Gå til innhold

Spysyke, smitte og jobb

Fremhevede innlegg

Skrevet

3 av 4 i familien spyr. Jeg skal jobbe til helgen og har helt panikk. Hvordan kan jeg best mulig unngå smitte? Har ikke tid eller lyst til fravær på jobben. Julaften blir meget amuptert i kveld ja. 

Anonymkode: d4be3...182

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håndvask, vaske dørhåndtak etc

Anonymkode: 2547d...a21

• Liker 1
Skrevet

Kan noen unngå syke om det er norovirus?

Skrevet

Jeg vasker alltid med klor, alle overflater hvor de syke har tatt. 

Veldig nøye på hygiene, vasker hendene med såpe og vann. 

Har flere ganger gått klar av spysyke, men vet ikke hva som hjalp meg. Jeg stemmer for klorvask og håndvask. 

Anonymkode: 3cbfd...e75

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Kan noen unngå syke om det er norovirus?

Ja. Jeg pådro meg noro i et selskap hvor det tydeligvis var et sykt barn, foreldre har sikkert skiftet bleie uten å være nøye med hygienen. 

Ble syk dagen etter da jeg var i et annet selskap der jeg også skulle overnatte. Jeg var påpasselig med hygienen, var den eneste som brukte kjellerdoen, og tok meg ofte en dusj med såpe. Sov sammen med samboer, men hverken han eller resten av familien i selskapet ble syke. 

Anonymkode: 75319...91d

Skrevet

Om 3 av 4 er syke så skal du ha litt flaks om du slipper unna. Det beste er om de syke isolerer seg i egen etage, men det er kanskje ikke lett å få til om det er snakk om barn. Håndvask, klorvask av håndtak og der hvor man vanligvis tar med hendene, de syke har eget bad (om mulig) og at de syke har egne håndklær eller om dere bruker tørkerull til å tørke hendene etter håndvask, om dere har oppvaskmaskin så bruk høyest mulig temperatur når man kjører oppvasken. 

Anonymkode: f982e...cab

Skrevet

Ble du syk? 

Anonymkode: aa3d2...869

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...