Gå til innhold

Felicius' litt rare verden


Felicius

Anbefalte innlegg

Da jeg for et par uker tilbake skrev mitt første innlegg på KG var det ikke min intensjon å bli værende. Men jeg synes det har vært trivelig og oppløftende, jeg. Så her blir jeg en stund til. Tenkte å lage en dagbok-tråd hvor jeg trygt kan lufte tankene mine. Kan hende det blir en utblåsningstråd til tider :blush: ...men jeg skal prøve å holde det balansert.
Så får vi se hvordan jeg får til dette da.

Bitte litt om meg: Dere kan kalle meg Felix. Jeg er 24 år, homofil og introvert. Jeg bor i lag med M og T, og det går opp og ned. Trives best i lag med dyr og mine få utvalgte. Glad i å lese og være ute. 

Endret av Felicius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne jula har jeg feiret på hytta til familien til han jeg bor med. Det har vært en tung periode i livet mitt i det siste, men denne julen har vært et stort lyspunkt. Jeg føler jeg har hatt mennesker rundt meg som bryr seg om meg, og det får meg til å føle meg trygg, og det gir så mye energi! Vil ikke tilbake til hverdagen, men når det er sagt så føler jeg at jula har gjort meg sterkere!

Har fremdeles noen dager igjen her heldigvis, og de skal jeg nyte.

Jeg er som nevnt veldig glad i dyr og å være ute, så det blir nok en del dyrerelatert i denne tråden. Her jeg er nå er det veldig mye rådyr, og de er ganske tamme. I dag så jeg fire rådyr på turen min på to forskjellige plasser. De ene paret var veldig rolige og jeg kunne passere dem på ca. 30 meter uten at de rømte. De bare sto å så på meg. Sånt gjør meg veldig glad. Har også sett ørn her. Skulle ønske jeg hadde ordentlig kamerautstyr til å ta bilder av dem. Har alltid drømt om å bli biolog. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å være alene og det å være ensom er to helt forskjellige ting. Det er det dessverre mange som vet med meg. Jeg trives med å være alene, og har alltid gjort det. Da er jeg i mine egne tanker, med bare meg selv å ta hensyn til. Det er da jeg er meg selv som jeg vil være. Jeg er ikke ensom når jeg er alene. Da er jeg trygg, lykkelig og herre over meg selv.

Det er når jeg er med andre at jeg er ensom. Da føler jeg meg ikke god nok, mindre verdt, andrevalget, sistevalget. Han som ikke er like smart eller like mentalt sterk. Når jeg er ensom er jeg lett å manipulere, selv om jeg vet at jeg blir manipulert. Jeg kunne sikkert gitt en finger for et par fattige sekunder uten ensomhet. Men det er jo ikke ekte, og etterpå er ensomheten enda verre. Jeg er redd for at den en dag blir for tung å bære.

Jeg er flink til å være alene, men jeg takler ikke ensomheten. Det gjør så utrolig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er mange hunder jeg kunne tenke meg å hatt, men i det siste har jeg blitt så begeistret for vorstehhunden. Hadde sust over Rondane med enn sånn! 

5ef4b8d3-b6e0-47c3-9541-bd060f859e15.jpg

Endret av Felicius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...