Gå til innhold

Finne jobb uten utdannelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går nå siste året på VGS, og skal ta et årsstudium i noe jeg interesserer meg for til høsten. Grunnen til dette er at jeg ikke vet helt hva jeg ønsker å studere videre, men jeg elsker å gå på skole, dermed velger jeg å ikke ta friår. Men i det siste har jeg tenkt litt, og har kommet frem til at et «friår» der jeg jobber kunne ha vært noe for meg. Men jeg ønsker ikke å «bare» jobbe her hjemme i den deltidsjobben jeg allerede har.

Det jeg har i tankene er å kanskje dra et år til USA for å lære meg flytende engelsk. (etter årsstudiumet), men problemet mitt er at jeg vet ikke helt hvordan arbeidsmarkedet er i USA. Har dere noen forslag til jobber jeg kunne ha fått uten utdannelse? (Nok til et billig sted og bo+ mat, krever ikke noe mer enn dette)

Anonymkode: 9d42f...d7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ikke bare bare å få til med tanke på papirarbeid. USA er jo ikke spesielt glad i innvandring for tiden. Ville drppa USA jeg da, finnes mange andre engelskspråklige land. Men å skaffe jobb uten at man har helt spesiell kompetanse som utlending i et land et ikke bare bare altså, det er ikke så populært egentlig.

Du kan jo studere i utlandet heller? 

Anonymkode: 71504...72b

• Liker 1
Skrevet

Du må ha arbeidstillatelse for å jobbe i USA, og det får du ikke før du allerede har en jobb og en arbeidskontrakt. Som student får du studentvisum og da har du ikke lov til å jobbe ved siden av. Blir du tatt for å jobbe svart kan du straffes med fengsel.

Gjør det lettere for deg selv og reis til et europeisk land isteden.

• Liker 1
Skrevet

Denne her hører vel hjemme i en annen tråd 🙃.

Anonymkode: 16e3f...243

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...