AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #1 Skrevet 26. desember 2019 Er det rett at hannhunder kun kan kjemisk kastreres 1 gang? I så fall hvorfor? Anonymkode: 99902...a72
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #2 Skrevet 26. desember 2019 Det er ikke sant Anonymkode: b675c...096
Tabris Skrevet 27. desember 2019 #5 Skrevet 27. desember 2019 Nei, de kan kjemisk kastreres flere ganger. Min hadde to runder før han ble kirurgisk kastrert.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #6 Skrevet 27. desember 2019 48 minutter siden, Tabris skrev: Nei, de kan kjemisk kastreres flere ganger. Min hadde to runder før han ble kirurgisk kastrert. Fikk dere ikke flere ganger da? Vi har en hann hund hvor kjemisk fungere veldig godt, og lenge, i overkant av 2 år med 6mnd dosen. Forrige gang måtte vi krangle oss til å få det gang nr 2. Frykter vi ikke får sette nr 3. Alder på hunden og nyoppdaget sykdom tilsier ikke at det er økonomisk forsvarlig med kirurgisk kastrering. Men både vi og hunden trenger det. Anonymkode: 99902...a72
Tabris Skrevet 27. desember 2019 #7 Skrevet 27. desember 2019 25 minutter siden, AnonymBruker said: Fikk dere ikke flere ganger da? Vi har en hann hund hvor kjemisk fungere veldig godt, og lenge, i overkant av 2 år med 6mnd dosen. Forrige gang måtte vi krangle oss til å få det gang nr 2. Frykter vi ikke får sette nr 3. Alder på hunden og nyoppdaget sykdom tilsier ikke at det er økonomisk forsvarlig med kirurgisk kastrering. Men både vi og hunden trenger det. Anonymkode: 99902...a72 Både dyrlege og jeg ble enige om å kirurgisk kastrere etter to runder med kjemisk. VI så hvor stor effekt kastrering hadde på vår hunds velferd og atferd, og da var det ikke vits i å fortsette med flere runder chip når man kunne gjøre det permanent. Hvis det ikke er forsvarlig med kirurgisk, så bør dere fortsette å få kjemisk. Hvis dyrlegen ikke vil gi dere det, så ville jeg gått til en annen dyrlege (forutsatt at fortsatt kjemisk er forsvarlig, selvsagt).
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #8 Skrevet 27. desember 2019 KIRURGISK KASTRERING. Anonymkode: f4c19...f87 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #9 Skrevet 27. desember 2019 36 minutter siden, Tabris skrev: Både dyrlege og jeg ble enige om å kirurgisk kastrere etter to runder med kjemisk. VI så hvor stor effekt kastrering hadde på vår hunds velferd og atferd, og da var det ikke vits i å fortsette med flere runder chip når man kunne gjøre det permanent. Hvis det ikke er forsvarlig med kirurgisk, så bør dere fortsette å få kjemisk. Hvis dyrlegen ikke vil gi dere det, så ville jeg gått til en annen dyrlege (forutsatt at fortsatt kjemisk er forsvarlig, selvsagt). Takk for svar 😊 har veldig mye å si for velvære og adferd til vår hund også, men så vet vi ikke hvor lenge han har igjen pga sykdom. Håper selvfølgelig vi har mange år igjen, men vi vet ikke. Synes derfor det er mye å bruke 8000kr hvis han må tas utløpet av det neste året. Men så vil vi så gjerne hjelpe han med stresset han har nå som chipen er sluttet å virke. Skal ta en telefon til veterinæren når de åpnet etter nyåret, hvis ikke får vi prøve den andre vetrinæren. Anonymkode: 99902...a72
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #10 Skrevet 27. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar 😊 har veldig mye å si for velvære og adferd til vår hund også, men så vet vi ikke hvor lenge han har igjen pga sykdom. Håper selvfølgelig vi har mange år igjen, men vi vet ikke. Synes derfor det er mye å bruke 8000kr hvis han må tas utløpet av det neste året. Men så vil vi så gjerne hjelpe han med stresset han har nå som chipen er sluttet å virke. Skal ta en telefon til veterinæren når de åpnet etter nyåret, hvis ikke får vi prøve den andre vetrinæren. Anonymkode: 99902...a72 Hva er årsaken til hunden stresser? Anonymkode: dff55...9da
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #11 Skrevet 27. desember 2019 Jeg hadde en hund som var født stresset. Vi trente veeeldig mye på å roe ned i alle mulige situasjoner. Han hadde nok hundeversjonen av generalisert angst. Jeg chippet han i alle fall 5 ganger. Vi startet tidlig, så naturlig nok endret han atferd underveis som han ble eldre. Veterinæren ville vente med kirurgisk kastrering til han var voksen, i tilfelle det ble bedre av seg selv. Det ble det ikke. Så han ble chippet 5 ganger etter veterinærens anbefaling. Hva er argumentasjonen for å ikke gjøre det mer enn 1-2 ganger? Er alder relevant? Anonymkode: 2343b...618
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #12 Skrevet 27. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er årsaken til hunden stresser? Anonymkode: dff55...9da Sannsynligvis løpetid i stor omkrets i og med at han aldri stresser så lenge chipen fungerer. ts Anonymkode: 99902...a72
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #13 Skrevet 27. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en hund som var født stresset. Vi trente veeeldig mye på å roe ned i alle mulige situasjoner. Han hadde nok hundeversjonen av generalisert angst. Jeg chippet han i alle fall 5 ganger. Vi startet tidlig, så naturlig nok endret han atferd underveis som han ble eldre. Veterinæren ville vente med kirurgisk kastrering til han var voksen, i tilfelle det ble bedre av seg selv. Det ble det ikke. Så han ble chippet 5 ganger etter veterinærens anbefaling. Hva er argumentasjonen for å ikke gjøre det mer enn 1-2 ganger? Er alder relevant? Anonymkode: 2343b...618 Vetrinæren ønsker bare å gjøre det 1 gang, på generelt grunnlag. Ikke noen argumenter utover det. ts Anonymkode: 99902...a72
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #14 Skrevet 28. desember 2019 Trenger ikke å koste 8000 kr å kastrere, sjekk priser på forskjellige klinikker. Har akkurat kastrert vår for halve prisen inkl innsending av preparat til patologi. Fikk foresten 3 vidt forskjellige priser hos 3 forskjellige klinikker. Anonymkode: 59ea7...63c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #15 Skrevet 28. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Trenger ikke å koste 8000 kr å kastrere, sjekk priser på forskjellige klinikker. Har akkurat kastrert vår for halve prisen inkl innsending av preparat til patologi. Fikk foresten 3 vidt forskjellige priser hos 3 forskjellige klinikker. Anonymkode: 59ea7...63c Har dessverre kun 2 klinikker å velge mellom, så de kan skru prisene opp. ts Anonymkode: 99902...a72
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå