AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #1 Skrevet 25. desember 2019 Hei! Prøvde å hoppe over mensen to ganger nå på p-piller, for første gang. Det gikk fint i starten, men skal ta pille nr 14 nå og ser jeg har begynt å småblø. Skal jeg da ta en pause eller fullføre brettet? Blir så rot i systemet. Anonymkode: 90f95...6bd
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #2 Skrevet 25. desember 2019 Kanskje du har feil piller? Jeg fikk småblødninger i hytt og pine på mercillon. Nå bruker jeg microgynon og har hoppet over pillefri uke i nesten et år. så lenge du har fullført et brett (eller mer) er du trygg, men dersom du har hatt blødning og nå begynner å blø på pille nr 14 Så er du ikke trygg mot graviditet. Anonymkode: 683a7...098
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #3 Skrevet 25. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du har feil piller? Jeg fikk småblødninger i hytt og pine på mercillon. Nå bruker jeg microgynon og har hoppet over pillefri uke i nesten et år. så lenge du har fullført et brett (eller mer) er du trygg, men dersom du har hatt blødning og nå begynner å blø på pille nr 14 Så er du ikke trygg mot graviditet. Anonymkode: 683a7...098 Fikk beskjed med legen om at ikke alle kan hoppe over mange ganger, vanlig med småblødninger etterhvert. Kan hoppe over en gang uten problem, men to ble problematisk. Slik jeg forstår det er jeg likevel trygg fordi jeg har tatt over 21 piller sammenhengende? Anonymkode: 90f95...6bd
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #4 Skrevet 26. desember 2019 Skal man bare kaste resten av brettet eller kan jeg bruke det? Anonymkode: 90f95...6bd
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #5 Skrevet 26. desember 2019 Jeg ville tatt en pause på maks 5 dager, deretter ville jeg startet å ta pillene igjen. Alle pillene på brettet er helt like (bortsett fra sukkerpillene, om du har slike), så det spiller ingen rolle om du starter midt i et brett. Anonymkode: 2ccbc...28b 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #6 Skrevet 26. desember 2019 Så lenge du har tatt pillen 21 dager sammenhengende kan du ta pause når som helst, men ikke mer enn 7 dager, gjerne mindre. Anonymkode: 2ccbc...28b
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #7 Skrevet 26. desember 2019 Så jeg kan ta pause nå, etter nesten 3 brett, og etter pausen ta siste uken + nytt brett og så pause? Dvs 28 piller neste gang? Anonymkode: 90f95...6bd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå