skruf Skrevet 9. juli #361 Skrevet 9. juli Det at små babyer ikke kjenner smerter på samme måte som voksne er bare tull. Derfor anbefaler man enten amming eller sukkervann (som er smertelindrende)under feks blodprøver. https://nhi.no/familie/barn/nyfodt-barn/babyer-foler-smerte-likt-som-voksne 12. mai 2015 — En ny studie utført ved Oxford University har ved hjelp av hjerneskanning funnet ut at babyer opplever smerte omtrent som voksne Å perforere feks ørene gir også inngangsport til bakterier, og babyer vil ta og pille borti det som er ubehagelig og vondt. Tviler på at foreldrene passer på at babyens ører, hender samt egne hender er sterile Martha har hele veien vært åpen om drømmen om ei jente, ei dukke å skjemme bort og pynte opp og det å få en gutt ville vært tidenes nedtur….for de fleste så ville det vært det samme om det var gutt eller jente, men mtp den lange veien de hadde for å bli gravide så burde gutt eller jente virkelig ikke vært en tragedie om det ble gutt 12 2 2
Mli123 Skrevet 9. juli #362 Skrevet 9. juli FruRosa skrev (1 time siden): Denne turen bare gir og gir, i negativ forstand! Først usikret baby i taxi til flyplassen i Norge, så baby som bader i basseng uten klær til beskyttelse mot solen i Spania, så tar får baby hull i ørene (laget av mormor hjemme i leiligheten), og nå har de handlet babyparfyme. Barnet er 2 måneder! Hadde aldri hørt om babyparfyme før, hva i alle dager.. Måtte google det nå og ser at astma og allergiforbundet har kalt det «komplett idiotisk». 100% enig i det! Hvem ved sine fulle fem tar parfyme på babyen sin? 8 3
Justlooking Skrevet 9. juli #363 Skrevet 9. juli skruf skrev (6 minutter siden): Det at små babyer ikke kjenner smerter på samme måte som voksne er bare tull. Derfor anbefaler man enten amming eller sukkervann (som er smertelindrende)under feks blodprøver. https://nhi.no/familie/barn/nyfodt-barn/babyer-foler-smerte-likt-som-voksne 12. mai 2015 — En ny studie utført ved Oxford University har ved hjelp av hjerneskanning funnet ut at babyer opplever smerte omtrent som voksne Å perforere feks ørene gir også inngangsport til bakterier, og babyer vil ta og pille borti det som er ubehagelig og vondt. Tviler på at foreldrene passer på at babyens ører, hender samt egne hender er sterile Martha har hele veien vært åpen om drømmen om ei jente, ei dukke å skjemme bort og pynte opp og det å få en gutt ville vært tidenes nedtur….for de fleste så ville det vært det samme om det var gutt eller jente, men mtp den lange veien de hadde for å bli gravide så burde gutt eller jente virkelig ikke vært en tragedie om det ble gutt Husker Tone Damli tok hull i ørene til datteren da hun var 7 måneder. Fikk selvsagt kritikk … Hva er poenger tenker jeg, tok selv hull i ørene frivillig som myndig og det var virkelig ikke vondt 😂Kunne ikke ramle inn foreldrene mine å gjøre dette med oss barna. 2
Sol Rampelyset Skrevet 10. juli #364 Skrevet 10. juli Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin. 1
Svartfugl Skrevet 10. juli #365 Skrevet 10. juli skruf skrev (20 timer siden): Det at små babyer ikke kjenner smerter på samme måte som voksne er bare tull. Derfor anbefaler man enten amming eller sukkervann (som er smertelindrende)under feks blodprøver. https://nhi.no/familie/barn/nyfodt-barn/babyer-foler-smerte-likt-som-voksne 12. mai 2015 — En ny studie utført ved Oxford University har ved hjelp av hjerneskanning funnet ut at babyer opplever smerte omtrent som voksne Å perforere feks ørene gir også inngangsport til bakterier, og babyer vil ta og pille borti det som er ubehagelig og vondt. Tviler på at foreldrene passer på at babyens ører, hender samt egne hender er sterile Martha har hele veien vært åpen om drømmen om ei jente, ei dukke å skjemme bort og pynte opp og det å få en gutt ville vært tidenes nedtur….for de fleste så ville det vært det samme om det var gutt eller jente, men mtp den lange veien de hadde for å bli gravide så burde gutt eller jente virkelig ikke vært en tragedie om det ble gutt Nettopp. Selvfølgelig kjenner baby smerte ja. Mine to små har alltid grått som stukne griser ved vaksiner. Selv tok jeg hull i ørene i voksen alder. Det var selvfølgelig ikke ekstrem smerte, men jeg visste jo hva som kom, og jeg kjente det jo. Det var også kjempeømt lenge, og vondt å bytte ørepynt i begynnelsen. Og jeg hadde ikke infeksjon. Synes det virker helt vilt å gjøre dette på en baby kun for egen forfengelighet. Det virker som hun skal gå mot alle råd og anbefalinger av ren trass. 11
FruRosa Skrevet 10. juli #366 Skrevet 10. juli (endret) Jeg forstår meg ikke på Marta! Hun var sååå redd før fødselen for at hun ikke skulle få med seg en levende baby hjem. Da barnet var et par uker rant de ned legevakten pga hormonutslett. Nå ler hun av at (folk bryr seg om at) de kjører taxi med baby usikret, og lar henne bade i Spania uten klær som beskytter mot solen. De pynter» baby med hull i ørene og babyparfyme. Og i dag bader baby i bassenget igjen, uten klær og med EN dag gamle ørepiercinger. Endret 11. juli av FruRosa Tastefeil 12 2
Nabooru Skrevet 13. juli #368 Skrevet 13. juli Ikkekokkendin skrev (På 9.7.2025 den 19.29): Uff kanskje det var naturlig seleksjon at de ikke greide å bli gravide på egenhånd. De er rett og slett for dumme til at de burde formere seg og få barn. Hun fremstår svært uspiselig og ubehagelig, og Audun virker jo direkte aggressiv. Ser for meg disse to i sosiale sammenkomster med andre foreldre, stakkars barn. Audun er jo tidligere kriminell. Det er ikke bare dop han har sittet inne for for å si det sånn. Hun fremstår jo stokk dum. Tenk å ikke sikre barnet sitt i setet. 11 1
Octopus Skrevet 14. juli #369 Skrevet 14. juli Nabooru skrev (På 13.7.2025 den 9.09): Audun er jo tidligere kriminell. Det er ikke bare dop han har sittet inne for for å si det sånn. Hun fremstår jo stokk dum. Tenk å ikke sikre barnet sitt i setet. Hva annet enn dop? Har de fått dekket IVF? Jeg håper de sjekker rulleblad på de som søker støtte til dette. Jeg syns det er rystende med barnesetet, hull i ørene, parfyme og direkte sollys på babyen. Hva blir det neste? 2
Melus Skrevet 14. juli #370 Skrevet 14. juli Octopus skrev (5 timer siden): Hva annet enn dop? Har de fått dekket IVF? Jeg håper de sjekker rulleblad på de som søker støtte til dette. Jeg syns det er rystende med barnesetet, hull i ørene, parfyme og direkte sollys på babyen. Hva blir det neste? Tror de fikk avslag på offentlig hjelp til ivf nettopp pga hans kriminelle fortid. 1
Octopus Skrevet 14. juli #371 Skrevet 14. juli Melus skrev (32 minutter siden): Tror de fikk avslag på offentlig hjelp til ivf nettopp pga hans kriminelle fortid. Så bra! Det hadde vært urovekkende hvis staten finansierte det for tungt kriminelle 3 2
Melus Skrevet 14. juli #372 Skrevet 14. juli Octopus skrev (1 time siden): Så bra! Det hadde vært urovekkende hvis staten finansierte det for tungt kriminelle Enig. Det var derfor de reiste til Danmark. 3
Søtpotet17 Skrevet 14. juli #373 Skrevet 14. juli Jeg trodde de dro til DK fordi det var "for lenge å vente" hos Porsgrunn. Syns å mene at de har fått godkjent offentlig hjelp...
Summerwinter Skrevet 15. juli #374 Skrevet 15. juli FruRosa skrev (På 10.7.2025 den 23.31): Jeg forstår meg ikke på Marta! Hun var sååå redd før fødselen for at hun ikke skulle få med seg en levende baby hjem. Da barnet var et par uker rant de ned legevakten pga hormonutslett. Nå ler hun av at (folk bryr seg om at) de kjører taxi med baby usikret, og lar henne bade i Spania uten klær som beskytter mot solen. De pynter» baby med hull i ørene og babyparfyme. Og i dag bader baby i bassenget igjen, uten klær og med EN dag gamle ørepiercinger. Tok de hull i ørene på baby i utlandet?😵 2
Octopus Skrevet 15. juli #375 Skrevet 15. juli Summerwinter skrev (1 time siden): Tok de hull i ørene på baby i utlandet?😵 Ja, moren til Marta gjorde det på henne hjemme. De plasker rundt i bassenget i ettertid 5
FruRosa Skrevet 15. juli #376 Skrevet 15. juli Summerwinter skrev (3 timer siden): Tok de hull i ørene på baby i utlandet?😵 Jepp! Til alt overmål ble det tatt med sånn «pistol» som skyter inn øredobber (ikke anbefalt) istedenfor med piercingnål. Martas mor som gjorde det i feriehuset i Spania, som nevnt over her. Det hindrer dem ikke i å ta daglige bad med henne i bassenget 😣 4
Octopus Skrevet 15. juli #377 Skrevet 15. juli Nå har de skiftet øredobbene hennes Alle vet man skal vente i minst seks uker med det. Tatt hullene hjemme, bader i basseng og skifter dem innen få dager. Dette er oppskriften på en potensiell infeksjon. Stakkars liten. Jeg har en sønn på ca. samme alder og får helt vondt av tanken på å utsette han for noe slikt Men babyer har jo ikke likt vondt som voksne, right? Var det ikke det Marta påstod? 15
Mei88 Skrevet 15. juli #378 Skrevet 15. juli Octopus skrev (På 14.7.2025 den 16.12): Hva annet enn dop? Har de fått dekket IVF? Jeg håper de sjekker rulleblad på de som søker støtte til dette. Jeg syns det er rystende med barnesetet, hull i ørene, parfyme og direkte sollys på babyen. Hva blir det neste? Hva han er tatt for er bare å google, er både tv-serier og podcaster 1
Tough cookie Skrevet 16. juli #379 Skrevet 16. juli Octopus skrev (12 timer siden): Nå har de skiftet øredobbene hennes Alle vet man skal vente i minst seks uker med det. Tatt hullene hjemme, bader i basseng og skifter dem innen få dager. Dette er oppskriften på en potensiell infeksjon. Stakkars liten. Jeg har en sønn på ca. samme alder og får helt vondt av tanken på å utsette han for noe slikt Men babyer har jo ikke likt vondt som voksne, right? Var det ikke det Marta påstod? Er det mulig å være så lite opplyst? 🙉 2
tankebobla Skrevet 16. juli #380 Skrevet 16. juli Søtpotet17 skrev (På 14.7.2025 den 23.30): Jeg trodde de dro til DK fordi det var "for lenge å vente" hos Porsgrunn. Syns å mene at de har fått godkjent offentlig hjelp... Stemmer det, de fikk først avslag pga rullebladet hans men etter at de fikk " forståelse" så fikk de det igjennom men det var sånn at da var de allerede i gang i Danmark og pga ventetiden så valgte de å fortsette i prossessen Danmark
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå