Gå til innhold

Hvor fant dere troren?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest tvilende gjest

Hvordan finner en troren? Jeg tviler mer enn jeg tror, jeg er så skeptisk, ikke fordi jeg vil, det bare ligger i min natur og oppdragelse, men det føles litt trist. Jeg skulle gjerne hatt mer åndelighet i livet mitt. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortvil ikke!

Du velger selv hva du vil tro på. Selv mener jeg at all tro er riktig, det er psykisk. Det er en psykisk glede du får, en følelse av trygghet og samhørighet. Tvilen biter veldig på disse følelsene, men hva med å innse at tvilen like gjerne kan være en tro? Ingen vet om det er noe mer, men mange tror. Dersom du tror det er psykisk, dersom du tror det er en kraft eller om du tror at det ikke er noe, så støtt deg til det. Uansett er det vanlig å tvile her i livet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sebamed

den som tror på jesus som Guds sønn vet også sannheten, for jesus er veien sannheten og livet, og ingen kommer til faderen uten meg. står det skrevet i bibelen.

Jeg VET, så får det bli opptil hver enkelt hva de velger å tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du følger rådet til Superlammet så kan du velge å tro at h*n ikke har rett. Men å tro på hva en vil uten noen form for bakgrunn for sin tro er helt meningsløst.

Nei, troen kommer av forkynnelsen som en hører, derfor er det at vi kristne holder møter med forkynnelse, og derfor er kristne ute i verden for å misjonere for de som ikke ellers har hørt om Jesus og hans frelsesverk på Golgata.

Grunnen til dette er at vi vet at vi har verdens beste budskap og liv som vi vil dele med andre. Vi vil at alle skal ha det like bra som vi har det.

Du kan selvfølgelig også lese selv i Bibelen, og begynne i Det Nye Testamentet.

De som ikke misjonerer, har det kanskje ikke så godt at de vil dele det med andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den som tror på jesus som Guds sønn vet også sannheten, for jesus er veien sannheten og livet, og ingen kommer til faderen uten meg. står det skrevet i bibelen.

Jeg VET, så får det bli opptil hver enkelt hva de velger å tro på.

ergo du tror ikke, men du vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du følger rådet til Superlammet så kan du velge å tro at h*n ikke har rett. Men å tro på hva en vil uten noen form for bakgrunn for sin tro er helt meningsløst.

De som ikke misjonerer, har det kanskje ikke så godt at de vil dele det med andre

Hehe, jeg kunne selvsagt lagt ut i det vide og det brede om bakgrunnen for hva jeg tror er riktig, men jeg så ikke på dette som en misjoneringstråd. ;)

Og jaggu, der svarte jeg på det siste du skrev. Jeg har det godt med hva jeg tror på, og vil gjerne fortelle det til de som vil vite om det. Men jeg presser ikke troen min på andre slik visse andre trosretninger har en tendens til å gjøre. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...