hopeful Skrevet 7. juni #301 Skrevet 7. juni Søtpotet17 skrev (4 timer siden): Når tid skal de lære å sikre barnet sitt korrekt?!? Det klikker for meg!At noen i det heletatt kan ha barn og være så slappe når det kommer til sikkerheten deres? Hvordan laster jeg opp bilde? Så skal jeg vise dere hva jeg mener..Sett bort fra når de valgte å filme at de kjørte med henne feil vei,nå fester de knapt selen på bilstolen hennes engang.Den må strammes og armene skal være på rett plass. Dette tenkte jeg også! Hvor slakk er ikke den sælen? Hånda til baby var under selen, og enda var det ikke stramt. Helt ekstremt. Fikk vondt. Trudde kanskje de hadde lært etter forrige feilsikring. Ingen er perfekte. Jeg var heller ikke det den dagen vi kjørte hjem fra sykehuset, spurte om hjelp på barsel, men de kunne ikke hjelpe. Alle på barsel burde hatt et godt kurs på bilsikring, og alle burde fått innføring i det på lik linje som amming før baby kommer til verden, og hjelp på barsel før hjemreise 😬 8
Mli123 Skrevet 7. juni #302 Skrevet 7. juni Søtpotet17 skrev (5 timer siden): Når tid skal de lære å sikre barnet sitt korrekt?!? Det klikker for meg!At noen i det heletatt kan ha barn og være så slappe når det kommer til sikkerheten deres? Hvordan laster jeg opp bilde? Så skal jeg vise dere hva jeg mener..Sett bort fra når de valgte å filme at de kjørte med henne feil vei,nå fester de knapt selen på bilstolen hennes engang.Den må strammes og armene skal være på rett plass. Altså, nå begynner jeg å bli overbevist om at de gjør dette med overlegg kun for å få oppmerksomhet og klikk! Første gang unnskyldte de seg med at de kjørte såå sent, og bare opp en bitteliten bakke.. hva er unnskyldningen nå da? Man ser jo på bilen at de har høy hastighet og at ungen ikke har beltet ordentlig på, i tillegg til armene under selen. Et krasj og den babyen blir slengt ut av det setet som en filledukke. Brutalt, men sant. 7
hopeful Skrevet 7. juni #303 Skrevet 7. juni Mli123 skrev (17 minutter siden): Altså, nå begynner jeg å bli overbevist om at de gjør dette med overlegg kun for å få oppmerksomhet og klikk! Første gang unnskyldte de seg med at de kjørte såå sent, og bare opp en bitteliten bakke.. hva er unnskyldningen nå da? Man ser jo på bilen at de har høy hastighet og at ungen ikke har beltet ordentlig på, i tillegg til armene under selen. Et krasj og den babyen blir slengt ut av det setet som en filledukke. Brutalt, men sant. Unnskyldningen var vell "den hengte seg fast, men er nå fikset". Om selen henger seg fast, så fikset jeg det før vi kjører. Og aldri om jeg hadde vist bilde/filmet om jeg viste noe var galt/noen kunne ta meg på det. Det må være med overlegg for klikk og oppmerksomhet. Kan ikke forstå annet akkurat i disse situasjonene 🙈 9
Mli123 Skrevet 7. juni #304 Skrevet 7. juni hopeful skrev (10 minutter siden): Unnskyldningen var vell "den hengte seg fast, men er nå fikset". Om selen henger seg fast, så fikset jeg det før vi kjører. Og aldri om jeg hadde vist bilde/filmet om jeg viste noe var galt/noen kunne ta meg på det. Det må være med overlegg for klikk og oppmerksomhet. Kan ikke forstå annet akkurat i disse situasjonene 🙈 Ja, ikke sant! Veldig merkelig å tenke det er ok å begynne å kjøre før selen er ordentlig strammet, og at man bare «tar det etter hvert» på veien når man får tid liksom. Men tid til å snappe før hun fikset selen hadde hun da. Måtte bare dokumentere først og sååå har hu mor tid til å sikre ungen sin ordentlig i bilen🤦♀️ 2
Lunabelle Skrevet 8. juni #305 Skrevet 8. juni hopeful skrev (14 timer siden): Dette tenkte jeg også! Hvor slakk er ikke den sælen? Hånda til baby var under selen, og enda var det ikke stramt. Helt ekstremt. Fikk vondt. Trudde kanskje de hadde lært etter forrige feilsikring. Ingen er perfekte. Jeg var heller ikke det den dagen vi kjørte hjem fra sykehuset, spurte om hjelp på barsel, men de kunne ikke hjelpe. Alle på barsel burde hatt et godt kurs på bilsikring, og alle burde fått innføring i det på lik linje som amming før baby kommer til verden, og hjelp på barsel før hjemreise 😬 De har jo lært! Dessverre har de bare lært at dette skaper et voldsomt engasjement, noe som innebærer penger i kassa. At det går på bekostning av barnet, det har de dessverre ikke fått med seg. 5
Janmar Skrevet 8. juni #306 Skrevet 8. juni Lunabelle skrev (6 timer siden): De har jo lært! Dessverre har de bare lært at dette skaper et voldsomt engasjement, noe som innebærer penger i kassa. At det går på bekostning av barnet, det har de dessverre ikke fått med seg. De tjener ingenting på snap. Så tviler på det gir penger i kassa 1
hopeful Skrevet 8. juni #307 Skrevet 8. juni Lunabelle skrev (10 timer siden): De har jo lært! Dessverre har de bare lært at dette skaper et voldsomt engasjement, noe som innebærer penger i kassa. At det går på bekostning av barnet, det har de dessverre ikke fått med seg. Ja. Sa det til sambo i går "de skjønte jo at det ga klikk og engasjement. Så da gjør de det igjen". Bare så synd at noen lar det gå så langt, at det kan gå på helsa løs tim babyen sin. Jeg ser noen skriver at de vasker baby på kjøkkenet. Det bryr meg katta, jeg kjenner de ikke. Skal aldri spise mat hos de. Og det får være deres problem. Og ikke noe som går utover baby sånn sett, selv om jeg aldri har tenkt tanken på å bade/vaske baby i kjøkkenvasken. Emn akkurat bilsikring, der er jeg selv nøye, og klarer ikke å kjenne på et ubehag, fordi det er babyens liv og helse det går utover, om de er uheldige og møter en av mange idioter på veiene som forårsaker en ulykke, eller de selv er uheldige. *grøss* 3
Guest90 Skrevet 8. juni #308 Skrevet 8. juni Søtpotet17 skrev (På 7.6.2025 den 14.45): Når tid skal de lære å sikre barnet sitt korrekt?!? Det klikker for meg!At noen i det heletatt kan ha barn og være så slappe når det kommer til sikkerheten deres? Hvordan laster jeg opp bilde? Så skal jeg vise dere hva jeg mener..Sett bort fra når de valgte å filme at de kjørte med henne feil vei,nå fester de knapt selen på bilstolen hennes engang.Den må strammes og armene skal være på rett plass. Trykk på «legg til filer» også «bildebibliotek»
Octopus Skrevet 9. juni #309 Skrevet 9. juni Guest90 skrev (12 timer siden): Trykk på «legg til filer» også «bildebibliotek» Jeg tror man må ha postet en viss mengde innlegg for å kunne gjøre det. Brukeren har i skrivende stund kun skrevet tre innlegg, og det tror jeg ikke er nok. Ikke får man postet som anonym i tråden heller. 1
Melus Skrevet 9. juni #310 Skrevet 9. juni Janmar skrev (21 timer siden): De tjener ingenting på snap. Så tviler på det gir penger i kassa Ikke enda, men om de får nok følgere får de vel muligheten?
Søtpotet17 Skrevet 10. juni #311 Skrevet 10. juni Octopus skrev (20 timer siden): Jeg tror man må ha postet en viss mengde innlegg for å kunne gjøre det. Brukeren har i skrivende stund kun skrevet tre innlegg, og det tror jeg ikke er nok. Ikke får man postet som anonym i tråden heller. Stemmer nok det da dessverre,finner ikke noe sted det står "legg til filer".
Miss.Wildfox Skrevet 12. juni #312 Skrevet 12. juni Jeg skjønner ikke dette. Dagens snapping; ungen i bæresjal og Marta er usikker så hun skal til kiropraktor(!!!) for å sjekke om hun gjør det riktig fordi hun er så redd for å gjøre noe feil. Noen snapper senere; ungen usikret i vippestolen som står på baderomsflisene 🤪 6
mereo Skrevet 13. juni #313 Skrevet 13. juni Miss.Wildfox skrev (7 timer siden): Jeg skjønner ikke dette. Dagens snapping; ungen i bæresjal og Marta er usikker så hun skal til kiropraktor(!!!) for å sjekke om hun gjør det riktig fordi hun er så redd for å gjøre noe feil. Noen snapper senere; ungen usikret i vippestolen som står på baderomsflisene 🤪 Det er som de som er redde for å miste under svangerskapet, men når ungen er ute så er det ikke så farlig å sikre ungen riktig i vogn, bil, etc. Det henger ikke på greip en plass! 5
Søtpotet17 Skrevet 14. juni #314 Skrevet 14. juni (endret) Miss.Wildfox skrev (På 13.6.2025 den 0.50): Jeg skjønner ikke dette. Dagens snapping; ungen i bæresjal og Marta er usikker så hun skal til kiropraktor(!!!) for å sjekke om hun gjør det riktig fordi hun er så redd for å gjøre noe feil. Noen snapper senere; ungen usikret i vippestolen som står på baderomsflisene 🤪 "Vi er nye foreldre og kan ikke gjøre alt perfekt "- er vel ca det som har blitt sagt? Bare synd at de gir så blanke i hverdagssikkerheten. Endret 14. juni av Søtpotet17 5
LilleOlga Skrevet 21. juni #315 Skrevet 21. juni Får en på ekte starte med slankesprøyte så raskt etter fødsel ? Har alltid tenkt at kroppen da fortsatt ikke har stabilisert seg etter graviditeten..
Villemy Skrevet 21. juni #316 Skrevet 21. juni LilleOlga skrev (4 timer siden): Får en på ekte starte med slankesprøyte så raskt etter fødsel ? Har alltid tenkt at kroppen da fortsatt ikke har stabilisert seg etter graviditeten.. Reagerer på det selv. Brukt 9 måneder på å lage en baby, kan ikke forvente å være som før graviditeten noen uker etter fødsel. 4
LilleOlga Skrevet 21. juni #317 Skrevet 21. juni Villemy skrev (2 timer siden): Reagerer på det selv. Brukt 9 måneder på å lage en baby, kan ikke forvente å være som før graviditeten noen uker etter fødsel. nei, de færreste er vel tilbake i normal str 6 uker etter en har født? i tillegg har hun jo hatt ivf med de hormonene og vektoppgangen det kan føre med før fødsel… 1
FruRosa Skrevet 21. juni #318 Skrevet 21. juni De snakker også om at de vil ha et nytt barn fort. Hva er da poenget med slankesprøyte? Er det ikke smartere å leve sunt og vente med medisinsk slankehjelp til etter at man har fått de barna man ønsker? 4 2
Mli123 Skrevet 21. juni #319 Skrevet 21. juni Dette med slanksprøyte må vel være nok et stunt for å skape engasjement blant følgerne? Er det virkelig så lett å få tak i slike sprøyter hos legen?😳 I mitt hode bør det være absolutt siste utvei. Man bør vel gi god gammeldags slanking et forsøk først, dvs spise sunnere og trene/bevege seg mer. Men det blir vel for kjedelig🥱 1
«H» Skrevet 22. juni #320 Skrevet 22. juni Mli123 skrev (10 timer siden): Dette med slanksprøyte må vel være nok et stunt for å skape engasjement blant følgerne? Er det virkelig så lett å få tak i slike sprøyter hos legen?😳 I mitt hode bør det være absolutt siste utvei. Man bør vel gi god gammeldags slanking et forsøk først, dvs spise sunnere og trene/bevege seg mer. Men det blir vel for kjedelig🥱 Det er dessverre mye enklere enn du skulle tro, har flere venninner som har fått og de har ikke vært spesielt store. Kanskje 10-12 kilo for mye som lett kunne vært fikset med mindre snop og kveldstur et par ganger i uken. Synes det er forferdelig tragisk at Marta fokuserer på kropp og bli tynn fort som f… bare uker etter fødsel, og samtidig åpenlyst ikke bryr seg om at hun er et dårlig forbilde. For henne er det viktigere å være «ærlig».. Trist for lille M som får barndommen solgt for klikk, og som skal leve i et så kroppsfiksert samfunn og hjem. Her tapes babyører, det barberes for å få finere hår og baby skal få hull i ørene… Ganske skremmende å vite så mye om et barn man ikke kjenner. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå