Gå til innhold

Kvinner som frir?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer sikkert til å bruke minst et år på å planlegge frieriet.🙂

Anonymkode: 8be7e...e28

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det blir færre og færre menn som tar iniative til giftemål. Det er en grunn for at giftemål starter med gift. 

the-same-idea-with-different-design-marriage-is-a-trap-41941971.png

Anonymkode: 8bf63...ea4

• Liker 3
Skrevet

Personlig vil jeg bli fridd til, ikke fri. Men syns det er kjempekult, likestilt og superkoselig når andre damer frir til sine menn! Så en på facebook gjøre det på julaften 😃

Anonymkode: 9987f...55a

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personlig vil jeg bli fridd til, ikke fri. Men syns det er kjempekult, likestilt og superkoselig når andre damer frir til sine menn! Så en på facebook gjøre det på julaften 😃

Anonymkode: 9987f...55a

Samme her.

Anonymkode: 8be7e...e28

Skrevet

Nå er ikke jeg særlig romantisk av meg, men jeg synes det er rart å fri i det hele tatt.

Nå om dagen er det veldig ofte én part som er mest gira på å gifte seg. Det handler jo om noe annet enn det gjorde før i tida. Når det er forventet at noen skal fri, og at dette helst skal være en overraskelse, så får man snakket veldig lite om det på forhånd, før avtalen er gjort. 

Det mest naturlige nå til dags vil være å snakke om fremtid, giftemål og slikt, og bli enige om at man ønsker å gifte seg. Kanskje må man inngå noen kompromisser for at det skal være verdt det for begge to. Om man etter dette ønsker et frieri, er det samme hvem som gjør det. :)

Anonymkode: b6f64...570

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener hele begrepet "å fri" hører hjemme i en annen tidsalder. 

Ekteskap er en viktig, felles beslutning. Så det eneste fornuftige er jo å bli enig om det. 

Helt merkelig at den ene parten skal bestemme når det skal skje, og at den andre bare skal vente forventningsfullt på øyeblikket. For meg stiller det i samme kategori som å be faren om lov. Eller at faren gir deg bort i kirka. 

Anonymkode: a72e8...076

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ekteskap er en viktig, felles beslutning. Så det eneste fornuftige er jo å bli enig om det. 

Helt merkelig at den ene parten skal bestemme når det skal skje, og at den andre bare skal vente forventningsfullt på øyeblikket. For meg stiller det i samme kategori som å be faren om lov. Eller at faren gir deg bort i kirka. 

Det er vel ingen som ber faren om lov lenger. 

Anonymkode: 7c12a...115

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vel ingen som ber faren om lov lenger. 

Anonymkode: 7c12a...115

Leste det sist på Dagbladet i dag. Toppblogger som skryter av at den ferske forloveden gjorde nettopp dette... 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke engang det var vanlig i en annen tidsalder. I likhet med meg og mannen min var det ingen av foreldrene mine som fridde til hverandre, og det er 50 år siden. De snakket sammen og ble enige.

Hvis man ikke kan snakke sammen om en så viktig sak skjønner jeg ikke at man har lyst å gifte seg.

Anonymkode: b340b...294

• Liker 3
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes damer om andre damer som frir? Er det en gest som fortsatt i 2019 er forbeholdt mennene eller er det noe egentlig kvinner burde ta mer iniative til å gjøre iom det er oftest større ønske hos dem å gifte seg?

https://www.vg.no/sport/i/1nzxlW/forlovet-vonn-fridde-i-julen?utm_source=vgfront&utm_content=row-6

Anonymkode: 8bf63...ea4

Har du lest artikkelen? Hun ble fridd til for noen måneder siden og fikk forlovelsesring. Hun bare mente at mannen også fortjente en ring

Anonymkode: 84d7d...35e

• Liker 1
Skrevet

Det å fri - som i å gå ned på kne - er vel en litt utdatert ting. I gamle dager gjorde menn dette fordi det var en tradisjon ingen engang reflekterte over. Når det gjøres det nå, er det vel stort sett fordi det (i noen miljøer) er blitt en trendy ny-victoriansk greie. Men det er litt ironisk, søtt når kvinnen står for frieriet:)

Anonymkode: 98c2d...aff

• Liker 1
Skrevet

Snart skuddårsdag nå, så kan man jo dra den helt ut og virkelig være gammeldags:)

Anonymkode: 77505...cdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...