Gå til innhold

når gir dere barna julestrømpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hos meg får de etter frokost på julaften 😅 vil helst de skal ha i seg skikkelig mat før de spiser godteri.. følte meg litt party pooper nå 😂 men sånn får det bli 

Anonymkode: 30ebf...233

Jeg gir en liten tube nugatti i strømpa 😛 da spiser hun i det minste en skive før festen er igang..

Anonymkode: 411e5...b3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Natt til julaften er nissen innom å fyller julestrømpe. Mini våkner kl 5-6 julaften morgen og løper bort til strømpa. Da er det bare å få satt på kaffen.

Anonymkode: 83660...4ec

Haha frykter strømpe-effekten med veldig tidlig morgen her også. 4-åringen holder på å eksplodere av forventning.

Anonymkode: 411e5...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er klar til morgen på julaften. Den er med på å forkorte tiden resten av dagen som består av mye venting. 1 juledag er dagen hvor alle gavene monteres og testes og bruker dagen på. 

Anonymkode: 2decd...ed5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er klar til morgen på julaften. Den er med på å forkorte tiden resten av dagen som består av mye venting. 1 juledag er dagen hvor alle gavene monteres og testes og bruker dagen på. 

Anonymkode: 2decd...ed5

det er det jeg bruker den 24. kalendergaven til - noe å gjøre og noe å spise....

Anonymkode: 0cc43...e8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre får strømpen på julaften morgen. Pakkekalender har de også. Skal det være så skal det være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde noen ganger, men det ble liksom aldri noe vits. Enten kunne jeg stappe dem fulle av godteri ( som jeg ikke hadde lyst til), eller så kunne de få en kjedelig og kjip strømpe med rosiner og klementiner (som uansett sto framme), og eventuelle leker (som de får på kvelden uansett) var bare spennende i ca et kvarter, siden jeg jo ikke  ille kjøpe noe helt i julegaveklasse.

Så vi droppet det. 

Anonymkode: 8cb7b...5ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får og har alltid fått julestrømpe som den 24. Kalendergaven. På kalenderbroderiet (der vi henger kalendergavene) henger det en innpakket lapp når julaften nærmer seg. På arket der har «fjøsnissen/julenissen» lagd et skattekart der vi skal finne til flere kart helt til vi finner julestrømpen! (Er 18 år og får enda siden moren min har lyst å lage) 

Anonymkode: c3aef...ac2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hverken pakkekalender eller julestrømpe til barna. Når de står opp får de frokost, når de har spist så ligger det visst en pakke til hver fra Julenissen som de kan åpne. Der er det noe de kan drive på med i løpet av dagen. Så er det godis tilgjengelig hele dagen. Men greit med frokost aller først

Fikk julestrømpe selv som liten, men liker bedre min måte 😁

Anonymkode: 31bd7...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. juledag. Så kan de spise godteri og bla i juleheftet mens de leker med julegavene sine. 

Anonymkode: c49c4...8f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julenissen kommer på julaften, natt til 1.juledag. Julesokk skal gis 1.juledag.

skjønner ikke hvorfor så mange nordmenn gir på feil dag. Kunnskapsløst.

Anonymkode: f239d...1f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleide å sette støvelen vår i fjøset lille julaften, slik at fjøsnissen kunne fylle den med digg til julaften. Hentet den etter frokost husker jeg. Anser ikke det som en amerikansk tradisjon i det hele tatt. Faren min satte også støvelen i fjøset da han var barn, og han er snart 80 år. 

Anonymkode: e6389...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gir en liten tube nugatti i strømpa 😛 da spiser hun i det minste en skive før festen er igang..

Anonymkode: 411e5...b3e

Skjønner hva du mener, men vil ha i dem mat uten sukker før godte festen starter 😅 gikk helt fint, sa bare jeg skulle snakke med rampenissen etter frokost. Rampenissen sa han hadde gjemt julestrømpen så leita vi etter at vi hadde spist :) 

Anonymkode: 30ebf...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...