AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #1 Skrevet 26. desember 2019 I slutten av november (ca 3-4 uker siden) ble jeg plutselig ekstremt svimmel midt på dagen av bare å reise meg opp fra en stol. Svimmelheten kom liksom som et kraftig vindkast midt i tryne og jeg følte meg med en gang ustø og vinglete, så jeg satte meg fort ned igjen. Jeg skjønte ikke helt hva som skjedde. Jeg begynte å kaldsvette, fikk tørr munn, synet mitt ble helt duggete og det føltes ut som om jeg satt på en ekstremt vinglete båt. Fingrene mine ble helt blå (spesielt på neglebåndene) og iskalde. Pulsen min økte og jeg ble ekstremt kvalm noen sekunder etter at jeg satte meg ned. Jeg gikk inn på toalettet fordi jeg trodde jeg skulle spy. Jeg ble sittende der i 30 minutter i håp om at det ville gå over. Senere på dagen dro jeg til fastlegen for en prat. Han var ikke til stor hjelp... Jeg ble sendt hjem like dum som jeg var da jeg kom. Han sa jeg "får komme tilbake om det blir verre". Jeg ble sengeliggende i 3-4 dager med konstant kvalme og klarte ikke å feste blikket mitt noen steder. Jeg fikk ikke sove og hadde vanskelig for å spise og drikke. Det var så vidt jeg kom meg på do fordi alle krefter var helt borte og jeg fikk puls i 130 bare jeg reiste meg opp. Moren min er 98% sikker på at dette bare er krystallsyken eller at jeg har fått en infeksjon i buegangene der krystallene ligger. Faren min mener dette har noe med hjertet mitt å gjøre. Da jeg var liten fikk jeg en slags type byll på halsen med infeksjon. Jeg husker ikke så mye fra den tiden, men foreldrene mine sier det var så vidt jeg klarte å puste og at jeg hadde over 100 i puls bare av å ligge rolig på sykesengen. Jeg var innlagt i 2 uker og måtte ta masse ekle medisiner da jeg kom hjem. Kan dette ha noe med hjertet å gjøre? Helt siden jeg fikk den første bølgen av svimmelhet i november har det bare blitt verre og verre. Jeg tok enda en prat med fastlegen før jul, men han sa det samme som sist. Ikke mye til hjelp.... Jeg får sånne svimmelhetsanfall 3-4 ganger daglig og begynner å bli rimelig sliten og lei. Nå senest i dag rett etter at jeg våknet hadde jeg en ekstremt stikkende smerte på venstre side der hjertet ligger. Jeg strakk litt på meg og gikk i dusjen. Da jeg var i dusjen så jeg at synet mitt ble helt kornete og duggete, jeg trodde jeg skulle svime av. Jeg støttet meg til en kant og kikket på pulsklokke min. 175 btm sto det! Jeg hyperventilerte og kjente at hele kroppen begynte å skjelve/riste. Dette anfallet varte i ca 20 minutter før jeg fikk en puls i 110-120. Så kom et nytt, helt likt, anfall igjen. Etter disse anfallene i dag så har de stikkende og trykkende smertene rundt hjertet blitt borte. Jeg trodde jeg hadde et hjerteinfarkt. Hva søren er galt med meg??? Noen som har opplevd det samme?? Anonymkode: f5aef...d9c
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #2 Skrevet 26. desember 2019 Anfallene høres ut som rimelig kraftige, men helt klassiske blodtrykksfall (vasovagale reaksjoner). Svimmelhet kan også være en del avsånne reaksjoner. Typisk at de kommer når man reiser seg, i dusjen, osv. Anonymkode: 26347...29f
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #3 Skrevet 26. desember 2019 Kan være superventrikulær takykardi, hadde bedt FL om en henvisning til 72-timers EKG. Forøvrig vanligvis helt ufarlig, men hemmende. Anonymkode: b4661...a63
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå