Eyr Skrevet 13. mai #221 Skrevet 13. mai Newbie007 skrev (59 minutter siden): Hun kan ikke få i pose og sekk. Hun kan ikke BÅDE eksponere barnet sitt i sosiale medier, tjene penger på det, og samtidig være forskånet fra all kritikk. Hun velger selv å være en offentlig person. Tjener hun penger på some?! Jeg har forsøkt å spørre uten å få svar. Ikke har hun gul stjerne og ikke annonserer hun. Virker som hun har penger fra før av?
elskersommer Skrevet 13. mai #222 Skrevet 13. mai Eyr skrev (11 minutter siden): Tjener hun penger på some?! Jeg har forsøkt å spørre uten å få svar. Ikke har hun gul stjerne og ikke annonserer hun. Virker som hun har penger fra før av? Det ser du jo fort.. Har hun reklame mellom snapp så tjener hun penger
FruRosa Skrevet 13. mai #223 Skrevet 13. mai hvaduikkeser skrev (1 time siden): Har han sittet inne? Er dette hun som ventet flere år på kjæresten som måtte sove, eller blander jeg med noen andre nå? Han har sittet inne, ja. Bare å google navnet hans (Audun Garthe) så kommer det opp mange saker. 1
hvaduikkeser Skrevet 13. mai #224 Skrevet 13. mai FruRosa skrev (4 minutter siden): Han har sittet inne, ja. Bare å google navnet hans (Audun Garthe) så kommer det opp mange saker. Det var visst de ja. Mente det var noe kjent ja.
Eyr Skrevet 13. mai #225 Skrevet 13. mai elskersommer skrev (1 time siden): Det ser du jo fort.. Har hun reklame mellom snapp så tjener hun penger Hun har ikke det. Så lurer på hvor hun får pengene fra? Rik familie?
elskersommer Skrevet 13. mai #226 Skrevet 13. mai Eyr skrev (23 minutter siden): Hun har ikke det. Så lurer på hvor hun får pengene fra? Rik familie? Har ikke han lønn?
kalini Skrevet 13. mai #227 Skrevet 13. mai hva mener dere med reklame mellom snap? Jeg følger mange av de som får betaling for snap, men får aldri opp noe reklame..
Newbie007 Skrevet 13. mai #228 Skrevet 13. mai Jeg skal ikke si med sikkerhet at hun tjener penger direkte på snap. Men hun er en offentlig person, hun har en rabattkode på Ellos, og vil tro hun ønsker å tjene penger på snap når hun deler så mye. Hun reklamerer også en del for fengselshotellet gjennom kanalen sin. Så en form for markedsføring vil det alltid være. Men poenget er ikke inntekten, poenget er at hun velger å eksponere seg selv, barnet sitt, og hverdagen sin, og får en del fordeler av det som feks økt oppmerksomhet for fengselshotellet, flere følgere som igjen vil kunne generere inntekter enten fra snap, insta eller tiktok om hun er der. Da er man ikke hevet over enhver kritikk. Hun har jo tilsynelatende også mange fans, som ser opp til henne. De kan bli påvirket til å gjøre som henne. Da må hun tåle å få tilbakemeldinger som ikke bare er skryt. 6
elskersommer Skrevet 13. mai #230 Skrevet 13. mai kalini skrev (12 minutter siden): hva mener dere med reklame mellom snap? Jeg følger mange av de som får betaling for snap, men får aldri opp noe reklame.. Jeg trodde det ble sendt reklame mellom f.eks hver 8 snapp som person poster. Å da fikk de penger av snapchat. Men jeg kan helt klart ta feil 2
elskersommer Skrevet 13. mai #231 Skrevet 13. mai Newbie007 skrev (10 minutter siden): Jeg skal ikke si med sikkerhet at hun tjener penger direkte på snap. Men hun er en offentlig person, hun har en rabattkode på Ellos, og vil tro hun ønsker å tjene penger på snap når hun deler så mye. Hun reklamerer også en del for fengselshotellet gjennom kanalen sin. Så en form for markedsføring vil det alltid være. Men poenget er ikke inntekten, poenget er at hun velger å eksponere seg selv, barnet sitt, og hverdagen sin, og får en del fordeler av det som feks økt oppmerksomhet for fengselshotellet, flere følgere som igjen vil kunne generere inntekter enten fra snap, insta eller tiktok om hun er der. Da er man ikke hevet over enhver kritikk. Hun har jo tilsynelatende også mange fans, som ser opp til henne. De kan bli påvirket til å gjøre som henne. Da må hun tåle å få tilbakemeldinger som ikke bare er skryt. Denne eksponeringen som de driver med er jeg så stor motstander av. Jeg har ikke sett denne aktuelle snapp om att de hadde sete feil vei. Men hallo folkens.. ja de gjorde en feil men må jo være grenser på hvordan vi nærmest skal hugge hue av foreldrene pga denne feilen. De rettet opp i det å det er bra. 2 1
Eyr Skrevet 13. mai #232 Skrevet 13. mai elskersommer skrev (1 time siden): Jeg trodde det ble sendt reklame mellom f.eks hver 8 snapp som person poster. Å da fikk de penger av snapchat. Men jeg kan helt klart ta feil Hvis de er med i det «bonus»programmet til snap d vell? Kan de leve så «godt» på hans lønn? 🧐 Jaja. Ingen som vet tydeligvis så får legge det bort enn så lenge.
elskersommer Skrevet 13. mai #233 Skrevet 13. mai Eyr skrev (29 minutter siden): Hvis de er med i det «bonus»programmet til snap d vell? Kan de leve så «godt» på hans lønn? 🧐 Jaja. Ingen som vet tydeligvis så får legge det bort enn så lenge. Om vi tenker på Sara Emilie ,Isabel Raad osv så har dere klanen mellom snappene og får penger av snapchat. Men det kan være de har andre regler også. Jeg synes det er vanskelig og si att de kan umulig klare å leve på en lønn fordi vi ikke vet deres økonomiske situasjon. De kan ha arvet penger og har nedbetalt all gjeld. Ingen vet dette
skruf Skrevet 13. mai #234 Skrevet 13. mai elskersommer skrev (17 timer siden): Det er så fint og være i en tråd på Kvinneguiden hvor det bare er perfekte foreldre. Det er ingen av oss som har gjort noe galt i våre barns oppvekst 🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻 Det er ikke snakk om at det er konkurranse i å være perfekte foreldre som aldri har gjort en feil eller kløne-tabbe i barnas oppvekst….personlig så presterte jeg å klippe en bit av tuppen på lillefingeren til yngste da hun var ca 10mnd….negleklipp var det verste hun visste, så jeg ammet henne mens jeg gikk over neglene med en negleklipper….i det jeg klemte negleklipperen sammen på lillefingerneglen så dyttet hun plutselig fingeren opp….alle som har skjært eller kuttet seg i fingertuppene vet hvor mye man blør, og det såg mildt sagt ut som et blodbad der jeg løp til medisinskapet med babyen hengende i puppen (amming fungerer godt som smertelindring) for å finne kompress for å legge på trykk. Ringte mannen min/pappaen hennes som er kirurg, helt stressa, og han kom hjem for å sjekke grad av skade. Ingen sting, ingen strips; tuppen grodde helt fint på plass igjen. I dag er hun ung voksen og har ikke et arr engang fra den gangen mora tok halve tuppen på lillefingeren. Alle kan gjøre tabber, sånn som den gangen bhg til vår eldste hadde turdag og glemte igjen datteren vår i bhg. Stille og rolig jente som aldri har vært den som roper høyest, så hun satt i et hjørne i garderoben med ei bok og ventet på tur. Oppslukt som hun var i boken så merket hun ikke at hun ble forlatt. Heldigvis så var det snakk om en times tid da personalet tok opptelling da de var kommet frem til bhg sitt faste uteområde og det gikk opp et lys for en av de ansatte på jenta vår si gruppe at jenta satt å ventet på tur.. Ja; vi ble forbanna og krevde et møte da sånt ikke skal forekomme, samtidig er vi alle mennesker og forglemmelser skjer (særlig i bhg der det er som oftest konstant underbemanning og ukjente vikarer som gjerne er typ 18-19 år, skolelei og tror at et jobbår i bhg er en enkel jobb. Men selv om pulsen ble høy både hos pappaen og meg da vi tross alt betaler det bhg koster og bhg skal ikke være et oppsamlingssted, men en plass der man overlater det aller mest dyrebare i verden, en plass der man skal stole på at barna er trygge og blir godt tatt vare på så forholdt vi oss saklig der og da under henting da vi fikk beskjed om at hun ble gjenglemt, samt på møtet med daglig leder (og såklart lyttet til jenta vår og lot henne ventilere tankene sine pga hun ble redd da hun oppdaget at hun var alene og lysene slått av…..takk Gud for at hun alltid har vært fornuftig og ikke bega seg ut alene for å lete etter resten av bhg) Men vi gikk ikke all in med fullstendig mayhem og bytte av bhg. Pga ting skjer av og til. Da venninna mi var helt fersk mor så lot hun vogna stå utenfor nærbutikken mens hun gikk inn for å handle bleier (skikkelig på landet, så lite fare for kidnapping….(dog; har sett mødre sitte på kafé i Oslo mens babyene sover utenfor i vognene sine) Som sagt; en av de første turene hun trillet med vogna, og etter 5min på vei hjem så gikk det opp for henne at hun hadde gått fra vogna med babyen i, og gikk å bar på en pakke bleie. Som hun sa selv; hun slo nok personlig rekord på løpeturen tilbake til butikken, der babyen fortsatt sov søtt i vogna. I full ammetåke og søvnmangel, ikke vant til barnevogn på tur så skjedde det rett og slett en liten kortslutning i noen minutter Jeg tror alle mødre, og fedre, her på forumet har sine historier å fortelle. Ingen mennesker er perfekte. Selv Mor Theresa var ikke perfekt….selv det britiske kongehuset som er skikkelig uptight og først nå med kronprins William og kronprinsesse Catherine som er den første generasjonen der som faktisk tar seg av sine egne barn og lar barna gå på lokalskolen er garantert heller ikke perfekt. Det norske kongehuset orker jeg ikke nevne engang etter alt som har kommet frem om kronprinsessens førstefødte. Selv om han er særkullsbarn så var han vel bare rundt 4 år da han ble innlemmet i kongefamilien og nytt fordeler av der og blitt oppdratt som eldst i en søskenflokk på 3…..det har jo også kommet frem at kronprins Håkon selv ble varslet av Marius sin ed-svigermor om hva datteren hennes ble utsatt for i mange år, lenge før saken eksploderte i media…..uten at kronprinsen kontaktet henne tilbake. Selv ikke kongelige er perfekte foreldre. Men det er ikke det å påberope seg å være 100% perfekte foreldre som er saken her, men nedfelt lovverk ang sikring av babyer/barn i bil! Det har lenge vært kampanjer regelmessig om at babyer og smårollinger opp til en viss alder, evt en viss høyde SKAL sitte trygt sikret i bilsete som er korrekt ut i fra vekt og barnesetet SKAL være plassert i motsatt retning, dvs babyen/barnet skal sitte vendt mot baksetet med ryggen vendt mot førersetet/forsetet. Og babysetet skal såklart sikres + babyen festes med seler (uten tykke ytterklær på seg) Selv om man bare skal kjøre opp en bakke og kjører sakte.Hva tror du skjer med babyen som sitter foroverlent uten sikring ved en bråstopp? Selv om man kjører supersakte selv så har man ingen garantier for at feks naboungene plutselig løper uti gata etter ballen sin. Eller det er smal vei og en bil kommer full fart i mot og man må vrenge bilen til side for å unngå en smell.., Som jeg sa til døtrene mine da de kom i alderen at det ikke var kult å bruke sykkelhjelm og ville ikke bruke den; da fikk sykkelen stå; jeg stoler på at de sykler vettugt og følger reglene, det er bilister jeg ikke stoler på. Samme da de drev med longboard og etterhvert sparkesykkel; ingen hjelm, ikke noe longboard/sparkesykkel. Herlighet; selv da jeg ble ung mor i en alder der jeg nettopp hadde fylt 20 år, for 28 år siden, så var t.o.m jeg opplyst om sikring av barn i bil.Selv om det tok 5min å kjøre. Og igjen; det var ikke pga jeg skulle være ei perfekt mor, men å følge lovverket og å sikre barnet mitt, som jeg elsker overalt på jord. Det samme da nr 2 ble født 6 år senere; såklart ble også hun også sikret lovmessig riktig i bil. Asså; t.o.m jeg satt i bilsete da jeg var 1 år (frem til da så lå jeg i en vognbag i bakseter, om enn med setet feil vei + dette var i 1977 og flere biler, bl.a foreldrene mine sin, hadde ikke bilbelter i baksetet, bare foran. Hadde det blitt en kræsj så hadde nok ikke utfallet blitt like bra i dag der babyer og småbarn er korrekt sikret. Men foreldrene mine kjøpte i det minste et bilsete og gjorde det som på den tiden ble ansett som sikring av barn i bil. Heldigvis så har verden, teknologien og kunnskapen bedret seg heftig når det kommer til forskriftsmessig sikring av barn i bil nå i 2025 kontra slutten av syttitallet. Man er ærlig talt ganske blåst hvis man ikke sikrer barna sine korrekt i bil, og i tillegg så blåst at man publiserer dumskapen sin offentlig.Dette er to voksne mennesker, at de ikke har fått med seg hvordan man sikrer barna sine for at barna skal ha større sjanse for å overleve en evt kræsj har jeg null tro på. Så da står man tilbake med at de valgte å ta sjansen på at det sikkert går greit. Noe som faktisk er enda verre. De fleste barn som blir født er høyt elskede barn: det mest dyrebare man har❤️ Mens noen blir gravide i fylla pga alkoholen tar overhånd og man glemmer kondom, eller pga p-pillen mister effekt som følge av feks diaré og oppkast, eller man er rett og slett så heldig at man blir gravid på første syklus når man bestemmer seg for å utvide familien, så har Martha og Audun hatt en lang vei å gå fra de bestemte seg for å få barn og til de endelig lyktes med å bli gravide. Jeg har fulgt Martha litt av og på i flere år, og husker godt at hun drev å reiste til der Audun sonet da hun hadde eggløsning og prøvde lenge å bli gravid de årene han satt inne. De fortsatte å prøve ei god stund etter at han ble løslatt før de endte opp med IVF, og endelig etter mange år så ble hun gravid. igjen, for å ikke bli misforstått; uansett hvilken måte man har blitt gravid på, eller hvor lang tid det har tatt, så forstår jeg virkelig ikke valget om å ikke feste sin høyst etterlengtede, nyfødte datter korrekt i bilen. Selv om det bare var en liten bakke ifg dem selv… I tillegg til at de etter lang kamp for å bli gravid så fikk de også Martha sitt aller høyeste ønske om en datter oppfylt (hun hadde jo mange ranger før de fikk vite kjønn om hvor mentalt tøft det ville bli for henne hvis fosteret var en gutt……hvor utrolig langt nede hun kom til å bli….vet ikke helt jeg; men personlig så var det akkurat det samme med kjønn da jeg var gravid; det viktigste var at alt gikk bra og at barnet var friskt; selv med nr 2 da alle sa hvor kjekt om vi fikk en gutt siden første var jente. En ting er å ønske og håpe på gutt eller jente, men ikke å være så fokusert på et av kjønnene at man offentlig sier at blir det gutt så raser verden sammen. I allefall ikke når man tenker på den åresvis lange reisen og alt de har vært igjennom for å endelig lykkes med å bli gravid. Så; det er ikke snakk om å konkurrere i å være perfekte foreldre, men at man sikrer barnet sitt i bil sånn som man skal gjøre. Det finnes faktisk ingen unnskyldning for å kjøre, uansett hvor kort turen er, med en nyfødt baby usikret i bilen. Absolutt ingen; hverken forklaring, unnskyldning eller bortforklaringer. Tar man et sånt valg så er seriøst lyset på men ingen hjemme. Og er så kalkulerte at de publiserer det; lager ragebait for å få mere aktivitet på kontoen sin, Hadde noen andre, forhåpentligvis ikke, gjort det samme, så hadde de nok i det minste hatt vett til å holde det uansvarlige valget de tok for seg selv. 7 1
skruf Skrevet 13. mai #235 Skrevet 13. mai elskersommer skrev (4 timer siden): Har ikke han lønn? Han jobbes etter hva jeg har forstått i en restaurant som tidligere var er fengsel, så lønn har han Martha kommer fra en familie med penger, så det drypper nok litt på henne også. Hun har vel ikke hatt en fast jobb såvidt jeg har fått med meg Hun snapper mye, men tviler på hun tjener penger på snap pga hun er ikke kreatør enda; dvs snap kjører ikke på med vilkårlig reklame mellom snappene hennes. Så det hun evt tjener penger på er at hun bruker plattformen sin til å vise frem konkrete samarbeid/reklame for diverse ting. Vet ikke om Martha gjør det, men majoriteten av influencere reklamerer feks for matkassen Hello Fresh. Nå som de har fått baby så har det åpnet seg et nytt marked med evt samarbeid mtp babyutstyr. Stina/Stina blogg er kreatør med reklame mellom snappene, og hun har sagt at hun tjener så godt på det at hun derfor har valgt å ikke inngå noen samarbeid/reklame pga inntekten på snap For å bli såkalt kreatør og tjene penger på at snap kommer med reklame og man begynner å tjene godt så må man ha over et visst antall følgere (50 000 tror jeg)
Melus Skrevet 13. mai #236 Skrevet 13. mai skruf skrev (1 time siden): Det er ikke snakk om at det er konkurranse i å være perfekte foreldre som aldri har gjort en feil eller kløne-tabbe i barnas oppvekst….personlig så presterte jeg å klippe en bit av tuppen på lillefingeren til yngste da hun var ca 10mnd….negleklipp var det verste hun visste, så jeg ammet henne mens jeg gikk over neglene med en negleklipper….i det jeg klemte negleklipperen sammen på lillefingerneglen så dyttet hun plutselig fingeren opp….alle som har skjært eller kuttet seg i fingertuppene vet hvor mye man blør, og det såg mildt sagt ut som et blodbad der jeg løp til medisinskapet med babyen hengende i puppen (amming fungerer godt som smertelindring) for å finne kompress for å legge på trykk. Ringte mannen min/pappaen hennes som er kirurg, helt stressa, og han kom hjem for å sjekke grad av skade. Ingen sting, ingen strips; tuppen grodde helt fint på plass igjen. I dag er hun ung voksen og har ikke et arr engang fra den gangen mora tok halve tuppen på lillefingeren. Alle kan gjøre tabber, sånn som den gangen bhg til vår eldste hadde turdag og glemte igjen datteren vår i bhg. Stille og rolig jente som aldri har vært den som roper høyest, så hun satt i et hjørne i garderoben med ei bok og ventet på tur. Oppslukt som hun var i boken så merket hun ikke at hun ble forlatt. Heldigvis så var det snakk om en times tid da personalet tok opptelling da de var kommet frem til bhg sitt faste uteområde og det gikk opp et lys for en av de ansatte på jenta vår si gruppe at jenta satt å ventet på tur.. Ja; vi ble forbanna og krevde et møte da sånt ikke skal forekomme, samtidig er vi alle mennesker og forglemmelser skjer (særlig i bhg der det er som oftest konstant underbemanning og ukjente vikarer som gjerne er typ 18-19 år, skolelei og tror at et jobbår i bhg er en enkel jobb. Men selv om pulsen ble høy både hos pappaen og meg da vi tross alt betaler det bhg koster og bhg skal ikke være et oppsamlingssted, men en plass der man overlater det aller mest dyrebare i verden, en plass der man skal stole på at barna er trygge og blir godt tatt vare på så forholdt vi oss saklig der og da under henting da vi fikk beskjed om at hun ble gjenglemt, samt på møtet med daglig leder (og såklart lyttet til jenta vår og lot henne ventilere tankene sine pga hun ble redd da hun oppdaget at hun var alene og lysene slått av…..takk Gud for at hun alltid har vært fornuftig og ikke bega seg ut alene for å lete etter resten av bhg) Men vi gikk ikke all in med fullstendig mayhem og bytte av bhg. Pga ting skjer av og til. Da venninna mi var helt fersk mor så lot hun vogna stå utenfor nærbutikken mens hun gikk inn for å handle bleier (skikkelig på landet, så lite fare for kidnapping….(dog; har sett mødre sitte på kafé i Oslo mens babyene sover utenfor i vognene sine) Som sagt; en av de første turene hun trillet med vogna, og etter 5min på vei hjem så gikk det opp for henne at hun hadde gått fra vogna med babyen i, og gikk å bar på en pakke bleie. Som hun sa selv; hun slo nok personlig rekord på løpeturen tilbake til butikken, der babyen fortsatt sov søtt i vogna. I full ammetåke og søvnmangel, ikke vant til barnevogn på tur så skjedde det rett og slett en liten kortslutning i noen minutter Jeg tror alle mødre, og fedre, her på forumet har sine historier å fortelle. Ingen mennesker er perfekte. Selv Mor Theresa var ikke perfekt….selv det britiske kongehuset som er skikkelig uptight og først nå med kronprins William og kronprinsesse Catherine som er den første generasjonen der som faktisk tar seg av sine egne barn og lar barna gå på lokalskolen er garantert heller ikke perfekt. Det norske kongehuset orker jeg ikke nevne engang etter alt som har kommet frem om kronprinsessens førstefødte. Selv om han er særkullsbarn så var han vel bare rundt 4 år da han ble innlemmet i kongefamilien og nytt fordeler av der og blitt oppdratt som eldst i en søskenflokk på 3…..det har jo også kommet frem at kronprins Håkon selv ble varslet av Marius sin ed-svigermor om hva datteren hennes ble utsatt for i mange år, lenge før saken eksploderte i media…..uten at kronprinsen kontaktet henne tilbake. Selv ikke kongelige er perfekte foreldre. Men det er ikke det å påberope seg å være 100% perfekte foreldre som er saken her, men nedfelt lovverk ang sikring av babyer/barn i bil! Det har lenge vært kampanjer regelmessig om at babyer og smårollinger opp til en viss alder, evt en viss høyde SKAL sitte trygt sikret i bilsete som er korrekt ut i fra vekt og barnesetet SKAL være plassert i motsatt retning, dvs babyen/barnet skal sitte vendt mot baksetet med ryggen vendt mot førersetet/forsetet. Og babysetet skal såklart sikres + babyen festes med seler (uten tykke ytterklær på seg) Selv om man bare skal kjøre opp en bakke og kjører sakte.Hva tror du skjer med babyen som sitter foroverlent uten sikring ved en bråstopp? Selv om man kjører supersakte selv så har man ingen garantier for at feks naboungene plutselig løper uti gata etter ballen sin. Eller det er smal vei og en bil kommer full fart i mot og man må vrenge bilen til side for å unngå en smell.., Som jeg sa til døtrene mine da de kom i alderen at det ikke var kult å bruke sykkelhjelm og ville ikke bruke den; da fikk sykkelen stå; jeg stoler på at de sykler vettugt og følger reglene, det er bilister jeg ikke stoler på. Samme da de drev med longboard og etterhvert sparkesykkel; ingen hjelm, ikke noe longboard/sparkesykkel. Herlighet; selv da jeg ble ung mor i en alder der jeg nettopp hadde fylt 20 år, for 28 år siden, så var t.o.m jeg opplyst om sikring av barn i bil.Selv om det tok 5min å kjøre. Og igjen; det var ikke pga jeg skulle være ei perfekt mor, men å følge lovverket og å sikre barnet mitt, som jeg elsker overalt på jord. Det samme da nr 2 ble født 6 år senere; såklart ble også hun også sikret lovmessig riktig i bil. Asså; t.o.m jeg satt i bilsete da jeg var 1 år (frem til da så lå jeg i en vognbag i bakseter, om enn med setet feil vei + dette var i 1977 og flere biler, bl.a foreldrene mine sin, hadde ikke bilbelter i baksetet, bare foran. Hadde det blitt en kræsj så hadde nok ikke utfallet blitt like bra i dag der babyer og småbarn er korrekt sikret. Men foreldrene mine kjøpte i det minste et bilsete og gjorde det som på den tiden ble ansett som sikring av barn i bil. Heldigvis så har verden, teknologien og kunnskapen bedret seg heftig når det kommer til forskriftsmessig sikring av barn i bil nå i 2025 kontra slutten av syttitallet. Man er ærlig talt ganske blåst hvis man ikke sikrer barna sine korrekt i bil, og i tillegg så blåst at man publiserer dumskapen sin offentlig.Dette er to voksne mennesker, at de ikke har fått med seg hvordan man sikrer barna sine for at barna skal ha større sjanse for å overleve en evt kræsj har jeg null tro på. Så da står man tilbake med at de valgte å ta sjansen på at det sikkert går greit. Noe som faktisk er enda verre. De fleste barn som blir født er høyt elskede barn: det mest dyrebare man har❤️ Mens noen blir gravide i fylla pga alkoholen tar overhånd og man glemmer kondom, eller pga p-pillen mister effekt som følge av feks diaré og oppkast, eller man er rett og slett så heldig at man blir gravid på første syklus når man bestemmer seg for å utvide familien, så har Martha og Audun hatt en lang vei å gå fra de bestemte seg for å få barn og til de endelig lyktes med å bli gravide. Jeg har fulgt Martha litt av og på i flere år, og husker godt at hun drev å reiste til der Audun sonet da hun hadde eggløsning og prøvde lenge å bli gravid de årene han satt inne. De fortsatte å prøve ei god stund etter at han ble løslatt før de endte opp med IVF, og endelig etter mange år så ble hun gravid. igjen, for å ikke bli misforstått; uansett hvilken måte man har blitt gravid på, eller hvor lang tid det har tatt, så forstår jeg virkelig ikke valget om å ikke feste sin høyst etterlengtede, nyfødte datter korrekt i bilen. Selv om det bare var en liten bakke ifg dem selv… I tillegg til at de etter lang kamp for å bli gravid så fikk de også Martha sitt aller høyeste ønske om en datter oppfylt (hun hadde jo mange ranger før de fikk vite kjønn om hvor mentalt tøft det ville bli for henne hvis fosteret var en gutt……hvor utrolig langt nede hun kom til å bli….vet ikke helt jeg; men personlig så var det akkurat det samme med kjønn da jeg var gravid; det viktigste var at alt gikk bra og at barnet var friskt; selv med nr 2 da alle sa hvor kjekt om vi fikk en gutt siden første var jente. En ting er å ønske og håpe på gutt eller jente, men ikke å være så fokusert på et av kjønnene at man offentlig sier at blir det gutt så raser verden sammen. I allefall ikke når man tenker på den åresvis lange reisen og alt de har vært igjennom for å endelig lykkes med å bli gravid. Så; det er ikke snakk om å konkurrere i å være perfekte foreldre, men at man sikrer barnet sitt i bil sånn som man skal gjøre. Det finnes faktisk ingen unnskyldning for å kjøre, uansett hvor kort turen er, med en nyfødt baby usikret i bilen. Absolutt ingen; hverken forklaring, unnskyldning eller bortforklaringer. Tar man et sånt valg så er seriøst lyset på men ingen hjemme. Og er så kalkulerte at de publiserer det; lager ragebait for å få mere aktivitet på kontoen sin, Hadde noen andre, forhåpentligvis ikke, gjort det samme, så hadde de nok i det minste hatt vett til å holde det uansvarlige valget de tok for seg selv. Prøvde de virkelig å bli gravide mens han satt i fengsel!? Det er virkelig hårreisende hvis det stemmer.
Katinkalille Skrevet 13. mai #237 Skrevet 13. mai elskersommer skrev (10 timer siden): Men jeg regner nå med att du har anmeldt de til politiet.. eller sitter du bare her og klager på ett par som har vært foreldre i en uke? Hun kommenterte det jo selv,at hun visste at det ikke var greit men at det var en forglemmelse. Du glemmer ikke å sikre det kjæreste du har riktig,uansett om du har vært foreldre i en uke eller i 20 år. Hadde de blitt stoppet hadde det blitt bot og prikker. Den ungen var så langt ifra lovlig sikret som man kan få det! 3
Fenomen Skrevet 13. mai #238 Skrevet 13. mai Spiller ingen rolle om ungen dør i bilulykke så lenge det lovlig (noe det ikke er, men i følge henne). Da er det tomt i toppen. 5 2
elskersommer Skrevet 13. mai #239 Skrevet 13. mai Katinkalille skrev (51 minutter siden): Hun kommenterte det jo selv,at hun visste at det ikke var greit men at det var en forglemmelse. Du glemmer ikke å sikre det kjæreste du har riktig,uansett om du har vært foreldre i en uke eller i 20 år. Hadde de blitt stoppet hadde det blitt bot og prikker. Den ungen var så langt ifra lovlig sikret som man kan få det! Har du anmeldt de spurte jeg? Jeg kan loven 1
Katinkalille Skrevet 13. mai #240 Skrevet 13. mai elskersommer skrev (34 minutter siden): Har du anmeldt de spurte jeg? Jeg kan loven Har jeg melde og/eller opplysningsplikt til deg? Og hvis du kan loven,hvorfor forsvare lovbrudd? 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå