Gå til innhold

Marta Alise og Audun Garthe

Anbefalte innlegg

Skrevet
Janmar skrev (2 minutter siden):

Da kan du faktisk ikke ha fulgt med de fra hun ble gravid!! Om du mener de ikke er glad i ungen sin

Ikke meg du siterer, men det er faktisk ikke greit å bevisst (de visste at stolen sto feil vei) utsette barnet sitt for potensiell livsfare selv om man elsker det aldri så mye!

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hun sier at det var en tabbe å filme et minutt med stolen feil vei…

Der var ikke filmingen som var den største tabben her! Der var valget om å utsette barnet for fare, selv om de visste bedre, som var problemet.

Og det høres jo helt snålt ut: de setter seg i bilen, med barnet feil vei, kjører ett minutt OG filmer det for så å stoppe bilen og snu stolen rett vei. 

Endret av FruRosa
Lagt til tekst
  • Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
Melus skrev (1 time siden):

Jeg tviler ikke på at de er glad i henne, jeg sier bare at det ikke er nok,  og at å ikke sikre henne i bilen er det motsatte av god omsorg. Har heller ikke sagt noe om at de bør miste henne til barnevernet. Jeg sier at dette ikke kan forsvares! Ikke på noen som helst måte! Det er snakk om et nyfødt barn, og det spiller ingen rolle om de skulle kjøre opp en bakke i lav hastighet, man vet aldri hvordan andre mennesker kjører! Skjer det noe er det barnet som må betale prisen. 

Jeg er enig i at det var rart å sette baby feil vei når de visste at det ikke var riktig. Nå vet ingen av oss hvilken vei de kjørte. Kan ha vært enveiskjøring for alt vi vet. 

Skrevet
Janmar skrev (10 minutter siden):

Jeg er enig i at det var rart å sette baby feil vei når de visste at det ikke var riktig. Nå vet ingen av oss hvilken vei de kjørte. Kan ha vært enveiskjøring for alt vi vet. 

Spiller fortsatt ingen rolle, men vet aldri hva man møter på i trafikken. Var nok ikke meningen at Eli Hagen skulle ned slottstrappen for mange år siden heller, men hun havnet der likevel så folk kan like så godt havne i feil retning selvom det skulle vært enveiskjøring. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
FruRosa skrev (29 minutter siden):

Audun (som var sjåfør da dette skjedde) sier at det ikke er ulovlig. Det er kun ANBEFALT å ha baby bakovervendt.

Feil! I følge politiet medfører dette bot og 2 prikker i førerkortet!

https://www.politiet.no/rad/trafikk/sikkerhet-i-trafikken/#sikring-av-barn-i-bil

Ja, det er helt feil. Opp til 15 mnd./9 kg er påbudt å sikre bakovervendt. De blander antagelig med anbefalingen om å ha barn bakovervendt til 5 år. Det er noe helt annet. 

• Liker 8
Skrevet
Janmar skrev (19 minutter siden):

En bråbrems for en katt eller unge på sykkel kan skje på en enveiskjørt vei. Det finnes ingen unnskyldning! 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg trykker "Skjul dette innholdet" på det meste av forslag på snapchat. Måtte inn og søke opp denne dama nå og se dette med bilstolen.

Virka ikke som at hun skjønte greia. Hun sa noe sånt som at endel folk mente det var et skikkelig lovbrudd, at man får en skikkelig straff for å ha bilstolen feil vei, men at alt som skjer om man blir tatt er å få beskjed om at stolen må snus. Så det var ikke såå ille liksom.

Men det er da ikke først og fremst for å unngå å bli tatt og straffet at man passer på at barna er rett sikra i bilen...🤯

Synes hun bagatelliserer når hun sier at de bare kjørte sånn opp en bakke. Mye rart kan skje på en kjempekort kjøretur.

• Liker 15
Skrevet

Det er så fint og være i en tråd på Kvinneguiden hvor det bare er perfekte foreldre. Det er ingen av oss som har gjort noe galt i våre barns oppvekst 🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻

• Liker 3
Skrevet

Hvor på fb er det de mener de er hengt ut?

Skrevet (endret)

Orket bare å høre deler av «ranten» deres om bilstolen da det ble for mye flåsete å høre på.. men å forsvare det stuntet med at man ikke har «svart belte i baby» (Auduns ord) blir for dumt! Som forelder er bør man sette seg inn i et minimum av informasjon om trygg sikring når man skal fra kjøre i bil fra A til B. 

Og disse menneskene skal alltid peke på at «her kommer mammapolitiet» og «alle perfekte foreldre som aldri gjør noe feil». Det er ikke det det er snakk om, det handler om å ikke sette barnet sitt i livsfare🙄

Endret av Mli123
  • Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet
Janmar skrev (6 timer siden):

Spiller da vel ingen rolle?? Det er farlig og ikke lov! Hvor vanskelig kan det være?? 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
elskersommer skrev (8 timer siden):

Det er så fint og være i en tråd på Kvinneguiden hvor det bare er perfekte foreldre. Det er ingen av oss som har gjort noe galt i våre barns oppvekst 🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻

Trenger absolutt ikke være perfekt forelder for å forstå viktigheten av korrekt bilsikring! Akkurat DET er en ting man ikke «har lov» å bomme på!

• Liker 16
Skrevet

Jeg har aldri møtt på det såkalte mammapolitiet. Ikke fordi jeg er en perfekt forelder, men fordi jeg ikke eksponerer barnet mitt på sosiale medier. Det er faktisk så lett! 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun kan ikke få i pose og sekk. Hun kan ikke BÅDE eksponere barnet sitt i sosiale medier, tjene penger på det, og samtidig være forskånet fra all kritikk. Hun velger selv å være en offentlig person. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Har han sittet inne? Er dette hun som ventet flere år på kjæresten som måtte sove, eller blander jeg med noen andre nå?

• Liker 3
Skrevet
Katinkalille skrev (6 timer siden):

Spiller da vel ingen rolle?? Det er farlig og ikke lov! Hvor vanskelig kan det være?? 

Men jeg regner nå med att du har anmeldt de til politiet.. eller sitter du bare her og klager på ett par som har vært foreldre i en uke?

Skrevet
FruRosa skrev (3 timer siden):

Trenger absolutt ikke være perfekt forelder for å forstå viktigheten av korrekt bilsikring! Akkurat DET er en ting man ikke «har lov» å bomme på!

Men da håper jeg att du har anmeldt de til politi og BV?

Skrevet
Conradine skrev (1 time siden):

Jeg har aldri møtt på det såkalte mammapolitiet. Ikke fordi jeg er en perfekt forelder, men fordi jeg ikke eksponerer barnet mitt på sosiale medier. Det er faktisk så lett! 

Er helt enig i att den eksponeringen er helt bak mål. Så derfor følger jeg de ikke

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...