Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg gir den 1. juledag, for det er jo det som strengt tatt er juledagen, og tradisjonen med julestrømper. Dessuten får de jo den 24. pakken i kalenderen på julaften, så jeg synes det blir for mye. Men jeg har inntrykk av at det er vanlig å gi den på julaften. 

Anonymkode: 0cc43...e8c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nissen er innom og fyller opp strømpene natt til julaften.

Anonymkode: c2014...429

• Liker 3
Skrevet

Eg gir ikkje til ungar siden eg dessverre ikkje har noen, men eg gir til kjæresten og den vil henges fram på morgenen til julaften. Eg fekk alltid mi julestrømpe på samme dag når eg var yngre. 

• Liker 1
Skrevet

jeg kan ikke huske at jeg fikk strømpe i barndommen. Fikk muligens i ungdommen - har et vagt minne om et julehefte og en mandarin. Men jeg mener bestemt at det var 1. juledag. Det har ikke vært en viktig tradisjon, siden jeg ikke husker. Ungene mine får bare fordi en av dem kom trekkende hjem med en strømpe hun hadde sydd i håndarbeidstimen på skolen, så det var et fait accomplit. Må jo for skams skyld fylle den med noe når den henger der. Men jeg er ikke så veldig begeistret for den strømpetradisjonen - det er en amerikansk tradisjon som jeg liksom må lirke inn mellom pakkekalenderen og tradisjonell norsk gaveutveksling på julaften kveld. 

Anonymkode: 0cc43...e8c

• Liker 1
Skrevet

Julaften. De legger fram strømpene før de legger seg lille julaften og så fyller nissen den når han kommer med gaver. :)  Da jeg var liten fikk vi også strømpene på julaften. Men ellers er det jo sant at julaften ikke egentlig er jul, 1. juledag heter 1. juledag nettopp fordi den er det, men i Norge feirer vi nå på den måten samme hvor rart det er.

• Liker 2
Skrevet

Natt til julaften🎅🏻

Anonymkode: e5937...127

• Liker 3
Skrevet

Vi fikk natt til julaften sånn at den hang ferdig fylt på morgenen når vi våknet. Nå har vi aldri hatt pakkekalender kun en sjokoladekalender så det ble ikke så mye ekstra. 

Anonymkode: ebc37...478

• Liker 3
Skrevet

Da vi var små voknet vi på julaften og det hang ei julestrømpe på dørhåndtaket på rommet vårt. Samme tradisjonen har vi med våre barn, de elsker det. Strømpene er nå popp fulle av godteri og andre ting i. De gleder seg. Viktig å ha gode tradisjoner som skaper forventinger og gode minner 

Anonymkode: d055a...a55

• Liker 3
Skrevet

Sønnen min får den når han står opp på julaften, med godteri og en liten pakke. Han har ikke pakkekalender da.

Anonymkode: 17299...b3e

Skrevet

Lille julaften 

Anonymkode: 16876...87c

Skrevet

Hos meg får de etter frokost på julaften 😅 vil helst de skal ha i seg skikkelig mat før de spiser godteri.. følte meg litt party pooper nå 😂 men sånn får det bli 

Anonymkode: 30ebf...233

• Liker 1
Skrevet

På morgenen julaften. De får ikke pakkekalender. 

Anonymkode: d3502...9ec

Skrevet

Den henger klar på julaften morgen. Jeg har tenåringer, og nå er det nesten et triks for å få sørge for at de ikke sover langt utover julaften, men at jeg fremdeles kan våkne til at de ivrig tramper ned trappa for å se hva som finnes der. :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Mine bad om julestrømpe og jeg sa at vi kan ha dét eller pakkekalender og de kan velge. De valgte kalender. Hadde de valgt strømpe så hadde vi gitt natt til julaften. :)

Anonymkode: b3758...896

Skrevet

Julestrømpe henger klar på morgenen den 24. Til store og små. Nissen legger pakker under treet natt til den 24. Og han har spist opp cookiesen og drukket sjokolademelka som var satt fram, og da ligger det en lapp på tallerken etter han at gavene ikke skal åpnes før på kvelden, men julestrømpa kan en tømme. Nå tror ikke dattera på nissen mer, men hun tviholder på at sånn skal det gjøres uansett.

Anonymkode: f00c4...e29

Skrevet

Har ikke barn selv men har vokst opp med å få den 1. juledag. Fikk vite at det var julenissens hjelpere som fylte strømper etter julaften.. :)

I tillegg til strømpe til barna fikk alle (også de voksne) en juledekorert pose med godteri som ble delt ut til kaffen 1. juledags formiddag (Vi har alltid feiret 1. dag med julefrokost + formiddags-kaffe & kaker)

Julaften fikk jeg jo siste pakke i pakke-kalender + gaver på kvelden, så synes det er bedre å gi strømpe 1. dag. Da blir 1. dag litt feiring også ikke alt ferdig på julaften :)

Anonymkode: 801f6...27b

Skrevet

Sønnen vår har ikke pakkekalender. Han ville uansett fått julestrømpen om morgenen på julaften. Det er jo det som er selve dagen i Norge, og dagen blir lang. Da er det fint å ha litt ting i strømpen som fungerer som tidsfordriv. Gleder meg veldig til han kommer ned i morgen og pakker den ut!

Anonymkode: 2302f...a47

• Liker 1
Skrevet

Natt til julaften er nissen innom å fyller julestrømpe. Mini våkner kl 5-6 julaften morgen og løper bort til strømpa. Da er det bare å få satt på kaffen.

Anonymkode: 83660...4ec

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...