AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #1 Skrevet 24. desember 2019 Hei, Nå har jeg i snart to måneder hatt problemer med å få utbetalt sykepenger på grunn av at arbeidsgiver fortsetter å sende feil inntektsmelding. hver gang de sender en inntektsmelding, så sier NAV at det er mangel/feil, og at arbeidsgiver må sende NY inntektsmelding. Nav ber meg om å si til arbeidsgiver at om de ikke forstår helt hvordan ting skal fullføres, så får de ringe Nav og spørre Nav om det. Men ser ikke ut som om at arbeidsgiver engang orker å ringe nav, når de først gjør samme feil i omtrent 2 måneder? Hvor vanskelig skal det være å fikse feilen? Jeg er forresten bare tilkallingsvikar med varierende inntekt, men har vært ansatt over 1 år. Det jeg ikke forstår helt er hvordan er det mulig å sende inn feil inntektsmelding? Skal liksom ikke inntektsmelding inneholde min inntekt? Og hvordan klarer de å sende inn feil hele tiden? Forstår ikke ... Er det noen som har hatt samme problem? Hvordan løste det seg? Hva er det jeg kan gjøre? Har prøvd å mase og mase og mase på arbeidsgiver uten hell! Anonymkode: 8a7d6...064
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #2 Skrevet 24. desember 2019 De sender vel det du skulle hatt istedet for gjennomsnitt av tre måneder? Anonymkode: f683f...5bd
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #3 Skrevet 24. desember 2019 Jeg fikk også feil så det manglet 20% i flere måneder. Løste seg ved at jeg spurte nav som sa det var arbeidsgiver så ordnet de opp mellom seg. Men da møtte jeg opp hos sjefen og snakket, har du gjort det? Anonymkode: f683f...5bd
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #4 Skrevet 24. desember 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: De sender vel det du skulle hatt istedet for gjennomsnitt av tre måneder? Anonymkode: f683f...5bd Nemlig. Men de klarer fremdeles å skrive feil på inntektsmelding likevel! .. skjønner ikke hvordan. Anonymkode: 8a7d6...064
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #5 Skrevet 24. desember 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk også feil så det manglet 20% i flere måneder. Løste seg ved at jeg spurte nav som sa det var arbeidsgiver så ordnet de opp mellom seg. Men da møtte jeg opp hos sjefen og snakket, har du gjort det? Anonymkode: f683f...5bd Jeg har prøvd å snakke med sjefen personlig. De sier at de har prøvd å løse det, og at de egentlig tror det er løst, men da får jeg beskjed av nav hver gang at inntektsopplysningene er feil. Arbeidsgiver har sendt over 10 inntektsmeldinger med forskjellige inntekt (?) sykt forvirrende. Alle inntektsmeldingene er feil og lavt beløp som ikke engang er i nærheten av gjennomsnittlige inntekten min. 😕 Anonymkode: 8a7d6...064
smilo Skrevet 25. desember 2019 #6 Skrevet 25. desember 2019 Inntektsmeldingen som lages i systemet oppretter en lønn ut fra hva du har tjent de siste tre mnd før den sendes. Hvis du har varierende inntekt så kan sannsynligvis ikke lønningskontoret hvordan dette fungerer og at de må korrigere inntekten din til snittet for året. Men de burde være i stand til å ringe NAV. Uansett så tenker jeg at NAV også i dette tilfellet bør være i stand til å ringe arbeidsgiver siden de tydeligvis ikke klarer å ordne opp i dette uten hjelp.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #7 Skrevet 3. januar 2020 På 25.12.2019 den 11.00, smilo skrev: Inntektsmeldingen som lages i systemet oppretter en lønn ut fra hva du har tjent de siste tre mnd før den sendes. Hvis du har varierende inntekt så kan sannsynligvis ikke lønningskontoret hvordan dette fungerer og at de må korrigere inntekten din til snittet for året. Men de burde være i stand til å ringe NAV. Uansett så tenker jeg at NAV også i dette tilfellet bør være i stand til å ringe arbeidsgiver siden de tydeligvis ikke klarer å ordne opp i dette uten hjelp. Har snakket med nav nok en gang og de sier de kan ikke ringe arbeidsgiver. De sier at de har kontakt med dem, men hvilken type kontakt vet jeg ikke, men tipper gjennom brev osv i og med at de sier de ikke RINGER arbeidsgiver. Brev holder ikke! Holder ikke i det hele tatt når jeg har utgifter og regninger som må bli betalt på tide, som husleie osv. Skulle hatt de sykepengene for LENGE siden, og det irriterer meg at de enda ikke klarer å løse det. hvorfan skal jeg få nav til å ringe arbeidsgiver? Dette er jo helt håpløst? Er det noen jeg kan anmelde her? Siden det er helt Idiotisk at arbeidsgiver står fritt til å nøle med dette så lenge de vil uten konsekvenser. Anonymkode: 8a7d6...064
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #8 Skrevet 3. januar 2020 Det er arbeidsgivers ansvar å sende inn korrekte inntektsopplysninger. NAV har kun mulighet til å kontakte arbeidsgiver per brev. Har du problemer med arbeidsgiver kan du forsøke arbeidstilsynet: https://www.arbeidstilsynet.no/kontakt-oss/telefon-chat/ Anonymkode: e5198...e99
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #9 Skrevet 3. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er arbeidsgivers ansvar å sende inn korrekte inntektsopplysninger. NAV har kun mulighet til å kontakte arbeidsgiver per brev. Har du problemer med arbeidsgiver kan du forsøke arbeidstilsynet: https://www.arbeidstilsynet.no/kontakt-oss/telefon-chat/ Anonymkode: e5198...e99 Men hva skjer dersom de ikke klarer å sende inn korrekte inntektsopplysninger i 3 hele måneder? Takk for tipset om arbeidstilsynet, skal ta også høre med dem. Anonymkode: 8a7d6...064
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå