Gå til innhold

Hvilken datingapp/nettside for meg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en mann i slutten av 30-årene og på vei ut på datingmarkedet igjen etter noen år i et forhold. Men jeg sliter litt med å skjønne hvor jeg bør begynne. Jeg er overhodet ikke ute etter one-night-stands, men et seriøst og langvarig forhold. Jeg tror like barn leker best (og der tror jeg forskningen er ganske enig med meg), så derfor en kort beskrivelse av meg (og dermed hva slags type dame jeg er ute etter): politisk et godt stykke til venstre, ikke-religiøs, høyere utdanning, utadvent, humoristisk. Jeg bor i Oslo (ifht geografiske forskjeller på bruk av ulike apper/nettsider).

Så, hvilken app/nettsted er det jeg bør gå for? Jeg har noen tanker om/erfaringer med noen apper/nettsteder:
1) Tinder: Virker som den med flest brukere. Men er det mest for useriøse hookups? Blir det bedre om man går for Gull-abbonement?
2) Happn: Mer eller mindre samme som tinder?
3) Sukker: Har tittet inn på min gamle profil, virker som veldig statisk, med veldig få nye medlemmer. Min erfaring fra sist jeg var singel var at fleste damene druknet i Copy+Paste-meldinger og var vanskelig å få kontakt med noen.
4) Elitesingles: Sosialistmagen min knyter seg i gru over ordet "elite", men er det grunner til at jeg bør holde meg for nesa og prøve likevel?
5) Bumble: Virker interessant ut fra hva jeg hører på bla amerikanske podcasts, men er det noe særlig brukere i Norge?
6) OKCupid: Hovedsaklig expats som bor i Norge, samt mer eller mindre rare folk (særlig polyamorøse).
7) Match: Mest eldre folk?
8 ) Badoo: Bare hørt ved navn, er det i det hele tatt noen brukere her til lands?
9) Andre?

Takknemlig for alle råd. Nå... kjør debatt! 😜

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er litt yngre og en innadvendt grinebiter, men ellers beskriver det der meg relativt godt og. Har vært innom det meste, men Tinder er absolutt best. Happn og Bumble er samme ulla men med mindre aktivitet, OkCupid er litt utdatert og resten er håpløst statiske, samt med utiltalende betalingsvegger overalt. Hvis du er relativt oppegående greier du å sile vekk brukerne som ikke er ute etter noe varig.

• Liker 1
Skrevet

Hva med møteplassen. Mange brukere innom, og de fleste virker seriøste og ute etter langvarige forhold.

Anonymkode: 7a84a...ecf

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med møteplassen. Mange brukere innom, og de fleste virker seriøste og ute etter langvarige forhold.

Meget bra sted faktisk! Men du må være kritisk til de som er der, chatte og undersøke og sile ut. Men det er jo akkurat som på byen egentlig. Mye rart der som på byen om det er alternativet. Men da kan man gjøre den prosessen i fred og ro hjemme og ikke i desperat jakt når man blinker med lysene i baren :)  Det er et treffsted og ikke noe annet, alt det andre må man selv besørge. Går fort noen "dater" før man finner den rette, men det vil det uansett gjøre. Koster noen kroner, men det gjør det virkelig på byen også :) 

Anonymkode: 68fcb...69e

• Liker 2
Skrevet

Prøvd turvenn?

Anonymkode: 69719...eaa

Skrevet

Badoo er mye brukt her til lands også.

Ofte er de samme brukerne registrert på flere datingapper, så spiller sånn sett ingen rolle hvor du er.

Anonymkode: e0996...20d

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker tinder da man faktisk har kontroll på hvor (avstand) personen er. Noe jeg misliker sterkt med steder som møteplassen og sukker er at de lang langt langt borte hele tiden skal ta kontakt når jeg har skrevet spesifikt at jeg kun er interessert i noen jeg er i nærheten av.

Men jeg møtte det jeg trodde skulle være «the one» på sukker. Har hatt flere dater gjennom møteplassen og tinder.

Vær klar og tydelig på hva du ser etter, så er det bare å prøve :)

Men vet av erfaring at elitesingles, match, og noen jeg ikke husker navnet på, er veldig dårlig om du ikke betaler. Sukker og møteplassen er bedre, og tinder funker helt fint uten å betale. Nå har jeg da nettopp betalt for 1 mnd da :fnise: men jeg ble litt nysgjerrig. Trodde at en på jobben hadde sveipa på meg, og fikk bekreftet det med å betale 😅 Og fått en match med en annen nå som kanskje kan være noe :) men det er strengt tatt ikke nødvendig å betale på tinder :) har hatt mange dater uten at det kostet meg noe :) 

Anonymkode: 40568...a41

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Badoo er mye brukt her til lands også.

Ofte er de samme brukerne registrert på flere datingapper, så spiller sånn sett ingen rolle hvor du er.

Anonymkode: e0996...20d

Badoo er det svært få norske så det er sagt. ingenting vondt i de fra andre land da 

Skrevet

Jeg liker tinder da man faktisk har kontroll på hvor (avstand) personen er. Noe jeg misliker sterkt med steder som møteplassen og sukker er at de lang langt langt borte hele tiden skal ta kontakt når jeg har skrevet spesifikt at jeg kun er interessert i noen jeg er i nærheten av.

Men jeg møtte det jeg trodde skulle være «the one» på sukker. Har hatt flere dater gjennom møteplassen og tinder.

Vær klar og tydelig på hva du ser etter, så er det bare å prøve :)

Men vet av erfaring at elitesingles, match, og noen jeg ikke husker navnet på, er veldig dårlig om du ikke betaler. Sukker og møteplassen er bedre, og tinder funker helt fint uten å betale. Nå har jeg da nettopp betalt for 1 mnd da :fnise: men jeg ble litt nysgjerrig. Trodde at en på jobben hadde sveipa på meg, og fikk bekreftet det med å betale 😅 Og fått en match med en annen nå som kanskje kan være noe :) men det er strengt tatt ikke nødvendig å betale på tinder :) har hatt mange dater uten at det kostet meg noe :) 

Nei. Match kan du jo ikke se meldinger uten å betale

Skrevet

Nei. Match kan du jo ikke se meldinger uten å betale

Ja akkurat det jeg skrev, «elitesingles, match og noen andre jeg ikke husker navnet på, er dårlige om du ikke betaler». :klo:

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Badoo er det svært få norske så det er sagt. ingenting vondt i de fra andre land da 

Jeg er på badoo og der er det mange norske. Har vært på flere dater med folk jeg har truffet der :)

Anonymkode: eac36...6f9

Skrevet
På 23.12.2019 den 21.06, AnonymBruker skrev:

Meget bra sted faktisk! Men du må være kritisk til de som er der, chatte og undersøke og sile ut. Men det er jo akkurat som på byen egentlig. Mye rart der som på byen om det er alternativet. Men da kan man gjøre den prosessen i fred og ro hjemme og ikke i desperat jakt når man blinker med lysene i baren :)  Det er et treffsted og ikke noe annet, alt det andre må man selv besørge. Går fort noen "dater" før man finner den rette, men det vil det uansett gjøre. Koster noen kroner, men det gjør det virkelig på byen også :) 

Anonymkode: 68fcb...69e

Reklame er ikke greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...