Gå til innhold

Dere som skal leie lokale.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har, eller skal leie lokaler:

Hvordan gjorde dere det med service og duker?

Var det med i prisen på lokale, leide dere utenifra eller bare hadde dere selv?

har jo enda ikke funnet noe lokale så jeg vet ikke hvordan det er der.. men så på en catering bedrift på nettet og der leide de ut service og bestikk for 4 kr delen.

da kan det jo nesten ble billigere å handle det inn selv. (ikke at 4 kr er såå fryktlig mye,, men går man på de rette stedene (ikea blant annet) så kan man vel skaffe ting billigere enn det,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi leier et lokale hvor de har service der m bestikk, ulike typer glass og serveringsting. Det tror jeg nok de fleste lokalene har, iallefall slike lokaler som leier ut til ulike arrangement.

Duker har dem ikke hos oss. Jeg har funnet ut at det billigste blir å kjøpe en 25 m rull duni (sånn stoffpapir) på binders, og ellers til gavebord, kakebord etc låner jeg hvite duker av mamma, svigersøs etc.

Lykke til :P

Skrevet

I det lokalet vi har leid, har de alt, og det er med i prisen så det er så enkelt og greit. :-)

Skrevet

lokalet me ska leiga alt utanom duker,som eg ska sy sjølv... glas e eg ikkje sikker på,må gjerne suplere litt... :)

Gjest Madam Felle
Skrevet

I det lokalet vi skal leie er det dekketøy til 100 personer, emn duker må vi stå for selv.

Gjest 2002-brud
Skrevet

Da vi giftet oss fantes alt av servise og bestikk/vaser/lysestaker/glass i lokalet. Man kunne også leie damaskduker (leiepris = kostnaden de hadde for å rense dukene = 30 kr. stk).

Vi valgte å heller kjøpe stoff på rull, klippe det opp til passe lengde duker og kaste over endene på symaskin (ikke langsidene, der var det jo kant) Ble faktisk billigere enn både å leie og bruke papirduk!

Kjøpte på innvandrerbutikk på Grønland i Oslo, silkeaktig stoff i helt hvitt. Kostet 10-12kr. pr. m.

Gjest Gjesta
Skrevet

Der vi leide, betalte vi pr kuvert i tillegg i leieprisen, pluss leie pr glass, pr kjele, bruk av oppvaskmaskinen......

Joda, dyrt nok :-?

Skrevet

Der vi skal være har de alt vi trenger bortsett fra duker. Svigermor har duker vi kan låne så vi trenger ikke leie eller kjøpe noen ting.

Skrevet

Der vi skal leie er alt av servise og bestikk inkludert. Duker får jeg låne gratis på sykehuset der jeg jobber, og det er bra siden jeg må ha ca. 28 stk (vi skal ha småbord, og de er ikke standard størrelse....)

Gjest gjest1
Skrevet

Det er servise der vi skal leige, dukar skal eg sy sjølv. :)

Skrevet

Vi leier lokal - huske rikke hva de koster.. pappa ordner sånn er heldige vi....

Bestikk og service på stedet er flott! Vi trenger chamapnageglass - spleiser med et vennepar som gifter seg i sommer (beholder 25 glass hver...)

Duker leier vi av sentralvaskerie - sammen med tøyservietter. De kommer da rene, fine og presset. Vi leverer de tilbake i en sekk - skitne og skrukkete! 25,- m tror jeg mamma sa... Blir nok kanskje ikke billigere enn å kjøpe billig stoff, men MYE greiere! (og nokså samme prisen)

Skrevet
Vi leier lokal - huske rikke hva de koster.. pappa ordner sånn er heldige vi....

Bestikk og service på stedet er flott! Vi trenger chamapnageglass - spleiser med et vennepar som gifter seg i sommer (beholder 25 glass hver...)

Duker leier vi av sentralvaskerie - sammen med tøyservietter. De kommer da rene, fine og presset. Vi leverer de tilbake i en sekk - skitne og skrukkete! 25,- m tror jeg mamma sa... Blir nok kanskje ikke billigere enn å kjøpe billig stoff, men MYE greiere! (og nokså samme prisen)

Det med glassene var jo smart!! kanskje noe å tenke på det.. men nå har jeg desverre ingen jeg kan dele med på det da.

Veldig greit med de servitettene/dukene deres da.. bare å levere fra seg i en søppelpose.. enkelt og greit... og sy er jeg ikke noe flink til (les tålmodig nok til) så å sy egen servietter trur jeg at jeg står over.

Får satse på at det av dekktøy finnes i lokalet. tenker jeg skal begynne å ringe rundt etter ferien og forhøre meg

Skrevet

Vårt lokale hadde dekketøy til 100 pers, men ikke duker.

Vi skulle ha sorte duker, så vi kjøpte 30 meter sort bomullsstoff til 40 kroner meter'n på New Rainbow Fashion ved Gunerius, og brukte det. :)

Endte også opp med å kjøpe champagneglass - fant veldig bra tilbud, ble litt dyrere enn plastikkglass, men foreldrene var enige i at det var bedre å betale litt mer for fine glass som ble gaver til gjestene, enn ganske mye for plastikkglass som må kastes etterpå.

Skrevet

nei plastikk vil jeg ikke ha.. da vil jeg heller betale mer for ekte vare

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...