Gå til innhold

Nå ble jeg glad!


Saeria

Anbefalte innlegg

De har funnet en donor til Bengt!

Nå er det bare å krysse fingrene for at donoren får godkjent helsetest og at han gir benmarg kroppen til Bengt og at kroppen vil godta den.

Samtidig krysser jeg fingrene for at mange av de som fremdeles er syke og trenger blod eller benmarg får det. Nå er vi blitt flere givere og donorere, men flere trengs. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Virvel

Det var godt å høre, men håper at folk fortsetter å melde seg som blodgivere og benmargsdonorer likevel! Han har virkelig fått satt fokus på hvor viktig det er, og det skal han ha all mulig ære for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre' date=' men håper at folk fortsetter å melde seg som blodgivere og benmargsdonorer likevel! Han har virkelig fått satt fokus på hvor viktig det er, og det skal han ha all mulig ære for.[/quote']

Det gjør jeg også! Nå er det bare 6 dager til jeg skal gi blod, og jeg håper maaaaange melder seg innen den tid. Både som blodgiver og benmargsdonor. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke falle meg inn å gi blod. Bare tanken får det til å knyte seg av vemmelse inni meg... Sist gang jeg ga blod var i 1988 -jeg besvimte så inni helvete... Jeg tåler ikke at noen stikker i meg. Tåler ikke å se at blod renner ut av kroppen min og gjennom en slange inn til et reagensrør, en plastpose eller hva det måtte være. Jeg klarer bare ikke å se på det. Jeg kaster nesten opp bare ved tanken, og får vondt i begge armene.

Jeg har det samme forholdet til operasjoner også. Selvom jeg aldri har vært igjennom en, så vet jeg at jeg ikke vil takle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som kan eller klarer å gi blod. Det er jo en ærlig sak. ;) Men det er fint at flest mulig av de som kan stiller opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste det før i dag og ble :hoppe: glad!

Selv har jeg gitt blod i noen år, men har pause nå pga av at jeg har vært gravid.

Fikk Charminamannen til å bli blodgiver også. Synes det er en ok ting å gjøre. Men skjønner også at det ikke passer for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, fint det, men mediaomtalen er kvalmende. Bare fordi han er ressurssterk så får han donor, mens en i klassen min mistet broren sin av samme sykdom for 1 uke siden. Synes det er fælt at noen lider av en slik sykdom, men jeg mener det gir feil fokus, hva med alle de andre som er syke eller enda sykere?

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fordi han har vært ute i media har har fått donor. Legene har funnet en frivillig registrert blodgiver som passer med hans gener (eller hva det er de går etter). Det kan hende giveren er tysk for alt vi vet, men uansett så er det ikke fordi han har vært på Tabloid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er klart, men sjansene hans har jo økt, ettersom flere har ville gi blod etter slik mediaomtale. Jeg synes det er fælt at man må til det skrittet før folk gidder å bry seg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er medieomtale som må til så ok. Det redder mange liv, så da kan jeg leve med det. Min tante lever takke være en donor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart det er fint, men jeg føler også at siden dette er en ressurssterk person, så har han også råd til å skaffe seg denne medieomtalen. Kritikken går ikke til spesielt ham, men for er det bare frustrende da jeg selv har mistet noen nære av kreft.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er klart, men sjansene hans har jo økt, ettersom flere har ville gi blod etter slik mediaomtale. Jeg synes det er fælt at man må til det skrittet før folk gidder å bry seg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Vist er det vælt at det må til media for at folk bryr seg, men jeg skjønner ikke hva annet du synes er feil i denne saken...? Er jo ikke sånn at folk sier "Vi vil bare gi til Bent fordi han har vært i media". Tragisk at vennen din døde, men det at Bent har gått ut i media har jo gjort sjansene for at andre med samme sykdom kan få hjelp. Så jeg forstår ikke hva du mener... Dette kommer jo ALLE til gode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

Hvorfor er det egentlig så viktig for saken at Bengt arbeider for Kristin Kronh Devold? Hva har det å gjøre med hans kamp mot kreften? Kanskje noe av det Yvonne mener; han får medieomtale fordi han jobber for noen kjente.

Supert at han får hjelp, men det er mange andre i samme situasjon som ikke får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesta

Men han har jo satt problemstillingen på dagsordenen, og derved skaffet mange flere donorer, som kommer både de som jobber for kjendiser og de som ikke jobber for kjendiser til gode..........

Skulle gjerne vært blodgiver selv, men jeg har altfor lavt blodtrykk. Min søster og min far har vært i alle år, all honnør til alle som gir!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det egentlig så viktig for saken at Bengt arbeider for Kristin Kronh Devold? Hva har det å gjøre med hans kamp mot kreften? Kanskje noe av det Yvonne mener; han får medieomtale fordi han jobber for noen kjente.

Supert at han får hjelp, men det er mange andre i samme situasjon som ikke får det.

Det var nettopp det jeg mente :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er supert at han har sett muligheten til å hjelpe andre nettop fordi han kan få den omtalen som trengs. Han startet sin egen side, og så fikk han muligheten til å fronte saken i media.

Alle mennesker kan gå til media med sin sak, men en har ikke samme gjennomslagskraft. Derfor synes jeg det er flott av Bengt at han hadde mot og styrke til å gjøre noe med dagens situasjon, og gi folk et spark i rævva. Det kunne jo ha hendt at han hadde sunket så dypt ned over beskjeden om at han var syk, at ingenting hadde skjedd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...