Gå til innhold

Rundpinnedilemma


sylfr

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her og skal strikke lue, men ser at oppskriften min krever en 40 cm rundpinne. Jeg har bare sett med 60 cm, vil dette utgjøre noen betydelig forskjell? Takker for alle svar jeg kan få på denne travle kvelden (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pinnen blir for lang, så du må dra maskene rundt hele tiden eller den er så mye for lang at du ikke får strikket. Hva med å bruke 5 pinner hvis det ikke er så alt for mange masker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk ut magic loop, da må du vel og merke ha en lengre pinne, men er et greit alternativ hvis du ikke har en som er kort nok :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken str skal du strikke? Til en voksen kan du nok bruke 60cm, men det vil kanskje bli litt for få masker. Ville prøvd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør forskjell. Nei, det vil ikke gå fint. 

Anonymkode: 7ab1f...68d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint, jeg har mange ganger strikket med for lang pinne. Enten bruker du en ordentlig lang en, f.eks. 100 cm, om du har det. Da kan du google magic loop, hvor du lager en løkke på pinnen i to ender av strikketøyet. Eller, du bruker 60 cm som du allerede har og bare lager en løkke i den ene enden av runden, dersom du merker at pinnen blir for lang i forhold til antall masker. Altså, det letteste er å bare dra ut en liten løkke av rundpinne i motsatt ende av der du "er" i strikketøyet. Og så må du gjøre dette jevnlig, sånn at det alltid er en liten del av pinnen som er dratt ut. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...