AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #1 Skrevet 25. desember 2019 Jeg har aldri tenkt tanken at kvinner bruker slips. Men faktum er at kvinnelige politibetjenter bruker slips. Er det relevant at kvinner må bruke slips fordi dem er politi uavhengig av kjønn? Får inntrykk det aldri kan ha vært debatt rundt det forut, så jeg får slå på stortromma til noe som ingen andre tenker på. Anonymkode: 9bd9b...660
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #2 Skrevet 25. desember 2019 Hvorfor skal det være debatt rundt det? Anonymkode: 68757...712 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #3 Skrevet 25. desember 2019 personlig synes jeg det er rart ut når kvinner bruker slips. Anonymkode: 9bd9b...660 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #4 Skrevet 25. desember 2019 På PHS bruker vi slips ja, men jeg har aldri tenkt at det er rart. Det er jo en UNIFORM - vi skal se like ut. Anonymkode: e7fc4...91a 2
Leeloo Skrevet 25. desember 2019 #5 Skrevet 25. desember 2019 Jeg bruker slips av og til på kontoret, bare fordi jeg synes det er kult 😄 Har en liten samling smale slips jeg har kortet ned litt. Har lyst på sløyfe også. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #6 Skrevet 25. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På PHS bruker vi slips ja, men jeg har aldri tenkt at det er rart. Det er jo en UNIFORM - vi skal se like ut. Anonymkode: e7fc4...91a Det kan godt være, men rart ikke noen har tatt opp det, for meg forteller det at det er "mannsdominert" miljø uten at noen kvinner har uttrykt ønske om kvinnelige uniformer som politibetjenter. Det kan være det er fortsatt 70-talls mentalitet som fortsatt ligger i veggene. . Jeg kan jo ikke annet enn å foreslå at designere får et oppdrag å endre kulturen, og tilrettelegge kvinnelige politiklær - uten slips. Anonymkode: 9bd9b...660
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #7 Skrevet 25. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kan godt være, men rart ikke noen har tatt opp det, for meg forteller det at det er "mannsdominert" miljø uten at noen kvinner har uttrykt ønske om kvinnelige uniformer som politibetjenter. Det kan være det er fortsatt 70-talls mentalitet som fortsatt ligger i veggene. . Jeg kan jo ikke annet enn å foreslå at designere får et oppdrag å endre kulturen, og tilrettelegge kvinnelige politiklær - uten slips. Anonymkode: 9bd9b...660 Vi jentene kan gå i skjørt og høyhæler hvis vi vil, og det er det mange som gjør. Anonymkode: e7fc4...91a
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #8 Skrevet 25. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi jentene kan gå i skjørt og høyhæler hvis vi vil, og det er det mange som gjør. Anonymkode: e7fc4...91a så det er ikke påbudt for kvinnene å bruke slips.Jeg trodde slips kun gjaldt for menn. Jeg tror ikke jeg har sett i andre sammenheng kvinner bruker slips, da er det kun i politiet kvinner velger et antrekk som betyr slips. Anonymkode: 9bd9b...660
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #9 Skrevet 25. desember 2019 Når det gjelder politiets uniformering er det slik at alle skal kle seg likt. Nå er det kun den langermede skjorten hvor det er påbudt å bruke slips. Den som er kortermet (kan brukes vår og sommer), er det ikke krav om slips. Anonymkode: 01d55...46e 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #10 Skrevet 25. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi jentene kan gå i skjørt og høyhæler hvis vi vil, og det er det mange som gjør. Anonymkode: e7fc4...91a Er det litt upraktisk for en politi? Anonymkode: c6fdf...fb9 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #11 Skrevet 25. desember 2019 At slips er ansett som et "manneplagg" bryr jeg meg ikke om. Noe som er verdt å diskutere er hvorvidt det er et praktisk arbeidsplagg for politibetjenter... både slipset og blåskjorta. Anonymkode: e7fc4...91a 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #12 Skrevet 25. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det litt upraktisk for en politi? Anonymkode: c6fdf...fb9 Skjørtet brukes sjeldent i politihverdagen, men i den grad det brukes så er det av etterforskere som jobber inne. Blåskjorta derimot brukes også av vakta/ordenspolitiet. Og nei, det er ikke et særlig godt arbeidsplagg. Anonymkode: e7fc4...91a
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #13 Skrevet 25. desember 2019 bruker kvinner slips i andre land også? eller er det rent norsk oppfinnelse? jeg håper innen ett år så kan vi se et annet antrekk som kvinnelige politibetjenter bruker. Jeg får ikke til å stemme å se kvinner bruker slips. Anonymkode: 9bd9b...660
Husholdning1 Skrevet 25. desember 2019 #14 Skrevet 25. desember 2019 Slips ser bra ut uavhengig av kjønn.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #15 Skrevet 25. desember 2019 Jobba på Shell for mange år siden, der måtte vi også ha slips uavhengig av kjønn. Utrolig upraktisk å vaske pølsegrillen i hvit skjorte og med slips som dingla 😂 Kan bare tenke meg hvor upraktisk det må være for politiet 🤣 Anonymkode: c3816...8b2 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #16 Skrevet 25. desember 2019 Flere yrker som har slips som del av paradeuniformen sin. Hva er egentlig problemet? Anonymkode: 3247d...3a2 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #17 Skrevet 28. desember 2019 På 25.12.2019 den 18.56, AnonymBruker skrev: så det er ikke påbudt for kvinnene å bruke slips.Jeg trodde slips kun gjaldt for menn. Jeg tror ikke jeg har sett i andre sammenheng kvinner bruker slips, da er det kun i politiet kvinner velger et antrekk som betyr slips. Anonymkode: 9bd9b...660 Jeg tror du må åpne øynene dine når du er ute blant folk. Kvinner bruker slips i alle sammenhenger der uniformen krever det, enten det er politi, dagligvarebutikk eller for den saks skyld musikkorps. Noen bruker det også helt frivillig som en del av antrekket, fordi de synes det er fint. Anonymkode: 50f70...15f 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #18 Skrevet 28. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du må åpne øynene dine når du er ute blant folk. Kvinner bruker slips i alle sammenhenger der uniformen krever det, enten det er politi, dagligvarebutikk eller for den saks skyld musikkorps. Noen bruker det også helt frivillig som en del av antrekket, fordi de synes det er fint. Anonymkode: 50f70...15f for meg tilsier det at det er mannsdominert og kvinner må skjult underordne menns gamle meninger. Der jeg kun kan akseptere er der kvinner er på teater og gjør humoristiske underholdninger fra scene. På tide kvinner bruker stemmen sin tydeligere når det gjelder klær dem skal benytte i arbeidssammenheng, at kvinner skal hoppe i menns utgaver av klær blir bare for dumt. Anonymkode: 9bd9b...660
PURE/HONEY Skrevet 28. desember 2019 #19 Skrevet 28. desember 2019 Synes kvinner som går med slips pga. uniformen sin er helt okei, men synes det er så megastygt med åpenbart lesbiske kvinner som bruker dress og slips og hele pakka fordi de vil se maskuline ut. Sorry, men den stilen bare sliter jeg med å like as. Som en jente som liker andre jenter, så er det så skuffende når de eneste andre bi/lesbiske jentene rundt deg er typiske dykes med kort hår, oppbrettede skjorter og slips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå