Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på om det er mulig å se på vitnemålet dersom man tar ny ordinær eksamen i et fag for å forbedre karakter? Vil en fremtidig arbeidsgiver kunne se dette, eller blir karakteren bare erstattet ? Hvis jeg får dårligere karakter på eksamen ny, vil den erstatte den gamle, eller kan jeg velge?

Anonymkode: 5c6c7...413

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidsgiver vil se at du ikke har førstegangsvitnemål. Tror ikke det synes hvilken karakter du har forbedret. Du velger sjøl om du vil ha nytt vitnemål med ny karakter, eller om du beholder det opprinnelige. 

"Det skal stå «Førstegangsvitnemål» på førstegangsvitnemål . "

https://snl.no/førstegangsvitnemål

Skrevet
15 minutter siden, petterm skrev:

Arbeidsgiver vil se at du ikke har førstegangsvitnemål. Tror ikke det synes hvilken karakter du har forbedret. Du velger sjøl om du vil ha nytt vitnemål med ny karakter, eller om du beholder det opprinnelige. 

"Det skal stå «Førstegangsvitnemål» på førstegangsvitnemål . "

https://snl.no/førstegangsvitnemål

Tror TS snakker om høyere utdanning.

Anonymkode: 035fe...3e1

Skrevet

De ser datoen på karakteren og vitnemålet, allså tar du den etter studiet vil vitnemålet og eksamens karakteren dateres til den dagen. Om du tar eksamen før skule slutt er det bere datoen til karakteren som endres. 

Anonymkode: 7f37d...f21

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror TS snakker om høyere utdanning.

Anonymkode: 035fe...3e1

Jepp, burde presisert dette.

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De ser datoen på karakteren og vitnemålet, allså tar du den etter studiet vil vitnemålet og eksamens karakteren dateres til den dagen. Om du tar eksamen før skule slutt er det bere datoen til karakteren som endres. 

Så en arbeidsgiver kan se at eksamensdatoen ikke stemmer overens med når jeg hadde ordinær undervisning i faget?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, burde presisert dette.

Så en arbeidsgiver kan se at eksamensdatoen ikke stemmer overens med når jeg hadde ordinær undervisning i faget?

Har ikke lagt merke til noen eksamensdato på mitt vitnemål. Hvis arbeidsgiver sitter slik med lupe, håper jeg han/hun vender lupen mot seg selv i samme slengen. På profesjonsutdanningen min kan studentene fint ta en del fag som de vil, vi har valgfrihet angående når vi tar en del fag, dermed sier ikke datoen vår/høst noen ting. Jeg har bl.a tatt 40 poeng på et semester, semesteret før var jeg livstruende syk, who cares?

Anonymkode: 9a100...c4d

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke lagt merke til noen eksamensdato på mitt vitnemål. Hvis arbeidsgiver sitter slik med lupe, håper jeg han/hun vender lupen mot seg selv i samme slengen. På profesjonsutdanningen min kan studentene fint ta en del fag som de vil, vi har valgfrihet angående når vi tar en del fag, dermed sier ikke datoen vår/høst noen ting. Jeg har bl.a tatt 40 poeng på et semester, semesteret før var jeg livstruende syk, who cares?

Anonymkode: 9a100...c4d

Jeg fikk C i et fag; hva vil skje dersom jeg får D på neste ordinær eksamen?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk C i et fag; hva vil skje dersom jeg får D på neste ordinær eksamen?

Høgste karakter er altid gjeldende. Sjeldent arbeidsgiver legger seg opp i det, så lenge du avslutter året med kullet ditt. Er ganske normalt å forbedre karakterer i enkelt miljø. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...