Martha Stewart Skrevet 1. juni 2005 #1 Skrevet 1. juni 2005 Vi hadde i utgangspunktet tenkt å følge tradisjonen med at brudgommen ikke skal se meg fra kvelden før og til jeg kommer inn i kirken. (Vi har vært inne på tanken om å gå opp kirkegulvet sammen). Men nå begynner jeg å tenke at jeg har lyst å "bruke" brudgommen både til å ta bilder av meg mens jeg blir pyntet (han er fotograf) og til å kjøre meg til kirken (vi har ikke leid bil). De personene som egentlig hadde disse oppgavene, har så mye annet de skal gjøre at det kan bli mye usikkerhet i forkant. Hva mener dere? Er det f.eks noen av dere andre som møtes før vielsen, f.eks for å bli fotografert? Det viktigste for meg er at denne dagen blir så lite stressende som mulig - mer enn å evt følge symbolske tradisjoner. Jeg kan ikke fordra å være avhengig av for mange personer og det er ingen jeg stoler så mye på som brudgommen til å få ordnet praktiske ting.
Nuwanda Skrevet 1. juni 2005 #2 Skrevet 1. juni 2005 det har vært en tråd her tidligere om fotografering før vielsen - og så vidt jeg husker så var det mange som syntes det var en postiv opplevelse, selv om de formelt sett ikke var gift på bryllupsbildene dine. Du skriver "Det viktigste for meg er at denne dagen blir så lite stressende som mulig - mer enn å evt følge symbolske tradisjoner. Jeg kan ikke fordra å være avhengig av for mange personer og det er ingen jeg stoler så mye på som brudgommen til å få ordnet praktiske ting" - Da synes jeg helt klart at du skal la mannen din fotografere deg selv om det betyr at han ser deg før vielsen! Bedre med lavt stressnivå enn å ha fulgt alle tradisjoner!
tommeline Skrevet 1. juni 2005 #3 Skrevet 1. juni 2005 Jeg vet ikke helt hvordan det blir for oss, men jeg kommer ikke til å lage noe ekstra styr rundt det at han ikke skal se meg før. Det praktiske går foran på dette punktet... (nå skal det sies at jeg skal gifte meg i bunad og den har han jo sett før. Men skal jo pyntes ekstra..).
lucky Skrevet 1. juni 2005 #4 Skrevet 1. juni 2005 Vi skal sove sammen natten før, men fra jeg drar til frisøren, så får han ikke se meg før jeg kommer opp kirkegulvet. Jeg synes det blir "halve moroa" at han ikke ser meg da før i kirken, samt at han kan ordne ulike praktiske ting mens jeg er hos frisøren (pynte sønnen vår, hente buketten, svare på tlf fra gjester om noen ringer ang veibeskrivelse etc). Dette synes jeg er avslappende å tenke på at han tar seg av det der En av mine beste venninner er fotograf, så hun blir med til frisøren + forlover, så jeg er heldig der. Jeg synes du skal gå for magefølelsen din jeg. Om du synes det er avslappende å tenke på at han er med deg, så ha han med :enig_animasjon:
Jannibrud Skrevet 1. juni 2005 #5 Skrevet 1. juni 2005 Syns du skal gå for det som får deg til å føle deg vel:-) Hva så om han ser deg mens du pynter deg, da er dere vel mer avslappet i kirken også kanskje? Vi skal gå sammen opp kirkegulvet. Når vi kom frem til den løsningen, merket jeg at det føles veldig riktig for meg. (Så slipper jeg at forsamlingen ser på han se på meg...thi hi). En del av de tradisjonene der stammer vel fra den tiden da man ikke allerede hadde delt seng i en årrekke (snakker for egen del...)
Catzy Skrevet 1. juni 2005 #6 Skrevet 1. juni 2005 Vi kommer til å være hver for oss fra jeg drar til frisøren og til jeg kommer til kirken. Vi er litt tradisjonelle sånn. Dessuten vil jeg så gjerne imponere ham, at det ikke funker å ha ham med rundt. Men hvis dere vil dele dagen, så er det jo bare å gjøre det. Det kan i ettertid vise seg minst like koselig, som det å grue seg på hver sin kant. Catzy
Gjest Gjesta Skrevet 1. juni 2005 #7 Skrevet 1. juni 2005 Vi sov sammen siste natten, spiste frokost sammen før jeg dro til pynting, og han og forloveren hans kom og hentet meg og min forlover hos frisøren og vi reiste sammen til vielsen. Syns ikke det betydde så mye at han så meg før vielsen - selvom jeg syns det var litt dumt at han fikk et glimt av meg på bakrommet hos frisøren FØR jeg var heeelt klar! Syns det er en veldig god ide at brudgommen din har ansvaret for fotograferinga når du pyntes m.m - det viktige er jo at du føler deg komfortabel, ikke at tradisjoner blir fulgt. K
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2005 #8 Skrevet 1. juni 2005 Vi skal sove sammen natta før, men under pynting og ordning skal pappa fotografere meg og syster mi, så mannen min får ikkje sjå meg før vigsla...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå