Smiltema Skrevet 27. desember 2019 #1 Skrevet 27. desember 2019 Hei alle sammen. Jeg har kuret en ten-åring for skabb. Det er 4 uker siden. Symptomene er tilbake og tja, jeg vet ikke. Har noen spørsmål noen kanskje kan svare på. Med skabb i husstanden, ble alle smittet? Med skabb i husstanden, ble alle satt på kur? Var kuren effektiv og vellykket? Ble det tilbakefall? Jeg er redd andre i husstanden kan ha blitt smittet i perioden før vi fikk etablert et slags smittevern i huset, men enn så lenge er de øvrige symptom fri. Jeg er uansett svært interessert i å lese andres erfaringer med skabb.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #2 Skrevet 27. desember 2019 Du må kure flere ganger..Det kjedelige er jo at kremene er svindyre. Anonymkode: 4a90d...ecb
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #3 Skrevet 27. desember 2019 Tok dere kur med en gang, så ny kur en uke senere? Her hadde tenåringen skabb i sommer, og det ble kur først, og da samtidig vasking av alt på 95 grader, det som ikke tålte det, havnet i fryseren. Så var det ny kur etter en uke. Jeg fikk og barnet til å smøre seg jevnlig der det var verst utbrudd. Så det ble helt borte, og ingen av oss andre i familien fikk det. Vi tok ikke kur. Anonymkode: a2a44...ef2
Smiltema Skrevet 27. desember 2019 Forfatter #4 Skrevet 27. desember 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok dere kur med en gang, så ny kur en uke senere? Her hadde tenåringen skabb i sommer, og det ble kur først, og da samtidig vasking av alt på 95 grader, det som ikke tålte det, havnet i fryseren. Så var det ny kur etter en uke. Jeg fikk og barnet til å smøre seg jevnlig der det var verst utbrudd. Så det ble helt borte, og ingen av oss andre i familien fikk det. Vi tok ikke kur. Anonymkode: a2a44...ef2 Kuret pinlig nøyaktig med denne Nix-kremen. To ganger med en ukes mellomrom. Å smøre seg jevnlig der det er verst har vi dog ikke gjort. Ellers takk for nyttig info. Jeg er litt usikker på det med tiden det tar før en blir symptomfri. Det står på netter at det kan ta noen uker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå