinduet, Dokumentert av Martha selv da hun hadde skrev blogg 

Prosjekt å bli gravide har de holdt på med i flere år.

Det er virkelig helt sykt. Jeg håper han er på rett spor i livet nå og holder seg der. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Å melde nybakte foreldre til barnevernet fordi de monterte barnesetet feil vei pga uvitenhet, synes jeg er drøyt og er å kaste bort tiden til barnevernet.

Jeg er enig i at Marta og Audun kan være litt besserwissere, men tror de har blitt litt mer ydmyke nå.

Jeg hadde reagert mye mer på ting som å røyke inne, drikke alkohol mens hun ammer og å leie inn barnevakt for at hun skal få fri til å gå på café

Endret av Tough cookie
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Tough cookie skrev (5 minutter siden):

Å melde nybakte foreldre til barnevernet fordi de monterte barnesetet feil vei pga uvitenhet, synes jeg er drøyt og er kaste bort tiden til barnevernet.

Jeg er enig i at Marta og Audun kan være litt besserwissere, men tror de har blitt litt mer ydmyke nå.

Jeg hadde reagert mye mer på ting som å røyke inne, drikke alkohol mens hun ammer og å leie inn barnevakt for at hun skal få fri til å gå på café

Jeg mener også at det er unødvendig å ringe BV for dette.

Men viktig poeng er at det ikke er pga uvitenhet. Hun sier jo selv at hun vet hvilken vei det skal være. 

• Liker 9
Skrevet
Tough cookie skrev (2 minutter siden):

Å melde nybakte foreldre til barnevernet fordi de monterte barnesetet feil vei pga uvitenhet, synes jeg er drøyt og er kaste bort tiden til barnevernet.

Jeg har skjønt de har gjort en feil.. å alt av sikring må gjøres riktig.

Det jeg reagerer på er hvordan folk nærmest hugger hode av ett nybakt foreldrepar. De meldes til BV og anmeldes til politiet.. Nå ble dette rettet opp i med en gang å de gjør ikke feilen en gang til. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (13 timer siden):

Så så lenge de ikke kjørte langt så er det greit? Hadde det vært greit om det kom en i motsatt kjørefelt og kræsja i de? Om det så er en 30 sone så kunne en evt kræsj ha fått et dødelig utfall for den lille som satt sikret feil vei! 
De var jo også fullstendig klar over at det de gjorde var feil! Så hvorfor gjøre det da? Skal jeg gå på butikken å stjele da,og si at sorry,jeg vet det er feil,men jeg glemte meg? Nei vettu hva,det blir for dumt!  

Endret av Katinkalille
Edit
  • Liker 8
Skrevet
Katinkalille skrev (25 minutter siden):

Så så lenge de ikke kjørte langt så er det greit? Hadde det vært greit om det kom en i motsatt kjørefelt og kræsja i de? Om det så er en 30 sone så kunne en evt kræsj ha fått et dødelig utfall for den lille som satt sikret feil vei! 
De var jo også fullstendig klar over at det de gjorde var feil! Så hvorfor gjøre det da? Skal jeg gå på butikken å stjele da,og si at sorry,jeg vet det er feil,men jeg glemte meg? Nei vettu hva,det blir for dumt!  

Jeg gjentar på nytt.. selvsagt skal barnet sikres riktig. Er ikke det jeg er uenig i.

Det er denne heksejakten på ett nybakt par jeg mener går helt vilt for seg. Her skal de henges på torget for spott og spe pga en feil de desverre gjorde. Å derfor meldes de til BV og anmeldes til politiet. Synes virkelig dette er BV mat eller en jobb politiet skal bruke ressurser på for å etterforske det.

Ja de gjorde en feil..  gjorde de noe med det med en gang? Ja🙂 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Èn ting er jo at babyen satt feil vei, og at det er ulovlig. Men en annen ting er jo hvordan hun la det ut etterpå, tror hun hadde kommet bedre ut av det ved å legge seg flat, og ta til seg kommentarene. Istedetfor måten hun opptrer i ettertid, med å få bevis på at det er ulovlig, at hun visste det, at det kun var kort tid, ect ect. Hun er så lite ydmyk.

• Liker 16
  • Hjerte 1
Skrevet
FruRosa skrev (På 12.5.2025 den 20.37):

Hun har en lang rant på snap om at de selvsagt VET hvilken vei barnet skal sitte, og at stolen var feil vei bare et minutt.

HVORFOR kjøre med baby feil vei når de VET at det er feil??? Hva er poenget? Ett minutt kan være skjebnesvangert om noe skjer.

Det er nesten verre at de med vitende vilje kjørte med barnet feil vei, enn om de faktisk ikke visste bedre!

Også har vi det evinnelige tilleggsspørsmålet: HVORFOR FILME DET/LEGGE UT BILDE? Hvis det er snakk om ett minutt.... 

Clickbait eller? Siden de VET at det er feil, og det "bare" var ett minutt....

Når man bruker en nyfødt babys sikkerhet som clickbait.... Stopp verden, jeg vil av😵 

Om de kjører vakkert, så kan det likevel komme en annen trafikant som ikke gjør det..... 

• Liker 13
Skrevet

Hadde de generelt roet ned på den eksponeringa så hadde ingen vist at det hadde skjedd og ingen hadde kommentert det. At ikke den tanken har slått dem det er fascinerende. 

(Nei, ingen foreldre er perfekte, men de fleste av oss lever ikke av eller for å eksponere barna våres. Som betyr at våre feil går upåaktet hen for andres innspill!)

• Liker 10
Skrevet
elskersommer skrev (5 timer siden):

Folk har skreket BV høyt så de er nok garantert meldt dit. Så får vi se om politiet nå bruker tiden sin på å underøke dette med full styrke🙂 å det vil de nok gjøre

Politiet kommer nok ikke til å bruke tiden sin til dette. Har lite tiltro til politiet og trafikksikkerhet. Prøvde lenge og få kontroller der jeg bodde frø. Fikk ikke det etter det ble dødsulykke heller, men synes det er trist politiet ikke tar sånt på alvor. Spesielt her hvor de har en gylden mulighet å markere hvor viktig korrekt sikring i bil er. For det er så mye dårlig sikring av barn, og også som strider mot loven. 

• Liker 2
Skrevet
Stekespade skrev (1 time siden):

Politiet kommer nok ikke til å bruke tiden sin til dette. Har lite tiltro til politiet og trafikksikkerhet. Prøvde lenge og få kontroller der jeg bodde frø. Fikk ikke det etter det ble dødsulykke heller, men synes det er trist politiet ikke tar sånt på alvor. Spesielt her hvor de har en gylden mulighet å markere hvor viktig korrekt sikring i bil er. For det er så mye dårlig sikring av barn, og også som strider mot loven. 

Å si ikke det..nå får  de tross alt inn anmeldelser fra mange så dette tar de nok med høyeste alvor🙂

Skrevet
Sommerfuul skrev (8 timer siden):

Èn ting er jo at babyen satt feil vei, og at det er ulovlig. Men en annen ting er jo hvordan hun la det ut etterpå, tror hun hadde kommet bedre ut av det ved å legge seg flat, og ta til seg kommentarene. Istedetfor måten hun opptrer i ettertid, med å få bevis på at det er ulovlig, at hun visste det, at det kun var kort tid, ect ect. Hun er så lite ydmyk.

Nettop, det er vel folk reagerer på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...