Gå til innhold

Narkose når man fjerner mandlene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det slik at man absolutt *må* ligge i narkose for et ingrep som bare tar noen få minutter?

Frykten min for narkose er kanskje irrasjonell, men stor nok til at jeg har gått i åresvis med enorme mandler. Opplever avogtil pustevansker på natten pga. dem, og får hyppige infeksjoner, så det er jo ikke på gøy at jeg vil få dem ut.

Min forrige fastlege mente at man må i narkose uansett, men gjøres det unntak?

Anonymkode: 5f07c...801

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bedre for deg å få narkose du må jo ligge helt i ro. Dessuten ville du nok ikke vært våken når noen roter nede i halsen din. De aller fleste er nervøs for narkose og operasjon inkludert meg. Narkosen i dag er så mye bedre enn før i tiden. Jeg har alltid gitt beskjed om min redsel og det har blitt tatt hensyn til. Det går helt fint. 

Anonymkode: 18ab2...963

• Liker 2
Skrevet

Tok mandlene i fjor, med narkose, var veldig bekymret på forhånd - men det gikk veldig bra! Var ute fra sykehuset 30 minutter etter at jeg våknet - smertefri (smertene kom litt senere, den delen var mindre hyggelige 😅). Snakk med anestesilege på forhånd så kan h*n berolige deg på forhånd! 

Anonymkode: fcc62...323

• Liker 4
Skrevet

Ja du må ha narkose. Hos oss er det dagkirurgi. Er du veldig nervøs, så kan du få en skvett midazolam å drikke. Smaker fysj, men gjør godt. Da blir du litt mer likeglad, men har fortsatt kontroll. Etterpå må du ligge på dagkirurgen i 4 timer på grunn av blødningsfaren.( forstår ikke at de tør å sende ut folk etter 30 min, som hun over her skriver. De fleste blødninger kommer i løpet av de første timene).  Bor man lenger enn en time unna må man overnatte. Bare si ifra at du er engstelig når du kommer. Det blir tatt hensyn til. Narkose i Norge er trygt. Lykke til. 

Anonymkode: 27388...724

• Liker 4
Skrevet

Jeg må bare si at narkose er utrolig deilig😅 føles ut som verdens beste søvn! 
Jeg har også fjernet mandlene. Gikk helt fint både med narkosen, operasjonen og tiden etterpå. 

Anonymkode: 48fce...367

• Liker 2
Skrevet

Du sovner på sekundet og våkner like fort. Har tatt mandlene selv og grua meg.  Men var bare meg selv som gjorde det verre enn det var. 

Anonymkode: ebc79...b48

• Liker 1
Skrevet

De kan minske mandlene og det gjøres uten narkose. Hvordan det fungerer vet jeg des ikke. 

Anonymkode: 07134...ded

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De kan minske mandlene og det gjøres uten narkose. Hvordan det fungerer vet jeg des ikke. 

Anonymkode: 07134...ded

anbefaler ikke! Jeg gjorde det med laser (uten narkose), og de krympet litt. Fikk halsbetennelse igjen. Mandlene ble hoven og krympet aldri ned igjen. Endte opp med å måtte operere de vekk. Har hørt om flere bekjente som opplevde det samme. 

Jeg gledet meg til narkosen, den var så deilig. Det var over på 1-2-3. Synes at å bruke laser var tusen ganger verre, DET var grusomt å bli svidd i halsen i våken tilstand. 

Anonymkode: a736e...cdc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...