Gå til innhold

Ari Behn er død

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, moreno skrev:

Märtha står i dødsannonsen hans, men ikke kjæresten hans.. er det vanlig? Jf. Aftenposten for imorgen. 

Hvordan kan du se Aftenposten for i morgen?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest moreno

Jeg vet ikke hva som vanligvis står i slike annonser når det er snakk om ny kjæreste / ex-kjæreste, derfor jeg spurte. Det var ikke et forsøk på å definere hva som er vanlig og ikke. 

9 minutter siden, Hulderen skrev:

Hvordan kan du se Aftenposten for i morgen?

Jeg er abonnent og har e-avisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, moreno skrev:

Jeg vet ikke hva som vanligvis står i slike annonser når det er snakk om ny kjæreste / ex-kjæreste, derfor jeg spurte. Det var ikke et forsøk på å definere hva som er vanlig og ikke. 

Jeg er abonnent og har e-avisen. 

Det er ofte slik fra gamle dager -tror jeg- at det er slik at selv om man er skilt så står ekskona/mannen som nærmeste i dødsannonser så lenge den avdøde ikke hadde giftet seg på nytt før hen døde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
6 timer siden, Wenda skrev:

Det er ofte slik fra gamle dager -tror jeg- at det er slik at selv om man er skilt så står ekskona/mannen som nærmeste i dødsannonser så lenge den avdøde ikke hadde giftet seg på nytt før hen døde

Det er nok ikke en fasit, men de etterlatte som bestemmer hvem som nevnes i dødsannonsen. I hvert fall var det sånn da vi laget dødsannonse den gangen. Vi fikk gode råd av begravelsesbyrået altså, men bestemte selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blondie65 skrev:

Det er nok ikke en fasit, men de etterlatte som bestemmer hvem som nevnes i dødsannonsen. I hvert fall var det sånn da vi laget dødsannonse den gangen. Vi fikk gode råd av begravelsesbyrået altså, men bestemte selv.

I de dødsannonsene jeg har vært med på eller lest, er gjerne ikke eks med men ny kjæreste er med om de har vært sammen en stund. Det er vel opp til hver familie.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, moreno said:

Märtha står i dødsannonsen hans, men ikke kjæresten hans.. er det vanlig? Jf. Aftenposten for imorgen. 

Kan det hende kjæresten har en egen dødsannonse? Noen ganger gjør de det slik, men at anonnsene står rett ved siden av hverandre. Om ikke, så er det jo litt spesielt at ikke kjæresten står noe sted. Men det er ikke alt vi utenforstående trenger å vite.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Millimani skrev:

Den var «fin» om man kan si det slik. Ebba kunne stått under Martha feks, om hun ville være med da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok moren til Ari som har utformet annonsen. «Gikk inn i lyset» som metafor på døden var jo slik hun uttalte seg på Instagram etter at så mange skrev at «Mørket tok ham».

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke bra ut i mine øyne at ekskona står øverst sammen med barna mens nåværende kjæreste som han vært sammen med i årevis ikke er nevnt, det må jeg si. Veldig rart. Jeg håper hun får sitte sammen med dem langt framme i kirken i alle fall...

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Det ser ikke bra ut i mine øyne at ekskona står øverst sammen med barna mens nåværende kjæreste som han vært sammen med i årevis ikke er nevnt, det må jeg si. Veldig rart. Jeg håper hun får sitte sammen med dem langt framme i kirken i alle fall...

jeg tenker at det har ingen av oss noe med å mene så mye om. Du sier at han har vært sammen med kjæresten i årevis, men du kan jo like gjerne snu argumentet og si at det er bare et par år siden skilsmissen. Så dette vet de best selv.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MissLucy skrev:

jeg tenker at det har ingen av oss noe med å mene så mye om. Du sier at han har vært sammen med kjæresten i årevis, men du kan jo like gjerne snu argumentet og si at det er bare et par år siden skilsmissen. Så dette vet de best selv.

Jeg synes så absolutt det skal være lov å mene noe om familien som skal representere oss alle. Hva de gjør og hvordan det tar seg ut er vår sak også. Et så spesielt valg i dødsannonsen vil nok få oppmerksomhet selv utover landets grenser. De sletter jo nærmest kjæresten fra Aris liv.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, youcancallmejune skrev:

Jeg synes så absolutt det skal være lov å mene noe om familien som skal representere oss alle. Hva de gjør og hvordan det tar seg ut er vår sak også. Et så spesielt valg i dødsannonsen vil nok få oppmerksomhet selv utover landets grenser. De sletter jo nærmest kjæresten fra Aris liv.

men det er ikke kongefamilien som har laget annonsen vel??

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MissLucy skrev:

men det er ikke kongefamilien som har laget annonsen vel??

Det vet jeg ikke. De ordene kan like godt stamme fra Märta som fra mamma Behn. Hun har uansett godkjent annonsen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, youcancallmejune skrev:

Det vet jeg ikke. De ordene kan like godt stamme fra Märta som fra mamma Behn. Hun har uansett godkjent annonsen.

jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at det er familien Behn som har laget annonsen. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, youcancallmejune skrev:

De hadde vært sammen i 2,5 år. Jeg vil ikke kalle det «årevis». 

Det er Aris nærmeste som har utformet annonsen. Hvordan de har vurdert det, er ikke noe vi kjenner til. Det kan tenkes at kjæresten ikke orker mer oppmerksomhet i pressen.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, MissLucy skrev:

jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at det er familien Behn som har laget annonsen. 

Det kan godt være at det er riktig, men de har ikke lov til å trykke den uten Märta og kongehusets godkjenning. For meg viser den manglede raushet, og det er det stikk motsatte av hva jeg oppfattet at Ari stod for. Det er også det motsatte av hva kongehuset ellers står for.

Endret av youcancallmejune
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Familien Bjørnhol/Behn representerer ikke det norske folk. Det gjør heller ikke Märtha og barna hennes.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hulderen skrev:

De hadde vært sammen i 2,5 år. Jeg vil ikke kalle det «årevis». 

Det er Aris nærmeste som har utformet annonsen. Hvordan de har vurdert det, er ikke noe vi kjenner til. Det kan tenkes at kjæresten ikke orker mer oppmerksomhet i pressen.

Det er selvsagt mulig, men det såre og følsomme innlegget hun delte på sosiale medier gav meg en følelse av at hun også ville ha sin plass i sorgen.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...